Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausoireiden loppuminen yhtäkkiä rv 6

Vierailija
26.01.2016 |

Odotan toista lasta ja huoli on suuri! Ensimmäisessä raskaudessa oireet alkoivat melko alussa ja jatkuivat pitkälle laantuen hitaasti loppua kohden.

Nyt toisessa raskaudessa oireena on ollut vatsan turvotus ja todella kipeät rinnat. Nämä molemmat oireet katosivat aivan yhtäkkiä tänään rv 5+6.

Onko enää mitään toivoa? Onko jollekin käynyt niin, että raskaus on jatkunut oireiden loppumisesta huolimatta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana kuusi raskautta ja voin sanoa, että raskausoireet tulevat ja menevät miten sattuu. Voi olla hyvinkin, ettei tarkoita mitään sen kummempaa.

Vierailija
2/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alapeukut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään tässä vaiheessa. Toivotaan parasta!

Vierailija
4/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi huonosti. Oireet katosivat (krapulainen olo) ja vuoto alkoi pari viikkoa myöhemmin rv7, rinnat eivät edes ehtineet kipeytä. Raskaustesti näytti plussaa vielä kun vuoto alkoi.

Alkuraskaudessa jossa oireet katoavat ja tiedät oman tapasi olla raskaana on syytä olla huolissaan. Itse tuudittauduin palsta tietoon jossa tosi monella oli loppunut oireet, mutta raskaus jatkunut. Olisi pitänyt tietää että itsellä kuuluu olla se krapulainen olo niinkuin edellisissäkin raskauksissa. Eli ikävä kyllä itsellä meinasi keskenmenoa. Keskenmenon jälkeen raskautuu usein uudestaan helposti ja itselläkin laskettua aika itseasiassa vain siirtyi parilla kuukaudella kun uusi vauva ilmoitti olemassa olostaan.

Pelkosi ja surusi on tietenkin suuri, mutta ei voi kuin odottaa ja hyväksyä tosiasiat sitten kun/jos niin käy. Jos sinulla on ylimääräiset 80e niin mene ihmeessä varhaisultraan tarkistamaan tilanne niin ei tarvitse odotella yli kuukautta että kuulet sydänäänet tai huonot uutiset.

Vaikka viestini on negatiivinen ja realistinen niin toivotan sinulle paljon voimia oli sitten niin tai näin. Se on vaan hyvin valitettavaa että näitä keskenmenoja sattuu. Oma lääkäri joka ultrasi tyhjän kohtuni sanoi että olen ollut onnekas kun on jo kaksi lasta eikä yhtään keskenmenoa aiemmin.

Vierailija
5/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin oireiden loppuminen on tarkoittanut keskenmenoa.

Mutta ihmiset ovat niin yksilöllisiä, joillakin oireet aaltoilevat ja tulevat miten sattuu. Monilla ei vielä noilla viikoilla ole oireita ollenkaan!

Jos ei mitään kipuja tai veristä vuotoa ala tulla niin kaikki on varmaankin hyvin.

Kuulostaa varmasti kliseeltä, mutta liika stressi ei ole hyväksi ja vain pahentaa oloa. Yritä saada muuta ajateltavaa äläkä kuulostele oireita liian neuroottisesti.

Toivon että raskaus sujuu hyvin ja toukka pysyy matkassa!

Vierailija
6/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi nro 4. Tähän lopputulokseen olen itsekin päätynyt, että hyvin todennäköisesti kyseessä on keskenmeno. Tänäänkin näköjään vielä pääsisi yksityiselle tarkistamaan tilanteen, mutta rv 5+6 taitaa olla liian aikaista sanoa vielä mitään?

Vierailija
7/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 5 :)

Vierailija
8/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni päiviä pari vähemmän ja loppui rintakipu kuin seinään ja samana päivänä alkoi oksetus. Huoli on kova.

Vierailija
9/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vielä hyvin tai huonosti päättyneitä kokemuksia?

Vierailija
10/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jollakin on oireet loppuneet yhtäkkiä?

Vierailija
11/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, en muista viikkoja mutta kaikki loppui, ja vatsa tuntui pehmoselta painellessa, aiemmin se oli sellanen pinkee kohdun kohdalta. Vuoto ei alkanut ja jouduin kaavintaan, jota sitäkin jouduin oottelemaan kotona muutaman päivän.

Vierailija
12/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan alkuraskaudessa ei ollut muita oireita kuin rintojen kipu. Kipukin loppui n. Rv6 ja sen jälkeen ei muita oireita ole ollut kuin mahan kasvu. Nyt rv34+3 ja pötkylä potkii mahassa kovaa vauhtia :)

Vierailija
13/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oireet ovat loppuneet välillä ja tulleet taas takaisin entistä pahempina, sellasta aaltoilua ollu. Nyt rv 8+3. 😊

Vierailija
14/18 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loppunut kuin seinään ja keskenmenojahan ne ovat olleet.

Vierailija
15/18 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Mitä minun pitäisi tehdä kun oireet loppuivat ja tiedän että kesken menee. Odotanko vain vuotoa? En jaksaisi millään.

Vierailija
16/18 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään muuta kuin odottaa vuotoa, valitettavasti. Jos ei useaan päivään ala kuulua niin käy lääkärissä. Olen pahoillani että meni kesken.

Vierailija
17/18 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up.

Mitä minun pitäisi tehdä kun oireet loppuivat ja tiedän että kesken menee. Odotanko vain vuotoa? En jaksaisi millään.

Valitettavasti et voi tehdä muuta kuin odottaa. Voit varata ensi viikolle ultran (yksityiselle), viikolla 6+ voi jo syke näkyä ja vaikka kontrolliultra taas viikon päähän jos jää epäselväksi mikä on tilanne.

Vierailija
18/18 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulimuna?