Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan teillä menee täyttää työhakemus?

Vierailija
21.01.2016 |

Käytän itse jokaisessa hakemuksessani samaa pohjaa ja CV, mutta muokkaan niitä parhaani mukaan työpaikkaan soveltuvaksi. Näin ollen täyttäen hakemuksen verkkolomakkeet ja muokkaamalla hakemukset minulla menee noin 2-3h.

Miten teillä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min.

Vierailija
2/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on salaisuutesi?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on mennyt päiviä. Viimeksi näin, kun johonkin työhakemukseen (julkiselle puolelle totta kai) vaadittiin lukion alkamispäivä. Paperit olivat maalla, johon ei ollut tarvetta mennä ihan heti, joten työhakemuksen täyttäminen kesti sitten kauan...

Vierailija
4/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka paljon haluan kyseiseen paikkaan, mitä kysytään ja millä kielellä hakemus pitää laatia.

Jotkut älyttömät monisivuiset hakemuspohjat voisivat viedä useammankin tunnin, jos niihin haluaa oikeasti vastata parhaansa mukaan.

Jotkut hakemukset tuli ihan vaan huitaistua vartissa.

Nyttemmin töissä, joten onneksi ei tarvitse enää hakemuksia väsätä.

Vierailija
5/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ja kunnilla on ihan outoja rekrysysteemejä. Siellä joutuu todella kertomaan, koska koulutus alkoi ja koska päättyi päivän tarkkuudella, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä. Moni muukin asia on nipotarkasti selitettävä, mutta toisaalta ei välttämättä ole paikkaa, jossa kertoa erityisosaamisestaan kuten vaikka siitä, miten hyvä käytännön kielitaito on.

Vierailija
6/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 tuntia, sisältäen firman nettisivujen selailua. Ne hakemuspohjat on osalla yrityksistä onnettomat! Monta kertaa kun on saanut "kerrottua itsestään", heittää erroria aikakatkaisun takia... ja eikun alusta uudestaan. Silloin voi mennä koko päiväkin yhteen hakemukseen.

Vierailija
7/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta ja hakemuksesta. Olin just tehnyt vaivalla (mielestäni) hyvän hakemuksen ja kun hain toista melko vastaavaa paikkaa, selvisin tunnissa, kun vaan muokkasin sopivaksi. Sitten taas jos hakemus pitää tehdä englanniksi, tai haen ensimmäisen kerran jonkun tyyppistä hommaa tai hakemukseen liittyy joku monikohtainen kysely tms. niin saattaa mennä useana päivänä monta tuntia. 

Haen vaan töitä, joita oikeasti halua ja siksi haluan myös panostaa hakemuksiin. Toki monen kuukauden työttömyyden jälkeen alkaa olla erilaisia hakemuksia kasassa sen verran paljon, että yleensä voivaan leikata ja liimata vanhoista ja lisäksi kirjoittaa jotain juuri siihen työhön sopivaa. 

Aina on jotain uuttakin työnhaussa. Just nyt pitäisi tehdä videohaastattelua, mutta kun selvisin teknisistä haasteista, tänne pamahti neljä tyttöä välipalalle. Pakko heittää ne pihalle, kun ei tässä höpötyksessä kuule omia ajatuksia,

Vierailija
8/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 tuntia, sisältäen firman nettisivujen selailua. Ne hakemuspohjat on osalla yrityksistä onnettomat! Monta kertaa kun on saanut "kerrottua itsestään", heittää erroria aikakatkaisun takia... ja eikun alusta uudestaan. Silloin voi mennä koko päiväkin yhteen hakemukseen.

Mä teen nykyään kaikki tekstit ensin Wordiin ja sitten kopioin hakemuspohjaan. Paloi hermot kun oli käynyt just noin pari kertaa. Toisilla on kyllä tosi kieroja juttuja, kun samaa asiaa kysytään monella eri kysymyksellä, ja seuraavassa kohdassa huomaa vuodattaneensa kaiken oleellisen jo edellisellä sivulla. 

Vierailija
9/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla ja kunnilla on ihan outoja rekrysysteemejä. Siellä joutuu todella kertomaan, koska koulutus alkoi ja koska päättyi päivän tarkkuudella, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä. Moni muukin asia on nipotarkasti selitettävä, mutta toisaalta ei välttämättä ole paikkaa, jossa kertoa erityisosaamisestaan kuten vaikka siitä, miten hyvä käytännön kielitaito on.

Hauskaa, että valitat nipotarkkuudesta, ja menet heti hömelöimään kielitaidosta. Kielitaidosta ei voi sanoa mitään tarkkaa. Joka muuta väittää, valehtelee. Kaikki kielitaidon arviointiasiat työhakemuksissa raivostuttaa suuresti.

Vierailija
10/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että valitat nipotarkkuudesta, ja menet heti hömelöimään kielitaidosta. Kielitaidosta ei voi sanoa mitään tarkkaa. Joka muuta väittää, valehtelee. Kaikki kielitaidon arviointiasiat työhakemuksissa raivostuttaa suuresti.

Siksi esim. minä kerron arvion lisäksi kielitaidosta käytännön esimerkein: olen asunut ja työskennellyt maassa, olen käyttänyt kieltä pääasiallisena työkielen niin ja niin kauan, olen suorittanut sen ja sen virallisen kielitesti tällä tuloksella jne. Oletan tietysti, että kielitaitoani myös testataan, mikäli rekry etenee.

Vierailija
11/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakisin eläkettä enkä töitä, jos minulla 3 tuntia menisi yhden suomenkielisen verkkohakemuksen täyttämiseen ja cv:n päivittämiseen. En taitaisi olla enää työkykyinen niissä asiantuntijatöissä, joihin nyt teen hakemuksen noin 20 minuutissa, jos pitää kaikki kirjoittaa täysin tyhjälle monisivuiselle lomakkeelle.

Kielitaito on helposti arvioitavissa, kun katsoo yliopistotodistuksestaan arvostelut. Eri asia, jos työ on sen laatuista, että on osattava enemmän kuin suomalaisissa perustöissä.

Ei nopeuteen mitään erityistä salaisuutta ole. Kun samaan aikaan on cv auki toisessa ikkunassa, siitä löytyy kaikki alkamis- ja päättymispäivät , joita nettilomakkeet kyselevät.

Vierailija
12/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, mutta en silti ryhdy kaivelemaan papereistani yliopisto-opiskeluitteni tarkkaa aloituspäivämäärää. Laitan suurin piirtein, esim. 1.9. 1998, ei se rekrytointi jää kuitenkaan siitä kiinni vaikka oikea päivämäärä olisi ollu 10.9.1998. Juuri siksi koska sillä ei ole mitään merkitystä. Rekrylomakkeen täyttämiseen menee yleensä noin 30 minuuttia.

Vierailija
13/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi esim. minä kerron arvion lisäksi kielitaidosta käytännön esimerkein: olen asunut ja työskennellyt maassa, olen käyttänyt kieltä pääasiallisena työkielen niin ja niin kauan, olen suorittanut sen ja sen virallisen kielitesti tällä tuloksella jne. Oletan tietysti, että kielitaitoani myös testataan, mikäli rekry etenee.

Tämä on juuri tätä hölmöä kielitaidon arviointia.

Vierailija
14/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Kielitaito on helposti arvioitavissa, kun katsoo yliopistotodistuksestaan arvostelut.

Päivän limbo!

Vierailija
15/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin eli olen tuo edellinen nipo, joka vastaajan mielestä hömelöi. On ihan eri asia väittää lukiopohjalta, että kielitaito on erinomainen kuin pystyä kertomaan, että 3 vuoden asuminen ja työskentely Lyonissa ja ranskan käyttö työkielenä loi vankan pohjan nykyiselle kielitaidolle. Nyt valtiolla on pelkkä rasti ruutuun ja selitykset joutuu laittamaan itse hakemukseen (ihan väärä paikka).

Vierailija
16/16 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle minuutti. Laitan vain että haen paikkaa x ja nimeni on xx. Lisäksi puh numero yhteydenottoa varten. Toimii hyvin, ikinä en ole joutunut haastatteluun ja täyttää työnhakemisen ehdot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä