Lapsi puree vaatteet rikki
Ihan uudet vaatteet reikäset, hanskat purtu jne. No, en osta uusia vaatteita vasta, kuin vaatteet pieniä. Kulkekoot rikkinäisissä siihen asti. Kurja juttu, mutta ei minulla ole rahaa ostaa jatkuvasti uusia.
Kyseessä 7v tyttö
Kommentit (5)
Pureminen ja vaatteiden syöminen on tyypillistä ahdistuneille lapsille. Moitiskelu pahentaa ahdistuneisuutta. Eli olet(te) itse syyllisiä lastenne vaatteiden tuhoon.
Just sitä se on, että lapsi hermostuksissaan puree, ja se pureminen rauhoittaa. Laita sille muuta purtavaa, niin ei tarvi vaatteita. Sellainen puhelinjohtoranneketju on aina mukana ja sen voi laittaa suuhun. Ja kaulaan tietenkin jokin vastaava, katsot että se ylettää suuhun asti tai on venyvä, että ylettää. Takin vetoketjuun avaimenperä, jonka koristeosa on kumia, niin ei tarvi purra takin kauluksia. Penaalin ketjuun samanlainen. Penaaliin jokin stressilelu, mun lapsi pitää siellä sinitarramöykkyä jota veivaa koulussa.
Mä tein tuota myös. Purin lakanan reunaa ja tuoliakin. Jäi pois noin 7-8 v.
Joku pehmeä ja tikuton puu on hyvää purtavaa, semmonen mihin ihanasti jää hampaanjäljet. Ei vahingoita hampaita ja saa tyydytyksen.
Omalla tytölläni oli samaa ensimmäisellä ja toisella luokalla. Vaikka asiasta puhuttiin, niin taas oli purrut vaatteisiin reijät. Olin vihainen tuolloin. Nyt kun luin aloituksesi, niin tajusin, että lapseni ujosteli pienempänä ja tuo pureminen varmaankin rauhoitti häntä. Menee ohi, ajan kanssa, mutta harmittaa kyllä hirveästi.