Jos sinun täytyisi vaihtaa uskontoa...
Mihin vaihtaisit? Ja mikä on nykyinen uskontosi? Tuli vaan mieleen tämmönen hassu kysymys :D
Ite oon ihan ev.lut enkä mikään uskovainen, mutta jos olis vaihdettava, niin vaihtaisin ehdottomasti hindulaisuuteen. Jotenkin kiehtova ja mielenkiintoinen uskonto :)
Kommentit (34)
En ole koskaan kuulunut mihinkään uskontoon mutta jos olisi pakko valita niin buddhalaisuuteen. Alkaisin sitten soittaa buddhalaista heviä :D M22
Olen ateisti, voisin olla buddhalainen, vaikka sehän ei sinänsä olekaan uskonto.
Buddhalaisuus ehdottomasti. En nyt kuulu mihinkään uskontoon, olen eronnut kirkosta. Pidän buddhalaisesta filosofiasta ja sovellan sitä jo nyt. Siitähän voidaan kiistellä, onko buddhalaisuus ylipäätään uskonto.
Olen kristitty ja jos jostain syystä ois ihan pakko vaihtaa uskontoa niin ehkä islamiin...
Juutalaisuuteen minäkin. Aina olen ollut vähän wanna be -juutalainen. :) Mutta juutalaiseksihan ei niin vaan käännytä. Vain juutalaisen äidin lapset ovat juutalaisia.
Juutalaiseksi voi kääntyä. Tiedustele asiaa vaikka Helsingin juutalaisesta seurakunnasta. :)
Olen ateisti, mutta wicca voisi olla ihan ok, ainakin jonkinlainen eklektinen wicca tai neowicca.
Vierailija kirjoitti:
Juutalaisuuteen minäkin. Aina olen ollut vähän wanna be -juutalainen. :) Mutta juutalaiseksihan ei niin vaan käännytä. Vain juutalaisen äidin lapset ovat juutalaisia.
Juutalaisuuteen voi kääntyä. Eräs sukulaiseni, nainen, kääntyi avioliiton takia. Lapset ovat juutalaisia.
En kuulu kirkkoon tällä hetkellä, mutta lähimmäksi koen kristinuskon ja juutalaisuuden.
Konfutselaisuuteen. Pössyttelisin ja miettisin päivät pitkät kaikkea tosi diippiä.
Vierailija kirjoitti:
Konfutselaisuuteen. Pössyttelisin ja miettisin päivät pitkät kaikkea tosi diippiä.
Taolaisuuteen piti sanoa.
Kristytty olen. Buddhalaisuuten vaihtaisin. Siinä kun vältetään kärsimystä.