Mikä olisi hyvä lomakohde ensi kesänä Euroopassa? Ottaen huomioon
Euroopan tilanne, mihin olisi turvallista ja miellyttävää matkustaa? Lapset jo isoja 12- ja 14-vuotiaita tyttöjä. Vai vaikuttaako teillä nykyinen tilanne matkustuskohteisiinne?
Kommentit (12)
Vaikuttaa. Me mennään EU:n ulkopuolelle.
Meillä mietitään ihan samaa asiaa, lapset 10- ja 12-vuotiaita. Suuret turistikaupungit tuntuvat riskiltä mahdollisten terroristi-iskujen vuoksi, ja esim. Kreikan saaret on poissuljettu vaihtoehto pakolaistulvien takia. Turkkia ei olla edes mietitty, mutta sinnekään emme nyt matkustaisi.
Kreetalla tai Rodoksella ei ole pakolaisia, tulevat lyhintä tietä Eurooppaan.
Kyllä vaikuttaa. Itse välttelen suuria kaupunki kohteita (Lontoo, Pariisi, Rooma, Tukholma, Saksan isot kaupungit...) ja Kreikkaa ja Turkkia sekä itäisen Välimeren aluetta. Portugali, Madeira, Mallorca/Menorca, Irlanti, Skotlanti... Siinä ehkä mahdollisia kohteita minulle.
Tuli mieleen, että Dubai vois kiinnostaa tyttöjä. Ei ois se ns. Perus kohde :-) aika edullisilla hinnoillakin löytää. Esim. Kaks viikkoa sit katselin kans ja oli vajaa 400 euroa per henkilö 5 yötä 6 päivää Dubaissa :-)
Menen Pohjois-Irlantiin kolmatta kertaa. Paljon nähtävää ja mahtavat ulkoilumaastot. Ei tietenkään rantalomaa voi viettää, mutta saa ainakin olla rauhassa :)
En menis muslimimaahan enkä suurkaupunkiin. Etenkään lasten kanssa! Tai no, saahan siinä jännitystä ammuskellaanko omassa vai viereisessä hotellissa jos tykkää jännityksestä.
Italiaan, Gardajärvelle tai Adriarannikolle. Grado, Bibione, Jesolo... tuntuvat vielä turvallisilta. Turkkiin, Kreikkaan jne. ei mua saisi kirveelläkään.
Azoreille asti ei varmaan kukaan pakolainen ole selvinnyt hengissä? Sinne siis!
Anteeksi, huono vitsi.
Ja totta puhuen, luulin olevani ainoa joka miettii että hitto kun en uskalla lähteä Lontooseen tulevana kesänä... En vain uskalla, kun olisi ollut tarkoitus mennä koko perhe: vauva, viisivuotias ja tuleva ekaluokkalainen. Ehkä suunnataan syyslomalla Kanarialle. Tai Espanjan Aurinkorannikolle.
Me matkustamme kesällä Suomessa, enintään Pohjois-Norjassa tai Tukholmassa käydään ulkomailla. Mutta toukokuussa menemme Kroatiaan ja syyskuussa Kreikkaan (ei lähelle Turkkia).
Minäkin menen Irlantiin, koska haluan kaupunkilomalle ja siellä ei ole niin kuumaa ja iskut epätodennäköisiä.
Lontooseen, Pariisiin ja Saksan isoimpiin kaupunkeihin en uskaltaisi.
Rantalomalle lähtisin varmaan Kroatiaan.
Olen kuullut, että mm. tuo Kreikan Lesboksen saari on melkoisen rikastuttava matkakokemus.