Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luottamuspula

Kuinka eteenpäin?
27.01.2016 |

”Toinen nainen” ilmoitti tekstiviestissä minulle, että miehelläni on ollut seksisuhde häneen jo kihloihin menomme alusta alkaen. Tapaamiset ovat olleet ”känniseksiä” ja yksittäisiä tekstiviestejä. Tätä jatkui reilun kymmenen vuoden ajan, välillä on ollut parikin vuotta tapaamisten välillä. Peruskaava lienee ollut sama, mies väittää, että sattumalta aina baarissa tavattu ja känni ja tarjonta vieneet liian pitkälle. Edellinen varsinainen tapaaminen noissa merkeissä oli vajaa kymmenen vuotta sitten. Viimeinen tapaaminen muutoin loppui riitaisasti, kun mieheni oli ilmoittanut, ettei kiinnosta enää. Tästä on viitisen vuotta aikaa. Olen epäillyt välillä toista naista ja aina, kun olen kysynyt, vastaus on ollut ”ei tietenkään ole”. Nyt yllättäen tämä toinen nainen päättikin tunnustaa minulle kaiken. Ja mies selkä seinää vasten on joutunut tunnustamaan myös. Olemme olleet naimisissa 20 vuotta. Toinen nainen väittää, että naisia on ollut joka sormelle, mutta mies kieltää muut kuin tämän yhden. Olemme pystyneet keskustelemaan asiasta, itkun saattelemana, pari kertaa melko asiallisesti ja lopputulos on ollut se, että hän haluaa ilman muuta jatkaa perheenä ja ei voi kuvitella elävänsä ilman meitä. Itse itken piilossa päivittäin, koska kun näytän tunteitani, mies vetäytyy ja näen, että hänkin suree. Hän yrittää joka päivä näyttää minulle mm. halaamalla välittävänsä. Minulla sydän on täysin särkynyt, mieli myllertää. Totta kai rakastan häntä ja tahtoisin, että tämä on vain pahaa unta. Mutta ei, tämä todellakin on tapahtunut myös minulle, tietämättäni. Haluan jatkaa avioliittoa ja perhe-elämää, mutta kuinka voin saada luottamuksen takaisin? Mies tietysti matkustaa paljon työn puolesta ja on öitä välillä hotelleissa ympäri Suomea. Tämä ei auta minun luottamustani, mutten voi tietenkään vaatia työnkuvan muutosta. En halua päätyä katkeraksi vaimoksi, joka epäilee kaikkea. Mutta mitä muuta tämä voi olla? Terapiaan en tule miestäni saamaan, vaikka hän haluaakin jatkaa kanssani. Mistä tiedän, että hän tällä kertaa puhuu totta ja ettei tämä toistu jonakin päivänä? Kuinka voin nyt luottaa hänen sanaansa, kun se ei ollut luottamuksen arvoinen aikaisemminkaan? Miten pääsen tästä eteenpäin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän