Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut ns.halvemmissa rinnakkaislääkkeessä eroja brändituotteeseen verrattuna?

Vierailija
24.01.2016 |

Itse en osta koskaan esim. Buranaa vaan halvempaa Ibusal tai Ibuxin valmistetta. Eikö niissä pitäisi olla samat tehoavat lääkeaineet?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain burana toimii mulla.

Vierailija
2/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi jotku ostaa buranaa, kun jopa saman firman valmistamana löytyy samansisältöinen halvempi merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niissä eroja: eri värisiä ja eri muotoisia ovat. Ja tosiaan eri hintaisia.

Itse olen allerginen tietyille usein käytetyille lääkkeiden sideaineille, jotn en aina voi käyttää rinnakkaisvalmistetta. Mutta normaalisti ne toimii kyllä ihan yhtä hyvin.

Vierailija
4/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain burana toimii mulla.

Hahaha, tää oli hyvä... :D :D :D

Vierailija
5/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paska eri paketissa.

Vierailija
6/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttava aine on sama, mutta apuaineissa saa olla eroa. Osalla imeytyy toinen valmiste paremmin kuin toinen, ja voit olla allerginen vaikka tuolle valmisteessa käytetylle apuaineelle.

Täysin sama valmiste ei ole kyseessä koskaan.

Vierailija
7/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut eroa e-pillereissä tai herpeslääkkeessä.

Vierailija
8/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vain kaikille että Buranakin on kopio alkuperäisestä. Tosin kallis rinnakkaislääke ja perustuu siihen että kun on suomalainen lääketehdas niin tyhmät ostaa tuotetta kalliimmalla kuin muita rinnakkaislääkkeitä.

Vierailija
9/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herpeslääke ei paljon ehkäise.

Vierailija
10/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tietty bentso on sellainen, ettei halvempana versiona vaikuta läheskään yhtä kunnolla kuin kalliimpi brändituote.

Vierailija
11/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, paljon halvempi hinta. Ostan aina Ibumaxia tai Ibuxiniä Buranan sijaan. En ole huomannut eroa.

Vierailija
12/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmassa rinnakkaisvalmisteessa oli laktoosia ja alkuperäisessä kalliimmassa ei.

Vierailija
13/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on, että ihmiset luulevat reseptissä olevaa alkuperäislääkkeeksi, vaikka lääkärit laittavat reseptiinkin jo useimmiten jonkun rinnakkaisvalmisteen.

Jos meillä ei ole juuri sen tehtaan versiota apteekissa, jonka lääkäri on valinnut, mutta on vaikka alkupeäistä ja se sattuu olemaan saman hintainen, niin asiakas ei halua vaihtaa, vaan "pitää alkuperäisen". Kun sanot, että saisit nyt itseasiassa alkuperäisen, niin asiakas ei vaan tajuu että mitä. Sinänsä se alkuperäinen ei toki välttämättä ole asiakkaalle se paras versio, mutta sitähän ei voi tietää. Vaihtoja ei kannata turhaan tehdä, jos on löytänyt sopivan hintaisista jonkun hyvän, oli se alkuperäinen tai ei.

Vierailija
14/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tietty sykettä laskeva lääke, on eroa. Kopiovalmiste ei tehonnut, mutta kun vaihdettiin laski syke. Nyt on vaihtokielto.

Vierailija
15/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ero jonka olen isohkossa lääkearsenaalissani viime vuosien varrella huomannut on närästyslääke. Geneerinen protonipumpun salpaaja oli täysin tehoton.

Vierailija
16/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herpeslääke ei paljon ehkäise.

Ehkäisee se. Herpestä.

Vierailija
17/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän niissä ei ole mitään merkittäviä eroja, mutta joskus voi sidosaineet vaikuttaa imeytymiseen, esim. tsopiklonilääkkeissä on havaittu eroa vaikutuksessa.

Vierailija
18/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plasebovaikutus on uskomaton. Tältä pohjalta en ihmettele ollenkaan, jos jollakulla "vain Burana toimii".

Vierailija
19/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi reseptilääke (verenpaine-) jonka tabletti pitää puolittaa eli otan puolikkaan aamuin illoin. Kerran se vaihdettiin halvempaan, jonka puolitus ei onnistunutkaan, vaan tabletti hajosi pieniksi muruiksi. Nyt en enää suostu ottamaan tuota murenevaa rinnakkaisvalmistetta.

Vierailija
20/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane novan rinnakkaisvalmiste aiheutti jatkuvat vuodot niin kauan kun yritin sitä rinnakkaista käyttää. Kun palasin takaisin alkuperäiseen, vuodot loppuivat ja kaikki palasi normaaliksi. Kuulemma rinnakkaisessa saa olla 10% eroa alkuperäiseen, joten tuon lääkkeen kohdalla niissä 10 prosentissa oli jotain hyvin ratkaisevasti erilaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi