Laskin päivän energiansaantini: tulokset miellyttävät
Laskin aikani kuluksi, harjoituksen vuoksi ja "just for shits and giggles" energiasaantini per päivä minimissään. Tulokset ovat (sisältää toki yhden jos toisenkin approksimoinnin):
1456,4 kcal
76,45 g prot
173,345 g hiil
Pääaterian eli lounaan luvut ovat 888,4 kcal, 56,05 g proteiinia ja 102,445 g hiilihydraatteja. Jos on kova päivä, syön samanlaisen satsin vielä illalla, joka nostaa siis päivän kalorit lukemiin 2344,8 kcal, 132,5 g proteiinia ja 275,79 g hiilihydraatteja.
Proteiinia on ilmeisesti riittävästi eli suunnilleen 1,19 g per painokilo, koska tuo on minimi ilman proteiinijauheita tai muita ravintolisiä. Kaloreita ei ole liikaa, joten ajoittain voi mässätäkin: pidän sen kuuluisan cheat dayn noin kerran kuukaudessa. Hiilihydraattien eli lähinnä sokereiden määrä nousee tietysti hurjasti silloin, kun päättää mussuttaa karkkia tai vastaavaa.
Treenaaminen kattaa 4x viikossa voimaharjoittelua kuntosalilla 30-45 min. kerrallaan, ja mahdollisesti 1x viikossa juoksua 30 min. ajan. Palautumista jää 2-3 päivää viikossa. Unta 6-9h yössä pyrkien noin 7,5h päivittäiseen yöuneen: riittävä nukkuminen on yksi harjoitus muiden joukossa. Niin joo ja pituutta 182 cm ja ikää 35 vuotta.
Yllä kuvatun rutiinin hiomiseen käytin aikaa rapia puolitoista vuotta ja hyvin on tuntunut toimivan. Näyttäisi pelaavan myös laskennallisesti ihan OK. Peilikuvaankin olen tyytyväinen.
Jos ei kukaan väitä vastaan, jatkan jatkossakin näin. Ja jatkan varmaan silloinkin, jos joku vastaan väittää. :)
Kommentit (13)
Haluat vissiin kommentteja, kun ihan uppailetkin? Olet tosi ahkerasti laskenut kalorit ja treenaatkin hirmu paljon, tapu tapu. Energiamäärä kuulostaa tosi vähältä, jos olet noin pitkä ja treenaat noin paljon, mutta itse sä varmaan olet tullut siihen tulokseen, että tuossa on tarpeeksi kaloreita.
Energiamäärä on aika vähäinen, joten lihasten kasvu tuskin on optimaalinen.
Syöt aivan liian vähän, jos kerran treenaat. Ei tule tuloksia noilla kaloreilla.
Aika paljon myös vedät lounaalla. Tasainen ateriarytmi olisi järkevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Syöt aivan liian vähän, jos kerran treenaat. Ei tule tuloksia noilla kaloreilla.
Aika paljon myös vedät lounaalla. Tasainen ateriarytmi olisi järkevämpi.
Niinhän te luulette. Menneet neljä vuotta ovat kuitenkin osoittaneet toisin. Sen sijaan voin tunnustaa, ettei edistyminen ole optimaalista muuta kuin taloudellisesti.
Tasaisempi rytmi olisi parempi, mutta iso lounas sopii paremmin yhteen muun elämän kanssa päivisin.
Mulla myös alhainen energiantarve. Normipäivinä syön 1200-1500 kalorin edestä näkemättä nälkää. Tuosta hiilareita alle 150g, proteiineja n 50g eli pikkuisen alle tarpeen. Lauantaisin herkkupäivä jolloin kalorit nousee n 1800:an. Näillä määrillä olen energinen ja terve.
En ole himotreenaaja, pilatesta ja fasciaa 90+60 min viikossa + hyötyliikuntaa.
Ikäisekseni hyvävartaloinen ja kiinteä 164cm/62,5kg
Sukupuoli, paino ja tavoitteet nyt vähintään pitäisi tietää että tuohon mitään voi kommentoida. Aika vähältä kuulostaa kokonaisenergia tuolla liikkumisen määrällä jos tarkoitus ei ole laihduttaa.
Etkö syö rasvaa lainkaan, kun ei näy laskuissa?
Todella pieni energiamäärä. Mä olen 168cm nainen, treenaan 5*vko ja syön vähintään 2500 kaloria päivässä. Monesti lähenee 3000. Mutta mä kyllä oikeasti treenaan... Salilla menee 1,5h 3*vko, yksi tunnin juoksulenkki ja yksi kahvakuulatreeni (tunti). Ja tulokset todella näkyy. Enkä hifistele, syön kun on nälkä ja ihan normaalia ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli, paino ja tavoitteet nyt vähintään pitäisi tietää että tuohon mitään voi kommentoida. Aika vähältä kuulostaa kokonaisenergia tuolla liikkumisen määrällä jos tarkoitus ei ole laihduttaa.
Tavoitteena on voida hyvin, olla terve ja kokea tyytyväisyyttä peiliin katsoessaan. Bonuksena lihasmassa ja voima kasvavat hitaasti ajan kuluessa. Paino sanalla hitaasti: kyseessä on elämän mittainen projekti eikä "10 kiloa lihasta puolessa vuodessa" -koetus.
Numeroihin tuijottamalla kokonaisenergia on aika vähäinen. Uskon kuitenkin mieluummin omaa kroppaani suosituksiin tuijottamisen sijasta. Jos harrastaisin aerobista kestävyysurheilua - niin kuin nuorempana - lisäisin hiilihydraattien määrää, mikä kohottaisi saatua kokonaisenergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö syö rasvaa lainkaan, kun ei näy laskuissa?
Rasva ei ole koskaan ollut ongelma, joten en laske niitä.
up