Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten radon-mittauspurkin mukana tulleeseen lomakkeeseen merkitään asunnon kerros? :D

Vierailija
22.01.2016 |

Kun siis tuossa kysytään missä kerroksessa asun ja suluissa lukee että 1.krs=maantaso. No mä asun ensimmäisessä ASUINkerroksessa. Eli ulko-ovi on tietysti maantasossa mutta siitä on 8 vai 9 porrasta ennen meidän asuntoa. Mun asunnon lattia on siis noin 1-1,5m päässä maasta. Laitanko tähän vaan kylmästi 1.kerros vai jonkun 1,5.kerros vai 2.kerros vai mitä ihmettä :D

On mulla taas ongelmat.. Auttakaa :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unoha koko juttu, menee nyt niin hankalaksi.

Vierailija
2/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helvetissä laita sitä radonpurkkia yhtään mihinkään! Tuosta ei voi seurata mitään hyvää. Pahimmillaan käy niin, että jos testi näyttää liiallisia arvoja, niin tulee vaatimukset ties minkä tuuletusten ja radonkaivojen tekemiselle, eli pahimmillaan kymmenientuhansien eurojen remontti! Suosittelen, että jos sitä radonmittauspurkkia jonkun toimesta vaaditaan, niin pistät sen kannelliseen ämpäriin ja viet vaikka jonkun kaverin luokse kerrostalon 8. kerrokseen siksi aikaa ja palautat sitten.

Vierailija
4/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä edes kannata mitata asunnossa joka on muualla kuin maantasalla? Itse mittaan juuri nyt rivitalovuokrkämpässä ja tosiaan vaadin toimia jos jotain löytyy.

Vierailija
5/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minä sitä pyysin :D Meidän talossa ei ole ikinä tehty mittausta ja tiedän että tässä maaperässä sitä radonia on. Nimittäin tossa viereisessä talossa (20m päässä) on radonia yli sallitun määrän (samassa kerroksessa kuin missä itse asun), vaikkakin toki se on kellariton talo ja tässä on kellari. Meillä ei kuitenkaan ilmanvaihto toimi kovin hyvin niin haluaisin varmistaa onko tässä turvallista asua lapsen kanssa. Ja tottakai vaadin korjaustöistä jos radonia täällä on. 

-ap

Vierailija
6/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen talo oikein on kyseessä? Omakotitalo ilmeisesti ei. Rivitalo? Kerrostalo?

Mitä siellä sinun asuntosi alapuolella on?

Sinänsä on sama mitä siihen asuinkerrokseen merkitset, koska eihän se itse mittaukseen vaikuta. Samahan on, asutko vaikka pilvenpiirtäjän kattohuoneistossa tai kaivoksessa. Oleellista on vain onko siellä liikaa radonia. Sen mittaus kertoo riippumatta siitä mitä lomakkeeseen raapustat.

Vierailija
7/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsisin 1.krs ja sulkuihin rappusten määrän. Rappusten määrä taitaa vastata noin1/2 kerrosta?  Puolikkaan pyöristät tässä siis poikkeuksellisesti alaspäin ihan siksikin, että alimmassa kerroksessa säteilee eniten.

Vierailija
8/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen talo oikein on kyseessä? Omakotitalo ilmeisesti ei. Rivitalo? Kerrostalo?

Mitä siellä sinun asuntosi alapuolella on?

Sinänsä on sama mitä siihen asuinkerrokseen merkitset, koska eihän se itse mittaukseen vaikuta. Samahan on, asutko vaikka pilvenpiirtäjän kattohuoneistossa tai kaivoksessa. Oleellista on vain onko siellä liikaa radonia. Sen mittaus kertoo riippumatta siitä mitä lomakkeeseen raapustat.

Joo niin tosiaan kerrostalo kyseessä :) Ja aivan, eipä sillä taida olla kauheesti väliä mitä siinä lukee :D Hyvä huomio :D

-ap

Vierailija
9/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kerrostietoa käytetään vain tulosten tilastointiin. Ei sillä mittaukseen ole mitään merkitystä eikä vaikutusta. Askelmien lukumäärällä ei ole mitään merkitystä. Ei radon portaita kävele. Mutta tokihan saat kirjoittaa liitteeksi vaikka novellin rappusista ja asunnon sijainnista.

Koska asunto ei ole maakontaktissa, siinä tuskin on radonongelmaa.

Vierailija
10/10 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onk teil raadoja kämpäs? Koit toimittaa ne siält äkkii pois, alkaa haissoomaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme