Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukuta, jos olet vähentänyt viime aikoina lihansyöntiä - kerro kommenteissa miten!

Vierailija
25.01.2016 |

Eli peukkua peliin jos on lihansyönti vähentynyt tai peräti lopetettu :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan olen vaihtanut käytännössä lähes kokonaan kalaan. Ihan terveydellisistä syistä.

Tokikin suosin ei kasvatettua kalaa jo ympäristönkin takia. 

Vierailija
22/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihansyöntiä pitäisi vähentää? Liha on hyvä jopa paras proteiinin lähde. Siitä saa myös tärkeää b vitamiinia sekä rasvaa jota aivot tarvitsevat. Jos vertaa normaalia ruokavaliota noudattavaa normaalia ihmistä vegaaniin, niin huomaa miten tärkeä asia liha liha on ihmisen aivotoiminnan kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruan syönti lisääntyi n. 5 v sitten,  kun esikoinen alkoi toivomaan kasvisruokia. Silloin niitä tehtiin silloin tällöin. Pari vuotta sitten kupus lopetti punaisen lihan syönnin, nirso esikoinen muutti kotoa ja kasvisruokien teko lisääntyi ja helpottui selkeäsi. 

Pitkää tein miehelle kuitenkin aina liharuoan, koska ei suostunut syömään kasvisruokia tai kalaa. Vähitellen mies alkoi maistaa kasvisruokia liharuoan lisänä. Sitten kysyin, voisiko silloin tällöin syödä pelkkää kasvisruokaa ja tämä on hänelle ok nyt puolisen vuotta.

Jos teen ruokaa vain itselleni tai syön ravintolassa, valitsen aina kasvisvaihtoehdon. 

Tällainen vähittäinen muutos siis meidän sekasyöjäperheessä tapahtunut ihan itsestään.

Vierailija
24/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja os on kalaa lounaalla niin Iran sitä 

koska rakastan kalaa

Vierailija
25/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut Woltilla jo kahtena peräkkäisenä kertana kasvisruokaa. 

Vierailija
26/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä mutta perheelle laitoin joskus liharuokaa kun lapset oli pieniä. Nyt kun lapset kasvaneet niin ovat myös yksi kerrallaan lopettaneet lihansyönnin.

Helpottaa ruoanlaittoa, laitan vain kasvis- tai vegaani-ruokaa. Mies välillä paistaa jotain lihaa lisäksi. Eli lihasta on tullut harvinaisempi lisäke, ja kasvisruoasta se pääruoka. 

Lasten pyynnöstä meillä on myös pidetty välillä vegaanikausia. Vaatii jo vähän enemmän miettimistä mutta onnistuu ihan hyvin. Kaikkeen oppii.

Vierailija
27/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean asiallisia nuo alun vm 2016 kommentit. Ihan sydäntä lämmittää. Ei ole enää moinen mahdollista.

Onko siis palsta itse vai koko maailma muuttunut epäkohteliaammaksi noista ajoista?!

Vierailija
28/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruan syönti lisääntyi n. 5 v sitten,  kun esikoinen alkoi toivomaan kasvisruokia. Silloin niitä tehtiin silloin tällöin. Pari vuotta sitten kupus lopetti punaisen lihan syönnin, nirso esikoinen muutti kotoa ja kasvisruokien teko lisääntyi ja helpottui selkeäsi. 

Pitkää tein miehelle kuitenkin aina liharuoan, koska ei suostunut syömään kasvisruokia tai kalaa. Vähitellen mies alkoi maistaa kasvisruokia liharuoan lisänä. Sitten kysyin, voisiko silloin tällöin syödä pelkkää kasvisruokaa ja tämä on hänelle ok nyt puolisen vuotta.

Jos teen ruokaa vain itselleni tai syön ravintolassa, valitsen aina kasvisvaihtoehdon. 

Tällainen vähittäinen muutos siis meidän sekasyöjäperheessä tapahtunut ihan itsestään.

Nytkö sinulle kuuluu antaa mitali? 🏅 Ole hyvä. Olet pelastanut maapallon ja olet pyhittänyt kaikki synnit.

Vierailija
29/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut Woltilla jo kahtena peräkkäisenä kertana kasvisruokaa. 

Melko hurjaa. 😂 Muistithan tilata avocadoa niin tuli varmasti suurempi hiilijalanjälki kuin ajettaessa diesel autolla vantaalta kuopioon. 🤪

Vierailija
30/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Itselleni en osta mitään lihaa kaupasta tai ravintolassa. Teinipoikani kelpuuttaa kasvisruon, mutta haluaa syödä myös lihaa. Olen satunnaisesti syönyt lihaa. Leikkeleitä en ole enää ostanut ja ihmetyksekseni poika ei ole edes kysellyt niiden perään. Mitä vähemmän lihaa syö, sitä vieraammalta se lautasella tuntuu. Luulen, että ilman varsinaista päätöstä "ajaudun" vegaaniksi lopulta.

Vierailija
31/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lisännyt lihan syöntiä, koska vatsa menee helposti sekaisin hiilareista ja öljyistä. Kannattaa etsiä itse omalle keholle sopivin ruokavalio.

Lopeta ruokaöljyjen käyttö ja siirry käyttämään voita ja eläinrasvoja, ovat terveellistä.

Vierailija
32/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli vegaani kun hallitus vähensi tukia. Syön enää vain heinää. Ostin kolme heinäpaalia..

Vierailija
33/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tahtia laskee IQ-käyrä kuin lehmän häntä.

Oikea ravintolista:

Lihaa, kalaa, kananmunia, vihanneksia.

Ei koskaan mitään siemenöljyjä vaan kunnon voita. Joihinkin ruokiin voi laittaa oliiviöljyä tai kookosöljyä.

Ei kannata kaupasta ostaa mitään mihin liittyy pitkä tuote- ja ainesseloste.

Vierailija
34/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentänyt lihansyönnin muutamaan kertaan viikossa. En koe mitään tarvetta lopettaa kokonaan. Nykyään teen kasvisruokaa usein pelkkää laiskuuttani. Kuivatut linssit ja säilykepavut on vaan niin helppoja, valmistuu nopeasti ja säilyy ikuisesti kaapissa.

Vierailija
35/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin suklaan pois, siinä on uskomaton määrä hyönteisjäämiä.

Vierailija
36/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt. Ennen tehtiin liharuokia joka päivä. Nykyään 3-4 päivänä viikossa. Korvattu liha osalla aterioista juustolla, pavuilla tai kalalla. Myöskin vähennetty lihan määrää liharuuissa. Monesti ennen meni makaronilaatikkoon 700-800g jauhelihaa, nykyisin 300-400g. Leikkeleet jätetty kokonaan pois. Syödään leivällä nykyisin hummusta, avokadoa tai tuorejuustoa. Suurimpana syynä se, että liiasta lihasta tulee paljon turhia kaloreita. Toki myös nuo uudet suositukset vaikuttaneet varsinkin leikkeleiden osalta.

Vierailija
37/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina lounasruokalassa kasvis- tai vegaanisen vaihtoehdon. En tee itselle mitään lihaa sisältävää. Syön lihaa ainoastaan viikonloppuisin kun tehdään perheelle ruokaa.

Vierailija
38/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt. Ennen tehtiin liharuokia joka päivä. Nykyään 3-4 päivänä viikossa. Korvattu liha osalla aterioista juustolla, pavuilla tai kalalla. Myöskin vähennetty lihan määrää liharuuissa. Monesti ennen meni makaronilaatikkoon 700-800g jauhelihaa, nykyisin 300-400g. Leikkeleet jätetty kokonaan pois. Syödään leivällä nykyisin hummusta, avokadoa tai tuorejuustoa. Suurimpana syynä se, että liiasta lihasta tulee paljon turhia kaloreita. Toki myös nuo uudet suositukset vaikuttaneet varsinkin leikkeleiden osalta.

Niin joo ja laskin tähän nyt kanaa sisältävät ruuat liharuuiksi. Punaista lihaa syödään ehkä kerran viikossa. 

Vierailija
39/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisen lihan olen vaihtanut käytännössä lähes kokonaan kalaan. Ihan terveydellisistä syistä.

Tokikin suosin ei kasvatettua kalaa jo ympäristönkin takia. 

Persuko alapeukutti? Miksi?

Vierailija
40/42 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ensin ihan huvikseni tehdä pastakastiketta kaurajauhiksesta ja tykästyin heti ja sen jälkeen olen tehnyt erilaisia ruokia myös härkäpapuvalmisteista ja todennut nekin maukkaiksi ja niin punaisen lihan syönti ensin vähentyi ja sitten luovuin siitä kokonaan. Olen myös vaihtanut jo aikoja sitten riisin suomalaiseen ruokakauraan ja ruokaohraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi