Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys blogin aloittamisesta

Vierailija
26.01.2016 |

Tarkoitetaanko blogin alustalla blogin nimeä vai jotain muuta?
Jos haluan kirjoittaa blogin, niin minun pitää ilmeisesti ensin rekisteröidä nimi (vaikkapa Hiihtohullu) jollain sivulla (MILLÄ?) ja sen jälkeen valita esimerkiksi WordPress-sivuilta blogin malli? Löysin sivuja, mutta onko jokin sivu parempi kuin muut?
Pärjäänkö ilmaisblogilla, jos kirjoitan tekstiä ja liitän satunnaisesti kuvia?
Pitääkö blogin nimen päättyä .fi vai onko com-versio ok?
Olen selannut ohjeita netistä ja lainannut pari kirjaa WordPressistä, mutta olen edelleen epävarma toimintatavasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Blogspotia. Blogspot on itsessään alusta, kuten myös WP. WordPressissa joudut maksamaan jo siitä, jos haluat esim. erilaisia fontteja. Blogspottia taas olen pystynyt muokkamaan ilmaiseksi niin paljon, mitä olen tahtonut.

Blogspottiin luot tunnukset ja pääset sen jälkeen valitsemaan blogin osoitteen (esim.hiihtohullu.blogspot.fi) ja blogin luomisen jälkeen blogspot "rekistöröi" blogin k.o nimellä sinulle. Muistaakseni gmail-tunnukset tarvitaan blogspotblogia varten.

Vierailija
2/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta on se, jossa blogisi on, blogger, wordpress noin esimerkiksi.

Teet tunnukset vaikka sinne wordpressiin ja teet sinne  blogin.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :) 

Ap

Vierailija
4/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Domainin hankkimista suositellaan monissa ohjeissa. Pitääkö domain olla vain silloin, jos aikoo myydä jotain blogissa?

http://bloggaajat.com/miten-blogin-nimi-ja-verkkotunnus-kannattaa-valit…

Jos ohjeena on vain, että avaa blogin ja alkaa kirjoittaa, niin helpolta vaikuttaa. 

Ap

Vierailija
5/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Domainin hankkimista suositellaan monissa ohjeissa. Pitääkö domain olla vain silloin, jos aikoo myydä jotain blogissa?

http://bloggaajat.com/miten-blogin-nimi-ja-verkkotunnus-kannattaa-valit…

Jos ohjeena on vain, että avaa blogin ja alkaa kirjoittaa, niin helpolta vaikuttaa. 

Ap

Minä olen kirjoittanut blogia bloggerissa jotain 6v ja koko tänä aikana ei ole tullut tarvetta domainille, mutta minä en kyllä myykkään mitään blogin kautta tai kirjoita blogia työkseni.

- Nro 1 -

Vierailija
6/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvosta.

Ap

Vierailija
7/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse domainia jos haluaa myydä jotain. Se on tarpeellinen jos haluaa ettei osoitteessa ole esim sitä blogspot tai WordPress päätettäväksi (eli esim osoite www.munblogi.fi eikä munblogi.blogspot.fi).

Alustoista olen käyttänyt molempia bloggeria ja wordpressiä ja on varmasti makukysymys et kumpi on "parempi", toinen kokee toisen paremmaksi. Henkilökohtaisesti oon wordpressistä tykännyt enemmän koska siellä on hyvät foorumit ja ohjeet ja sitä pystyy todella paljon muokkaamaan (tosin osasta muokkaamista joutuu maksamaan kuten yllä mainittiin).

Vierailija
8/8 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, auto correct... siis päätettäväksi = päätettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä