Voiko lapsen viedä päiväkotiin, jos jalassa on kipsi.
Jos toinen vanhempi on sairaslomalla, jalka mennyt poikki ja siinä kipsi. Pitäisikö lapsen olla kotona vai viekö toinen vanhempi hoitoon töihin mennessä.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Häh siis onko se kipsi lapsen jalassa vai sairaslomalla olevan vanhemman jalassa?
Onko sulla vikaa lukutaidossa? Tossahan se sanotaan selvästi. "toinen vanhempi on sairaslomalla, jalka mennyt poikki ja siinä kipsi."
Kyllä lapsi saa olla päiväkodissa jos toinen vanhempi sairaana kotona. Riippuu tietty myös lapsen iästä, omaa eskarilaistani voisin pitää kotona jos olisin itse sairas, kun on jo aika omatoiminen. 2-3-vuotiasta en pitäisi kotona.
vierailija vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh siis onko se kipsi lapsen jalassa vai sairaslomalla olevan vanhemman jalassa?
Onko sulla vikaa lukutaidossa? Tossahan se sanotaan selvästi. "toinen vanhempi on sairaslomalla, jalka mennyt poikki ja siinä kipsi."
Kyllä lapsi saa olla päiväkodissa jos toinen vanhempi sairaana kotona. Riippuu tietty myös lapsen iästä, omaa eskarilaistani voisin pitää kotona jos olisin itse sairas, kun on jo aika omatoiminen. 2-3-vuotiasta en pitäisi kotona.
Otsikosta saa käsityksen että lapsen jalassa kipsi.
Vierailija kirjoitti:
vierailija vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta saa käsityksen että lapsen jalassa kipsi.
Ehkä niin, mutta aloituksesta saa kuitenkin selville että kipsi on vanhemmalla. Miksi pitää pelkästään viisastella, eikä voi lukea koko aloitusta ja vastata aloittajan kysymykseen?
Ei tässä ole mitään "pitäisikö" sääntöä olemassa. Toiset lamaantuu kipsistä, eivätkä pysty viemään lasta hoitoon, saatika hoitamaan sitä kotona. Toisille kipsi ei ole mikään ongelma ja pystyvät hoitamaan lapsen kotona tai viemään hoitoon. Tämä riippuu kovasti kipujen määrästä päiväkodin sijainnista suhteessa kotiin jne. lisäksi päätökseen vaikuttaa lapsen ikä, puolison työpäivien pituus, kodin arkkitehtuuri jne.
Eli ajattele itse.
Saa viedä. Kyllähän se kipsi jalassa vaikeampi auttaa lasta ja ulkoilla. Ja voihan esim sopia tarhan kanssa, että esim lapsi kolme päivää viikossa hoidossa sairaslomalla. Näin pääsee viikottain näkemään kavereita, mutta samalla vähän kevyemmän viikon.
Ohis, voiko lapsen viedä päiväkotiin jos lapsella kipsi? Itse luulisin että jos jalassa niin ei mutta jos esim ranteessa? Koulussahan on käytävä kipsin kanssa, sen muistan kun piirreltiin luokkakaverin kipsi täyteen pienenä.
Varmaan kuntatyönantajalta saa vapaata (palkallista?) kipsillisen lapsen hoitoon kotona mutta jos on yrittäjä yms. Vai saako? Aikahan kuitenkin viikkoja.
Ap miksi ei saisi? Jos lapsella on hoitopaikka hänet saa sinne viedä aina, ovat vanhemmat sairaslomalla tai lomalla.
Riippuu kipsatun voinnista. Näinpä tarvitaan joku kuntomittari. Ehdotan seuraavaa.
Jos pystyy naimaan kanssasi, niin kyllä siinä lapsetkin tukee hoidettua. Mutta jos ei pysty naimaan, niin lapsi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, voiko lapsen viedä päiväkotiin jos lapsella kipsi? Itse luulisin että jos jalassa niin ei mutta jos esim ranteessa? Koulussahan on käytävä kipsin kanssa, sen muistan kun piirreltiin luokkakaverin kipsi täyteen pienenä.
Varmaan kuntatyönantajalta saa vapaata (palkallista?) kipsillisen lapsen hoitoon kotona mutta jos on yrittäjä yms. Vai saako? Aikahan kuitenkin viikkoja.
Suunnilleen viikko pitää olla kotona, sen jälkeen voi mennä hoitoon, jos hoitopaikka huolii. Kaikki ei huoli, koska kipsillinen lapsi vaatii kuitenkin poikkeusjärjestelyjä (mm. ulkoilu) ja enemmän apua.
Meillä ottivat pojan hoitoon vaikka oli koko jalka kipsissä kunhan vietiin sinne rattaat missä voi työntää paikasta toiseen. Tosin siinä vaiheessa kun meni takaisin hoitoon sai jo alkaa kävellä kipsillä
Veisin tietenkin tai siis se toinen terve aikuinen veisi.
Kun minulla oli kipsi jalassa en olsi kyennyt hoitamaan pientä lasta. Alkuun olin tosi kipeä ja liikkuminen oli vaivalloista, minulla oli jopa pyörätuoli kotona ja liikuin sen avulla.
Loppupuolella sairauslomaa olisin voinut olla lapsen kanssa jos lapsi on sellainen joka tottelee eikä tee päättömyyksiä ja olisi iältään 5+.
Oli pitkä sairausloma 3 ja ½ kk.