Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älypuhelinriippuvuus muodostunut ongelmaksi

Someaddikti
24.01.2016 |

Älypuhelin helpottaa elämää ja on ehdottoman tärkeä monissa arjen tilanteissa: lähes ilmaisessa yhteydenpidossa, osoitteen navigoinnissa, laskujen maksussa, koulutehtävien teossa (nippelitiedon hakeminen tehtäviin ja ratkaisuavut jne). Ongelmaksi on muodostunut puhelimen kasvaminen kiinni käteen. Keskittymiskyky on romahtanut kun ei voi keskittyä mihinkään ilman että tsekkaa somen 10 min välein. Kävelyllä kompastelen kun tuijotan puhelinta lenkkeilymusaa valikoiden. Tehtävät jää tekemättä koska candy crush on kivempaa. Unesta jää ainakin tunti pois joka yö. Entisessä työssä tuli sanomista koska kävin työajalla instagrammissa. Ramppasin töissä vessassa tunnin välein, koska halusin vastata heti snapchatteihin jotka sain. Olen tietoisesti yrittänyt jättää puhelimen toiseen huoneeseen, mutta vähintään puolen tunnin päästä se löytyy taas näpeistä. Kaikki jää tekemättä: läksyt, kotityöt, liikunta... Jos mulla on peli kesken ja mies tulee häiritsemään, ärähdän. Seksikin jää toiseksi vauvafoorumin älyttömille aloituksille.

Puhelin pysyy poissa sentään silloin kun olen kahvilla tai syömässä kaverin kanssa tai muuten vaan hengaan kavereiden kanssa. Harmi kyllä en pääse näkemään muutamaa kaveriani niin usein että siitä olisi apua.

Mitä olette tehneet vähentääksenne puhelinkoukkua? Älypuhelimen vaihto perinteiseen ei valitettavasti ole vaihtoehto, koska puhelin on yleisesti niin hyödyllinen arjessa.

Poistin FB-sovelluksen ja pelit, mutta latasin ne taas uudestaan kun menin fbseen nettiselaimen kautta. :D Ärsyttää kun tiedostan miten älytöntä tämä on mutta sille ei vaan voi mitään. Ajattelen että puhelinriippuvuus ei ole edes paha kun ajattelee mihin kaikkeen voisi olla addiktoitunut, mutta ei se kauaa lohduta. Olen monta kuukautta jäljessä kotiopiskeluista eikä auta etten malta jättää puhelinta käsistäni. Onko tahdonvoima ainoa keino vai auttaisiko itsensä lahjominen? Tyyliä "lupaan itselleni uudet kengät jos jätän somen viikonlopuksi".
Voisin kyllä pitää niitä vanhoja kenkiä vuoden lisää jos vaan pääsisin irti tästä riippuvuudesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei pärjää ilman älypuhelinta? Kai niillä kavereilla sun numero on. Haloo.

Vierailija
2/3 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen samassa jamassa.