Mitä tarvikkeita koiranpentu tarvitsee?
Meille olisi tulossa kultainennoutaja tosi nopealla aikataululla ja nyt mietin, että mitä sellainen pentu tarvitsee? Oman sängyn? Puruluita? Millaisen remmin? Rakkautta täältä löytyy roppakaupalla.
Kommentit (21)
Senpä taki minä kysyinkin hieman vinkkejä....
ap
Panta, hihna, ruoka- ja juomakupit, harja, kynsisakset ja ruokaa. Puruluita ja leluja on myös hyvä olla. Omistaja tarvitsee Tuire Kaimion Pennun kasvatus -kirjan.
Kaulapanta, talutushihna, juoma- ja ruokakuppi, pennulle sopivaa ruokaa, leluja, pieniä purutikkuja, kynsisakset, harja ja oma peti. Ite oon pennuille käyttäny aina ekat puolivuotta petinä vaan jotain vanhaa peittoo taiteltuna ku ne tuppaa kuitenki räjähtään 😂 Mut näillä ny pääsee alkuun :)
Netistäkin voi lukea alkeet "koiranpentu tulee kotiin", tai lainaa kirja.
Yleensä kasvattaja antaa jotain mukaan. Pannan ja remmin ehkä? Kysy tuleeko pennun mukana jotain. Me ostettiin tyhminä kaikki vaikka kasvattajalta tuli kaikenlaista ns. pentupaketissa.
Oma peti, pahvilaatikko aluksi hyvä ja sinne pehmusteeksi vaikka pyyhkeitä/fleecepeitto. Leluja, penturuokaa, vesikuppi(iso) ruokakuppeja.
Puruluita, harjat, kampa, kynsisakset, pentupanta, talutushihna, ei jättimäinen muttei sellainenkaan joka käy heti pieneksi, flexi, koirashampoo, pyyhkeitä...osaavat kyllä neuvoa esim. Mustissa ja Mirrissä.
Hyviä hermoja sinulle ja unenlahjoja. Pentuaika on raskasta.
Moppausvehkeet ja kloriittia tms. lattianpesuainetta...
Niin että pentu tulossa eikä ole tullut mieleen edes käydä hankkimassa jotain perusopusta pennunkasvatuksesta? Esim. toi Kaimion kirja on hyvä.
Puruluita ja paljon,valo talutushihnaan, sängyssä ei kaikki nuku mut jotain peittoi tai semmosii
Onko pentuajassa enemmä hyvää kuin huonoa?
Kysy kasvattajalta mitä ruokaa syöttänyt ja saat varmaan samaa mukaan ja pikkuhiljaa totutat siihen mitä haluat syöttää, jos vaikka haluat antaa laadukkaampaa ruokaa. Ruokamerkkiä ei saa vaihtaa kerralla. Osta heti mahdollisimman iso metallinen vesikuppi, että aina on raikasta vettä tarjolla.
Jotkut idiootit säännöstelee koiran vedenjuontia, tuloksena janoonsa latkiva koira ja pissavahinko... Aina vettä tarjolla ja paljon koiralle!
Vierailija kirjoitti:
Siis... mitä nää kysymykset on. Apua. Älkää hankkiko koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Pentuaika on raskasta mutta ratkaisee kaiken... siis minkälainen koirasta tulee isona. Joten kannattaa panostaa ekaan puoleen vuoteen ja totuttaa pentu aivan kaikkeen. Koiriin, lapsiin, autoon, liikenteeseen, meteliin, imuriin, föönaukseen jne. aina koiraa lukien ja itse rauhallisena - tuloksena tyyni ja varma koira. Enemmän raskasta kuin kivaa mutta on nopesti ohi.
Ihan perusjutut aluksi eli aikuisellekin koiralle sopivat teräksiset tai keraamiset astianpesukoneen kestävät juoma- ja ruokakupit, mieluiten nahkainen bgb-lukollinen normaali talutushihna, pannalla ei muuten väliä mutta mielestäni soljellinen nahkapanta paras, huomioikaa että aikuiselle koiralle on paras ostaa sitten uusi ja leveämpi, ehkä puolikurkkari panta. Kysykää kasvattajalta paras Turkin hoito harja ja pesuaineet, nämä riippuu rodusta paljon! Tärkein on sopiva pentu ruoka, kysykää kasvattajalta tai jos hän ehdottaa pedigreetä menkää vaikka mustiin ja mirriin ja ostakaa rodulle sopivaa pentu ruokaa. leluista suosittelen kongia, löytyy eläinkaupoista, kaupasta perinteisiä puruluita, ovat nahkaa. En ostaisi petiä, sillä harva iso koira nukkuu oikeasti pedissä! Meillä collie nukkuu lattialla, koska viileää. Pentua pissasi omaan pahvilaatikko-fleece petiin :D
Kiitos kaikista ystävällisistä vastauksistanne. Luen niitä ilolla!
ap
Vierailija kirjoitti:
Remmi, ei flexiä.
Itse olen ehdottomasti Flexin kannalla. Taitaa riippua siitä kuinka vilkkaasti liikennöidyllä teillä lenkkeilee. Flexin kanssa myös taluttajan on oltava hereillä ettei koira pääse auton alle mutta kun siihen oppii niin lenkkeily on molemmin puolin mukavampaa.
Pediksi käy noutajalle vaikka vanha räsymatto, kunhan on jotakin mitä mytätä ja jonka tunnistaa omaksi paikaksi.
Koiranpentu ❤
Sori, sekosin jo tosta sanasta, huokaus...
Vierailija kirjoitti:
Panta, hihna, ruoka- ja juomakupit, harja, kynsisakset ja ruokaa. Puruluita ja leluja on myös hyvä olla. Omistaja tarvitsee Tuire Kaimion Pennun kasvatus -kirjan.
Nämä. Metalliset ruokakupit. Oma peti on myös hyvä. Sen voi reissuillekin ottaa mukaan niin koira rauhoittuu.
Kaimion kirja on iha huippu. Pennun kasvatus alkaa heti. Kirjassa on ihanan pehmeä tapa kasvattaa koira
Faabio Jännä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remmi, ei flexiä.
Itse olen ehdottomasti Flexin kannalla. Taitaa riippua siitä kuinka vilkkaasti liikennöidyllä teillä lenkkeilee. Flexin kanssa myös taluttajan on oltava hereillä ettei koira pääse auton alle mutta kun siihen oppii niin lenkkeily on molemmin puolin mukavampaa.
Pediksi käy noutajalle vaikka vanha räsymatto, kunhan on jotakin mitä mytätä ja jonka tunnistaa omaksi paikaksi.
Ei flexiä. Koira on parasta heti opettaa kulkemaan kauniisti vierellä. Flexillä oppii vetämään
No voi että kun se pelkkä rakkaus ei riitä..