Pulmuset älykästä huumoria vai törkeää
Oletteko katsoneet ikinä sitä? Ihan uskomattoman räävitöntä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Alin inhoa Peggya kohtaan. Peggyhan on hoikka ja kaunis, itsestään huolehtiva nainen, jolle seksikin maistuu. Kummoinen kokki Peggy ei ole, mutta ainakin kodin siisteydestä hän pitää huolta ja rakastaa lapsiaan. Al nälvii ja pilkkaa vaimoaan, ja erityisesti tämän seksialoitteet saavat aina torjuvan vastaanoton.
Kyllä Peggy ja Al välillä juoksivat peräkanaa hihitellen ja kieli vyön alla portaita ylös makuuhuoneeseen. Harvoin, mutta joskus kuitenkin.
Muistan Pulmuset ensimmäiseltä esityskerralta, olen 80-luvun nuori. Kysyin äskettäin muutamalta kolmenkympin kieppeillä olevalta mieheltä, mitä viihdeohjelmia he katsovat. Vastauksena tuli muun muassa When I met your mother, Miehen puolikkaat, hieman aikaisempi Frendit ja pari muuta kolmikymppisten ihmissuhdehupailua, joita olisi 70-luvulla nimitetty "seksikomedioiksi". Minä olen yrittänyt katsoa noita kaikkia, mutta minusta tuntuu siltä, että kaikki niiden vitsit, nokkeluudet ja tilannekomiikka on kyllä nähty 80-luvulla moneen kertaan, aivan erityisesti Pulmusissa. Kertoivat myös tykkäävänsä Putouksesta ja näistä laula ja itke -ohjelmista, joita minä en ole nähnyt ollenkaan - hekin sanoivat katsovansa vain sen vuoksi, että vaimo pakottaa. :)
Onkohan ihmiskunnan huumorikiintiö jo kertaalleen käytetty, kun nyt jo kierrätetään?
Ehkä nykyään tehdään niin paljon tv-sarjoja? Ennen enemmän laatua.
Poliittinen korrektius tappaa huumorin, minua ei alapää vitsitkään jaksa naurattaa enää, joten tilausta olis älykkäälle ja oivaltavalle huumorille joka tekee pilaa stereotypioista. Minä osaan nauraa myös itselleni enkä pöyristy kuoliaaksi tai loukkaannu, jos minun viiteryhmästä tehdään pilaa. Huumoria voi tehdä myös älykkäästi enkä tarkoita mitään idioottien töksäyttelyä.
Pahoin pelkään, että jatkuvien kohujen ja loukkaantumisen kyllästämässä kulttuurissa ei voida tehdä älykkästä huumoria, koska ihmiset eivät pysähdy ajattelemaan ja yksi sana laukaisee hysterian ja kohun.
Ei älykästä huumoria, mutta ei nyt törkeääkään. Sellasta aivot narikkaan -ohjelma. Mun mielestä hyvin toteutettu stereotypiat ko. hahmoissa siis sovinisten rahasampo isä, työtön ja itsekäs kotirouva, bimbo kaunotar tytär ja fiksu, mutta ei niin kuumakalle poika.Yks jakso on erityisesti jäänyt mieleen; siinä he lähtevät koko perheellä rannalle ja siellä sattuu olemaan joku Alin vanha tuttu, joka yrittää sitten pokailla häntä, mutta Al sanoo: "Mulla on jo vaimo ja perhe... ja mä tavallaan rakastan niitä." Se oli jotenki niin sympaattinen ja sen jälkeen oonkin kattonu tätä sarjaa ja heidän perhesuhteita ihan eri silmin. :D Kuulostan kunnon fanille, mut katson siis sarjaa ehkä pari kertaa kuus, jos telkkari sattuu olemaan päällä. :D
Ei ole älykästä, eikä törkeää. Mutta hauskaa se on ja toimii edelleen, vaikka kaikki jaksot on jo kertaalleen nähty.
Blondi tuli taloon -sarjaa on sanottu huonoksi yritykseksi matkia Pulmusia, vaikka sehän on Kyllä isä osaa, joka sitä matki. Mielestäni kuitenkin ensin mainitun sarjan perheen tyttäressä ja pojassa on samaa näköä kuin Kellyssä ja Budissa. Sitten myös sarjan taloon tullut blondi muistuttaa Kellyä siten, että käyttää joskus väärää samankaltaista sanaa. Esimerkiksi kun olisi pitänyt sanoa "optimistinen", hän sanoi "optinen". Sitten myös Blondi tuli taloon -sarjan loppupuolella perheen tytär käyttää useissa kohtauksessa mustia sukkahousuja, niin kuin Kellylläkin oli yhdessä vaiheessa Pulmuset-sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Blondi tuli taloon -sarjaa on sanottu huonoksi yritykseksi matkia Pulmusia, vaikka sehän on Kyllä isä osaa, joka sitä matki. Mielestäni kuitenkin ensin mainitun sarjan perheen tyttäressä ja pojassa on samaa näköä kuin Kellyssä ja Budissa. Sitten myös sarjan taloon tullut blondi muistuttaa Kellyä siten, että käyttää joskus väärää samankaltaista sanaa. Esimerkiksi kun olisi pitänyt sanoa "optimistinen", hän sanoi "optinen". Sitten myös Blondi tuli taloon -sarjan loppupuolella perheen tytär käyttää useissa kohtauksessa mustia sukkahousuja, niin kuin Kellylläkin oli yhdessä vaiheessa Pulmuset-sarjaa.
Blondi tuli taloon -sarjassa myös luultiin, että Matilla ja Missulla olisi pikkuveli, niin kuin Pulmusissakin puhuttiin jossain jaksossa Kellyn ja Budin pikkuveljestä, jota ei sitten kuitenkaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Kelly Bundy cool, se voittaa kaikki muut. Saa itsestänsä seksikkään, ja se vie miehet mennessään!
Juu onhan se aikamoinen lehmä!
Eikä vaan tiikeri!
En ymmärrä mitä hauskaa sarjassa on. Kamala.
Nykyajan vässykkäajassa ei varmastikkaan toimi, kun kaikenmaailman mielensäpahoittajat jaksaa itkeä kaikesta.
Henkilökohtaisesti pidän sarjaa aivan loistavana. Nykypäivän komedia on todella säälittävää, kun ei uskalleta sanoa mitään, ettei vain joku loukkaannu. Ei kai jenkeissä(ja jotenkin mystisesti täälläkin) uskalleta tehdä huumoria kuin Trumpista...
Vierailija kirjoitti:
Molempia. Ei kaikki ole niin yksioikoista kuin miltä näyttää. Sarjassahan miehet ovat tossukoita, joten ei se mitään sovinistista naisten alentamista pelkästään ole.
Näinpä. Naiset ei ikinä kykene ymmärtämään tämmöistä miesten itselleen nauramista.*
* no aina on ne muutamat poikkeukset
Pulmusten huumori ei ole saarnaavaa ja poliittisesti korrektia kuten nykyisten sitcomeiden. Siinä nauretaan hyväntahtoisesti ihan kaikelle. Huippusarja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Alin inhoa Peggya kohtaan. Peggyhan on hoikka ja kaunis, itsestään huolehtiva nainen, jolle seksikin maistuu. Kummoinen kokki Peggy ei ole, mutta ainakin kodin siisteydestä hän pitää huolta ja rakastaa lapsiaan. Al nälvii ja pilkkaa vaimoaan, ja erityisesti tämän seksialoitteet saavat aina torjuvan vastaanoton.
Minäkään en nuorena sinkkumiehenä ymmärtänyt, mutta nykyään kyllä.
Aika väsynyttä huumoria tänäpäivänä. Oli se hauska silloin joskus 80-luvulle kai.
Alkuun ehkä hieman huvittaa, mutta aika mautonta se lopulta on. Sama juoni kaikissa jaksoissa ja keskusteluissa. Al vihaa työtään, vaimoaan ja naapureitaan. Peggy ruinaa seksiä. Bud juoksee naisten perässä huonolla menestyksellä. Kelly pukeutuu vähiin vaatteisiin ja vaihtaa miehiä yhtä usein kuin alusvaatteitaan. Naapurin naisella ei ole riittävästi rintoja ja muotoja, "ehe ehe".
Perhe on pahin oli tuhat kertaa parempi, vaikka niissäkin henkilöhahmot toistivat itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Peggy on yhtä kaunis ja hoikka kuin suomalaiset mammat ja yhtälailla heidänkin miehensä pihtaavat. Jotenkin niin uskomatonta.
Mitä sä selität? Suomalaiset miehet eivät todellakaan pihtaa ja Peggy on keskivertomammaa kauniimpi. Kunnon milf.
Kusi.pää lehmä ja lompakkoloine.n Peggy toki on.
Vierailija kirjoitti:
Pulmuset on vähän niinku uudistettu versio All in the familysta, joka oli kyllä härskin sovinistinen verrattuna Pulmusiin...
Ed O'neill on kyl hyvä ollu aina.
Olen lievästi samaa mieltä.
Tosin Archie Bunker sai likimain aina lyhimmän tikun sitten lopuksi.
Lähinnä siitä syystä, että Edithin kaikenkattava hyvyys veti sen pidemmän korren.
Läskipää Mike on tyyppiesimerkki sen ajan sinisilmäisestä muka tiedostavasta valkoisesta hölmöstä.
Archie Bunkeria on syytetty rasismista, mutta varsinainen rasisti oli naapurin musta herra Washington.
Hänellä oli vaikeaa mennä samasta ovesta ja käyttää samaa hissiä kuin valkoiset honkyt.
Archie oli katkera siitä, että herra Washington ahkeroi itsensä omistavaan luokkaan perustamalla menestyvän pesulaketjun.
Mainiota ja salamannopeaa sanailua.
Nämä ns. sovinistimiehet ovat vitsi kohde ja heille nauretaan, ei sellainen huumori voi olla sovinistista.