Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Saitko haluamasi opiskelupaikan?

Vierailija
25.01.2016 |

Pääsitkö haluamasi korkeakouluun tai yliopistoon opiskelemaan mitä itse halusit? Mikä olisi tai olisi ollut toinen tai kolmas vaihtoehtosi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, opiskelen luokanopettajaksi.

Toinen vaihtoehtoni olisi ollut sitten joku aineenopettaja.

Kolmas ehkä lastentarhanope, en ole tästä kyllä ihan varma. Opiskelin vuoden lto:ksi ennen kuin pääsin luokanopeksi eikä se taida kyllä olla yhtään mun juttu.

Vierailija
2/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en edes uskalla haluta, kun alitajuisesti pelkään valitsevani väärin. Olen umpikujassa.

N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kolme vuotta lukion jälkeen. Varavaihtoehdossa ollessani löysin myös tarkemman suunnan, jota en olisi tullut ajatelleeksi, ellen olisi siellä käynyt kokeilemassa.

Vierailija
4/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, opiskelen kasvatustiedettä. En tosin siihen kaupunkiin, minne olisin halunnut, mutta se on toissijainen seikka. Toista tai kolmatta vaihtoehtoa ei oikeastaan edes ollut... 

Vierailija
5/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain :)

Minusta tulee bioanalyytikko.

Vierailija
6/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskelemaan sinne minne halusin. En tosin halunnut lukioon, enkä korkeakouluun. Olisin varmaan päässyt jos olisin tosissani halunnut, mutta ei vieläkään tule mieleen mitään ammattia mitä haluaisin tehdä jossa tarvitaan korkeampaa koulutusta.

Vierailija
7/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt :)! kiitos tyhmien opettajien!

Vierailija
8/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, lukemaan sosiaalityötä Helsingin yliopistoon. 

Vierailija
9/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla en, halusin opiskelemaan mediatutkimusta. Toinen (pakko)vaihtoehto oli digitaalinen markkinointiviestintä, opiskelin sitä 1,5 vuotta.

Tokalla kerralla kyllä, halusin opiskelemaan toimittajaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut jatkaa markkinointiviestinnän opintoja tai mennä kaupan kassalle tms.

Kolmannella kerralla kyllä, opiskelen nyt aineenopettajaksi. Kakkosvaihtoehto oli jatkaa työttömänä ja etsiä töitä (turhaan).

Vierailija
10/10 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, opiskelin viestintää joka ei sitten ollutkaan mun juttu ja pääsin myöhemmin Teknilliseen korkeakouluun.