Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiroiletteko lapsillenne? (ov)

Vierailija
15.02.2006 |

kai minä olen sitten kauhisteleva äiti, mutta minusta on kauhean kuulloista kun suutuspäissään kiroillaan lapselle. Saatika käydään kiinni.

Minä en kiroile, en käytä nippailua. Ääntäni korotan joskus, mutta vain valituissa tilanteissa. Lapset ovat olleet ihan tavallisia uhmaikäisiä, mutta johdonmukaisuus vie pitkälle heidänkin kanssaan.

Mietin vaan sitä, että jos rankaisukeinot lapsille ovat kova pärräys ja tukistelut, niin mitä otatte käyttöön siinä vaiheessa kun lapsi on teini-ikäinen???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäikäistä lasta lyödään ja minkäikäistä kiristetään rahalla tms?

Vierailija
2/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voin viedä lapsen kädestä pitäen jäähylle, mutta en siis lyö tai annan tukkapöllyä tai luunappia tmv.

Ääntäni korotan kyllä, siis jos hermostun, mutta se mitä suustani tulee on jotain tällaista: " No nyt kyllä äiti suuttui, menepä heti miettimään xxx-asiaa ja kun olet miettinyt, saat pyytää anteeksi!" Eli ei siis mitään kiroilua tai lapsen haukkumista. Lapsi 2,5v. menee jäähylle miettimään ja huikkaa kun on valmis pyytämään anteeksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kiroile lapsetkaan. Joskus, kun esikoinen oli pari-vuotias hän oppi kiroilemaan muita matkimalla. Se vaihe meni kuitenkin ohi aika helposti. Ei siihen silti maailma kaadu, jos joskus sattuu ärräpää tulemaan vaikka kaatuessa ja loukatessa itseään pahasti tms. Pääasia,että turhaan ei hoeta.

Joidenkin ihmisten puhe on aivan kamalan kuulosta , kun joka toinen sana alkaa v:llä.

Vierailija
4/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
5/5 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsena saanut muutaman kerran tukkapöllyä, mutta ei siitä kauheita traumoja jäänyt. Murkkuna olin aika kauhea, mutta eipä se tainnut tukkapöllyistä johtua. Voin kyllä tunnustaa, että olen joskus omaa lastani nipistänyt niskavilloista, mutta se on aika harvinaista käytöstä.

Pahempi mieli näytti lapselleni tulevan, kun kerran erehdyin väsyneenä ja vihaisena sanomaan saatanan kakaraksi. Sain kauan aikaa pyydellä anteeksi ja poikani mainitsee siitä vieläkin silloin tällöin vaikka tapahtumasta on aikaa 1,5 vuotta. Taisi siksikin tulla paha mieli, kun koskaan aikaisemmin en ollut häntä haukkunut, enkä yleensä kiroile. Nämä on niitä valitettavia erehdyksiä mitä on itse sattunut tekemään.