Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen asunto

Vierailija
21.01.2016 |

Miksi nykyään melkein kaikilla on kotonaan värimaailma valkoinen? Eikö se ole kolkko?

Tässä hyvä esimerkki http://asunnot.oikotie.fi/card/11857479?dop=12

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö saisi olla kodikkaampi eikä tuollainen laboratoriomainen korkeakiiltoinen valkoinen. Muuten ihan kiva.

Mutta jospa nuo ovat rakentaneet juuri tuollaisen keittiön sen takia, että ovat halunneet juuri tuollaisen? Eikö sittenkään saisi rakentaa..?

Vierailija
22/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta ollut edes mitenkään erityisen valkoinen, vaan hillitty. Sehän on vain järkevää taloa myydessä, että seinät yms. on neutraaleja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen koti kertoo asujansa mielikuvituksettomuudesta. On helppoa olla "muodikas valkoinen, jos ei ymmärrä värien voimaa.

Mitähän värien voima?Olen itse ammatiltani taidemaalari ja meidän koti on valkoinen,pääosin.Värien kanssa työskennellessä tulee niille aika herkäksi.Toisille se valkoinen (tai vaikka musta) on lepoa,eikä ne värit tuo voimaa,vaan disharmoniaa.

Vierailija
24/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä, miksi nykyään ihmiset jaksaa ottaa stressiä TOISTEN asuntojen värimaailmoista. Voin ihan käsi sydämellä sanoa, että mua ei pätkääkään kiinnosta, minkä värisissä kodeissa te asutte. Miksi kukin ei saa sisustaa kotiaan niinkuin tykkää?

Meillä esimerkiksi on valkoiset lattiat, valkoiset katot, valkoinen keittiö, osa seinistä valkoisia mutta suurin osa tapetoitu värikkäillä sandebegin ja boråstapeter:in tapeteilla. Meillä on myös valkoisia huonekaluja, mutta sitten on värikkäitäkin. Esimerkiksi värikkäät räsymatot lastenhuoneissa näyttää kivalta valkoista lattiaa ja valkoisia seiniä vasten. Saanko siis minä sisustaa kotini juuri sellaiseksi, jossa minun perheeni viihtyy, ja sisustakaa tekin kotinne omanlaisiksenne. Ennustan aika lyhyttä ikää sellaiselle, joka jaksaa ahdistua toisten kotien sisustuksista.

Kuka se nyt hermostui?

Vierailija
25/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myyntiä ajatellen hyvä pitää asunnot vaaleana ja yksinkertaisena.

Minä ostan asunnon ensisijaisesti kodiksi. Maalaan sen mieleisekseni ja sitten joskus jos sen myyn, maalaan sen myyväksi valkoiseksi.

Minä pidän kontrasteista ja tyylikkyydestä. Valkoinen ei tarjoa kumpaakaan.

Juuri näin. Siksi valkoinen onkin varmin vaihtoehto kotia myydessä, koska sinne varmiten jokainen osaa kuvitella sen omanlaisensa sisustuksen, ilman että jää päivittelemään vaikka niitä kusenkeltaisia kaakeleita.

Vierailija
26/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, miksi lasten huoneet ovat nykyään valkoisia? Eikö vähän väriä voisi käyttää?

Luokkakaveri halusi teininä värikkään huoneen mutta kun äitinsä oli sitä mieltä että se on tyylitön, ettei sovi muun talon teemaan ollenkaan, osteli vaan valkoisia designerjuttuja ja pakotti tämän valkoiseen huoneeseen jossa oli vain joku taulu vaikka tämä olisi halunnut pop-idolinsa julisteita seinälle. Taisteli tuosta huoneensa ilmeestä monet kerrat, muistan kun kertoi meille ja oli kateellinen meidän värikkäistä ja eloisista huoneista. Sanoi että tuntuu että nukkuu ja elää hullujenhuoneessa.

Ilmeisesti valkoisen voima ja steriilisyys sekoittaa lapsen pään koska tappoi sitten itsensä yläasteaikoina :(

Tuon tapauksen jälkeen olen vierastanut kokovalkoisia muka-hienoja fiinistelykämppiä!

Vierailija
27/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiö saisi olla kodikkaampi eikä tuollainen laboratoriomainen korkeakiiltoinen valkoinen. Muuten ihan kiva.

Mutta jospa nuo ovat rakentaneet juuri tuollaisen keittiön sen takia, että ovat halunneet juuri tuollaisen? Eikö sittenkään saisi rakentaa..?

Siksi kun se kaikki muu talossa näyttää kalliimmalta, mutta keittiö halvemmalta blogi-ikea-tyyliseltä. Ei oikein mene yksi yhteen, jää semmoinen mielikuva että ihan kuin rahat olisivat loppuneet keittiön kohdalla.

Vierailija
28/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisissa lukaaleissa täällä arvostelijat asuu, mutta minusta tuo oli omakotitaloksi varsin hieno ja hyvällä maulla tehty. Hintakaan ei ollut aivan älytön kun vertaa mitä sillä saa vaikkapa Helsingin keskustasta. Puolarmetsä sijaintina ei ole kovin houkutteleva, mutta jos mulla ois puoli miljoonaa löysää rahaa ja uuden kodin tarvetta voisin hyvinkin ostaa pois. Itse vihaan tapetteja, niistä tulee aina jotenkin 80-lukuinen tunnelma, olipa ne kuinka moderneja ja hienoja hyvänsä. En ymmärrä miksi katot, seinät, ovet pitäisi olla jotain muuta kuin valkoista.  Jokainen voi varmaan maalata seiniä jos haluaa tai laittaa värikkäitä tauluja. Huonekalut ja matot, lattian väri ja materiaalit, niihin kiinnittää paljon enemmän huomiota kuin seiniin. Minusta tuossa kodissa oli kaikki tasapainossa ja kohdillaan.

Vierailija
29/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa, millaista aluetta toi on?

Vierailija
30/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun se kaikki muu talossa näyttää kalliimmalta, mutta keittiö halvemmalta blogi-ikea-tyyliseltä. Ei oikein mene yksi yhteen, jää semmoinen mielikuva että ihan kuin rahat olisivat loppuneet keittiön kohdalla.

Mutta kun minulla on erilainen mielikuva kuin sinulla. Kumpi meistä nyt siis on oikeassa?

Vierailija
31/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minulla on erilainen mielikuva kuin sinulla. Kumpi meistä nyt siis on oikeassa?

Ken tietää ..

Vierailija
32/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on oikein mukiinmenevä, sisustuksellahan saa todella paljon muutettua ilmettä vaikka seinät oliskin vaaleat. Ulkoakin oikein kaunis, mutta valitettavasti varmaan viiden vuoden sisällä on paikoin nokeentunut/likaantunut muuten, että pitää maalata uusiksi.

Vierailija
33/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin asuntoa etsiessäni, että hyvin harva värillä maalatuista tai tapetoiduista seinistä oli itseä miellyttäviä. Valkoiset seinät vaikuttivat sopivan neutraaleilta. Itse etsin tuolloin asuntoa, johon pystyi muuttamaan suoraan ilman remontteja joten seinien värikin oli oleellista.

Valkoinen maalipinta on siinäkin mielessä hyvä, että sen päälle on helppo maalata tai tapetoida suoraan.

Vierailija
34/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen

Vierailija
35/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää niinkuin tykkää

Vierailija
36/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kaunis talo ja kauniisti sisustettu. Valkoinen on sisustuksessa väri, kuten mikä tahansa eli sillä voi saada aikaan paljon hyvää, mutta myös huonoa. Tämä koti näytti houkuttelevalta ja kodikkaalta. Sisustus oli samaa tyyliä kautta linjan ja ajankohtainen. Kodikkuutta minusta tuo lattia- ja pöytälamput, pehmeät matot ja kauniit muut tekstiilit, sohvatyynyt, verhot, jne. Ja se, ettei tavarat loju ympärissään ja näyttää puhtaalta.

Vierailija
37/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni värikäs asunto on levoton kirjoitti:

Onpas kaunis talo ja kauniisti sisustettu. Valkoinen on sisustuksessa väri, kuten mikä tahansa eli sillä voi saada aikaan paljon hyvää, mutta myös huonoa. Tämä koti näytti houkuttelevalta ja kodikkaalta. Sisustus oli samaa tyyliä kautta linjan ja ajankohtainen. Kodikkuutta minusta tuo lattia- ja pöytälamput, pehmeät matot ja kauniit muut tekstiilit, sohvatyynyt, verhot, jne. Ja se, ettei tavarat loju ympärissään ja näyttää puhtaalta.

Stailattu myyntiin??

Vierailija
38/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No HUHHUH mitä kommentteja taas. Ihan perus kiva talo. Monen on varmaan helppo kuvitella muuttavansa sinne. Vaikka sitten lisäisi väriä. Ei ollut mikään kliininen valkoinen sisustus. Monikaan ei halua munakoiso-terracotta-hotpink-turkoosi mausteinen itämainen mystinen ja kodikas linjaa. Sitäpaitsi se alkaa olemaan tämän päivän hm ja ikeatyyliä. Meillä on seinät valkoiset ja sitten kun jotain halutaan niin pinnoitetaan. Jollain muulla kuin maalilla. Vaikea kuvitella tyylikkäästi maalattua kivitaloa.

Vierailija
39/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen koti kertoo asujansa mielikuvituksettomuudesta. On helppoa olla "muodikas valkoinen, jos ei ymmärrä värien voimaa.

Mitähän värien voima?Olen itse ammatiltani taidemaalari ja meidän koti on valkoinen,pääosin.Värien kanssa työskennellessä tulee niille aika herkäksi.Toisille se valkoinen (tai vaikka musta) on lepoa,eikä ne värit tuo voimaa,vaan disharmoniaa.

Jaa-a. Taidat olla sellainen tuloton taidemaalari... et ilmeisesti ole koskaan ollut tilaisuudessa kuulla Rafael Wardin luentoa väreistä?

Vierailija
40/40 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Taidat olla sellainen tuloton taidemaalari... et ilmeisesti ole koskaan ollut tilaisuudessa kuulla Rafael Wardin luentoa väreistä?

Heh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi