Miksi maalaiset ovat niin tyhmiä, etteivät tajua leikkauttaa kissojansa?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa itse saada puolivillinä elävä navettakissa a) kuljetuslaatikkoon, b) kuljetuslaatikosta pois ja leikattavaksi.
Huonoin tekosyy ikinä. Kohta b) on sitäpaitsi eläinlääkäriaseman murhe.
No nuo maalaiset nyt keksii mitä tahansa paskoja tekosyitä, kuten tässäkin keskustelussa nähdään, sille etteivät muka voi leikkauttaa kissojaan.
Olen sangen kissarakas kaupunkilaisihminen, mutta en pidä tästä keskustelun sävystä.
Haukkuminen ja syyllistäminen harvoin tuottaa toivottua lopputulosta, itse asiassa se vain lisää uhmaa vahvistaa aiempaa käytöstä.
Asun maalla, täällä meidän kylällä ei ole yhtään kulkukissaa, eipä taida olla naapurikylissäkään tai sitten niistä ei puhuta (mitä en kyllä usko). Missä lie luuraavat nämä maalaiset kulkukissoineen?
Meillä on kolme kissaa, kaikki leikkautettuja, lähinaapurissa 4 kaikki leikkautettuja. Tien toisella puolen kaksi kissaa, kaikki leikkautettuja. Metsän takana olevassa talossa kaksi kissa, kaikki leikkautettuja. Yhtään leikkaamatonta kissaa en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa itse saada puolivillinä elävä navettakissa a) kuljetuslaatikkoon, b) kuljetuslaatikosta pois ja leikattavaksi.
No nuo maalaiset nyt keksii mitä tahansa paskoja tekosyitä, kuten tässäkin keskustelussa nähdään, sille etteivät muka voi leikkauttaa kissojaan.
Olen sangen kissarakas kaupunkilaisihminen, mutta en pidä tästä keskustelun sävystä.
Haukkuminen ja syyllistäminen harvoin tuottaa toivottua lopputulosta, itse asiassa se vain lisää uhmaa vahvistaa aiempaa käytöstä.
No kerropa millä nuo saadaan leikkauttamaan kissansa ja koiransa ja huolehtimaan niistä paremmin kun mikään ei mene perille? Enkä tarkoita vain tätä keskustelua. Olen tavannut useamman maalaisen jolla on täysin hälläväliä-asenne kissoihin ja koiriin, eikä nätti sanominen eikä edes faktat saa niitä muuttamaan tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa millä nuo saadaan leikkauttamaan kissansa ja koiransa ja huolehtimaan niistä paremmin kun mikään ei mene perille? Enkä tarkoita vain tätä keskustelua. Olen tavannut useamman maalaisen jolla on täysin hälläväliä-asenne kissoihin ja koiriin, eikä nätti sanominen eikä edes faktat saa niitä muuttamaan tapojaan.
Ihmisiä on erilaisia, eikä se riipu asuinpaikasta. Kaupungeissa on aivan samanlainen tilanne, välinpitämättömät ihmiset laiminlyövät kotieläimiään. Ei se lemmikin elämä kaupungissakaan aina ole ruusuilla tanssimista. Olen itse puuttunut pariin tilanteeseen ilmoittamalla eläinsuojeluvalvojalle.
Koska maalaiset, etenkin jyväjemmarit ova välinpitämättömiä ja tunteettomia sadisteja.
Itse seuraan aktiivisesti facebookissa muutamaa löytöeläinsuojaa ja suurin osa pelastetuista kissoista on kyllä maalta kotoisin. Etenkin jos kyse on kissalaumasta. Toki siellä on kaupunkilaistenkin kissoja, jotka on syystä tai toisesta ulos joutuneet.
En ymmärrä ihmistä, joka ei leikkaa kissaansa. Haluaisin kuulla tähän jotain päteviä syitä, mutta en itse henk.koht. kauheasti sellaisia ihmisiä tunne. Yhden tiedän ja häntä epäilen välinpitämättömäksi. Perusteluksi oli sanonut, että narttukissan leikkaaminen maksaa niin paljon. Muuhun on kyllä rahaa laittaa.
Ihmiset eivät ole välttämättä valmiita maksamaan kissasta mitään, vaikka se olisi rokotettu, madotettu, leikattu jne. Eli ei arvosteta maatiaiskissaa yhtään. Pitää olla aika tyhmä, jos ei tajua että eläimestä on kuluja, joista tuo kastraatio/sterilisaatio on varmaankin pienin.
Itse asun maalla, jossa puolet taloista on kesämökkejä. Täällä kyllä naapurien kissat kaikki on leikattu. Elämäni aikana olen törmännyt täällä noin 10 kulkukissaan, joita nimenomaan kaupungista tulleet mökkiläiset ovat ottaneet ja jättäneet yksikseen sitten syksyn tullen.
Laajemmin sama ongelma on koirien kanssa: suomalaiset eivät viitsi sen paremmin kouluttaa & sosiaalistaa koiriaan kuin neutratakaan niitä. Jompikumpi pitäisi vähintään tehdä, kun toisten ihmisten ja koirien kanssa eletään ja liikutaan.
t. 2 koiran matte, joka on väsynyt vastaantulevien jatkuvaan rätkätykseen, tempomiseen ja ärinään
Kyllä on todellisuuspohjaa, uten tästäkin keskustelusta voi lukea.