Uskaltaako sairaalaan osastolle ottaa tablettitietokoneen mukaaniin ajanvietteeksi?
Vai varastetaan herkästi vaikka säilyttäisi sitä lukollisessa kaapissa aina kun tablettia ei käytä? Potilasohjeissa kyllä kehotettiin jättämään kaikki arvotavarat kotiin...
Kommentit (16)
Uskaltaa, jos säilytät sitä lukollisessa kaapissa. Myös kun menet vessaan. Muista, että kaikki mukana oleva tavarasi on omalla vastuullasi.
Omalla riskillähän sen aina sinne ottaa, mut kokemuksieni mukaan ei siellä toisten kaappeja auki tiirikoida. Eipä siellä juuri mitään viihdettä ole, joten hennosti voisin suositella.
Kyllä mä oon ottanut mukaan, enkä ikinä pitänyt missään kaapissa. Vaan ihan siinä pöydällä tai kassissa sängyn vieressä. Ei tullut siellä mieleenkään, että kukaan varastaisi.
Kannattaa ottaa. Tosi harvoin siellä sellaista ammattikleptomaania on liikkeellä, että vie lompakot ja läppärit, kun käyt vessassa. Sen sijaan on kyllä potilaita, jotka väittävät, että heiltä on varastettu jotakin, vaikkei ole. Valheen jäljet loppuvat lyhyeen.
Kaiken huippu oli joskus yli 10 vuotta sitten potilas, joka vaati korvausta kadotetuista timanttikorviksista ja helmikaulanauhoista, helmirannekoruista, kun pois lähtiessä näitä hänen korujaan ei tosiaan huoneesta tahtonut löytyä. Sairaalaan ehti saapua vaatimuslista ruksitun kultakaupan mainoksen kera, mutta ihme kyllä potilaa korut löytyivät jostakin pahvisesta kaarimaljasta.
Aidot helmet olivatkin niitä lasten helmiä, joita saa mm. reilun kaupan ruusukimpun ympäriltä. Timanttikorvakorut sellaiset lasikivinapit, jotka maksavat ehkä 9e pari.
Pokkaa oli. Tuli kyllä hakemaan omaisuutensa poiskin vielä huijausyrityksen jälkeen.
Sairaala ei korvaa hävinneitä kamoja, siksi sanovat myös, että ei kannata ottaa. Sairaaloissa liikkuu paljon ammattivarkaita, mutta ne vaan poikkee nopeesti huoneissa eikä ala tiirikoimaan mitään lukkoja.
Itse en ottaisi melkein mitään muuta mukaan kuin välttämättömän, siilä inhottaa ajatus sairaalamikrobien kantautumisesta kotiini. Sairaalassahan on sairaita ihmisiä, jotka usein ovat resistenttien kantojen kantajia ja ihan syystä syöpähoidot ja synnytystoiminta on yrtetty pitää erillään muusta, sillä vastasyntyneet ja immuniteetiltaan alentuneet ovat erityisen alttiita tulehduksille. Lähti nyt rönsyilemään mutta tajusit varmaan. Ota mielummin lehti jonka voit heittää pois sairaalassaolon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaala ei korvaa hävinneitä kamoja, siksi sanovat myös, että ei kannata ottaa. Sairaaloissa liikkuu paljon ammattivarkaita, mutta ne vaan poikkee nopeesti huoneissa eikä ala tiirikoimaan mitään lukkoja.
No ei kyllä todellakaan liiku :D Ota mukaan vaan, mutta älä jätä sitä näkyvälle paikalle huoneesta poistuessasi :) Ja omalla vastuullasi tablettisi on tietenkin. T. sh
Vierailija kirjoitti:
Itse en ottaisi melkein mitään muuta mukaan kuin välttämättömän, siilä inhottaa ajatus sairaalamikrobien kantautumisesta kotiini. Sairaalassahan on sairaita ihmisiä, jotka usein ovat resistenttien kantojen kantajia ja ihan syystä syöpähoidot ja synnytystoiminta on yrtetty pitää erillään muusta, sillä vastasyntyneet ja immuniteetiltaan alentuneet ovat erityisen alttiita tulehduksille. Lähti nyt rönsyilemään mutta tajusit varmaan. Ota mielummin lehti jonka voit heittää pois sairaalassaolon jälkeen.
En mä nyt noin hysteerisesti ajattele. Samalla logiikalla tuon ne mikrobit ihan omassa kehossani ja vaatteissani ja jopa hiusharjassa sairaalasta kotiin. Pyysivät vielä sairaalassa ottamaan omat sisäkengät tai -tossut mukaan jos sellaiset kotoa löytyvät. Ajatteles vaan, kuinka paljon niiden tossun pohjissa kulkeutuu pöpöjä...😮☺ Ap
Mulla on ollut. En pitänyt missään kaapissa koskaan vaan aina ihan pöydällä näkyvässä paikassa. Tosin olin itse lapsen kanssa sairaalassa, joten en poistunut huoneesta koskaan. Söinkin siellä. Vuorotellen miehen kanssa oltiin yli viikon, ja todella oltaisiin molemmat tulleet hulluiksi ilman tablettia.
Niin varmasti kulkeutuukin pöpöjä. Pointtina onkin pestä ne vaatteet/kengät sairaalassaolon jälkeen. Ihmiset eivät tiedä, mitä kaikkea sairaalan pinnoilta voi löytyäkään... Kyllä, samat pöpöt voi saada ruokakaupasta, mutta miksi ottaa turha riski, kun TIETÄÄ millainen paikka sairaala on.
Ja valitettavasti ammattirikollisia liikkuu sairaaloissa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Eihän sellasta voi taata ettei kukaan ikinää varastaisi mitään. Lukolliset kaapit ovat hyvät, ja mahdollisissa varkaustapauksissa vakuutusyhtiö korvaa varmemmin jos ko. kaappia on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
En nyt haluaisi pelotella, mutta lähestulkoon aina se sairaalamikrobi on peräisin itse kunkin omasta mikrobifloorasta. Siinäpä sitten ahdistut...
Kyllähän tabletin saa aika helposti puhdistettua septidinillä, ennenku lähtee. En ole kuullut, että sairaalassa paljon varkaita :0
Jos tabletissa on mobiilidataliittymä, varmista ettet käytä sitä sellaisissa tiloissa, joissa puhelimen käyttökin on kielletty.
No jos sulla on puhelinkin mukana, niin miksei tabletti? Mulla on myös vihkisormus, mikä on paljon arvokkaampi kuin kumpikaan mobiililaitteistani.
Vietän joka vuosi 14pv-60pv jakson sairaalassa enkä jaksaisi ilman mitään tekemistä. Kirjojakin saisi kantaa läheiset joka päivä kun niitä meneee useampi päivässä.
Mukaan ajanvietteeksi siis