maito-ongelma?
Moikka
Onko kenenkään taaperolla ollut ongelmaan laktoosin kanssa? Kun mua epäilyttää, että meidän typyllä saattais olla.
Siirryttiin vuodenvaihteesta hiljaksiin tavalliseen maitoon. Siis lantrasin tutteliin vähän aina lisäten maidon osuutta. Helmikuun alussa päästiin ihan kokonaan maitoon. Tein tän näin hitaasti ihan sen takia, kun tyttö on aina ollu tosi herkkävatsainen.
Syy, miks mua nyt tää laktoosi epäilyttää, on se että tyttö paukuttelee ihan jumalattomasti. Maitoa juo ennen unia päivällä ja illalla ja paukuttelut osuu päikkärien jälkeen ja yöhön. Lisäksi yöllä on ollut kaikenlaista epämääräistä itkua, mutta kun tässä iässä (14kk) on niin paljon kaikkea muutakin, niin en suoraan ole osannu yhdistää maitoon (mutta kyllä ne vatsavaivoiksikin voisi tulkita)...
Lisäksi pyllyn alue on jatkuvasti punainen tai näpyillä (alkoi vuodenvaihteen jälkeen, niinkuin maitokin). Tämä on tosi outoa meillä, sillä mitään iho-ongelmia ei ole ennen ollut.
Muut maitotuotteet, joita meillä käytetään on aina laktoosittomia tai vähälaktoosisia, sillä itse olen intolerantti. Muksukin on saanut viilit, jogurtit ja raejuustot vähälaktoosisina.
Niin, onko jollain ollu tän tapaisia ongelmia? Johtuiko laktoosista vai oliko jotain muuta? Onko lapsille tehty rasituskoetta? Toisaalta tuntuu, että monen verikokeen otto noin pieneltä ei olis kovin mielekästä touhua... Ehkä vain kokeilen laktoositonta maitoa ja katson, miten meininki muuttuu... Onko ideoita?