Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun täytyisi vaihtaa uskontoa...

mievaa
20.01.2016 |

Mihin vaihtaisit? Ja mikä on nykyinen uskontosi? Tuli vaan mieleen tämmönen hassu kysymys :D

Ite oon ihan ev.lut enkä mikään uskovainen, mutta jos olis vaihdettava, niin vaihtaisin ehdottomasti hindulaisuuteen. Jotenkin kiehtova ja mielenkiintoinen uskonto :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Uskon tieteellisiin selityksiin ja Darwinismiin (evoluutioteoriaan). Jos joku muu pitäisi valita, niin varmaan siirtyisin tutkimaan New Age juttuja.

Vierailija
22/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistista satanistiksi houkuttelisi.

Niillä on komea patsaskin: http://time.com/3972713/detroit-satanic-statue-baphomet/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus funtsinu, että jos kuoleman jälkeen ei tule tyhjyyttä niin sen jälkeen voisi käydä niinkuin hindulaisuudessa sanotaan. Oma sielu syntyy uudestaan jossain muussa elämänmuodossa esim. ihmisessä Venezuelassa, koirassa tai vaikka torakassa. En tosin haluaisi olla hindulainen. Jos pitää valita niin taolainen filosofi tai buddhalainen rauhan ihminen.

Vierailija
24/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Ottaisin buddhalaisuuden, koska sen esikuvana on iloinen läski (itsekin olen, joten helppo samaistua :D) Lisäksi olisi helpompaa alkaa noudattaa kys

elämänfilosofiaa (joka on ihan ok) kuin ruveta uskomaan johonkin jumalolentoon, mitä suunnilleen kaikki muut uskonnot vaatisi..

Vierailija
25/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen kristitty ja jos ois pakko, vaihtaisin juutalaisuuteen tai islamiin. En tietenkään oikeasti pystyisi edes vaihtamaan uskoani mihinkään.

Vierailija
26/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kungfutselaisuuden 5 tärkeintä suhdetta

- Hallitsijan hyväntahtoisuus ja alamaisten uskollisuus.

- Isän hyvyys ja pojan vanhempainrakkaus.

- Aviomiehen oikeamielisyys ja vaimon kuuliaisuus.

- Vanhemman veljen jalous ja nuoremman veljen nöyryys.

- Vanhemman ystävän huolenpito ja nuoremman ystävän kunnioitus

Hyviä asioita ne keksi jo ennen ajanlaskun alkua

Vierailija
27/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko ateisteihin et niit voi oikeesti olla olemas, jengi vaan väittää. Kyl siin aika daijju sais olla jos luulis et kaikki tää on ihan tullut ulos mun perseestä kun pierasin tyhjästä nyhväsin ja mikään jumalallinen tai avaruusolio ei oo ikinä tehny noil atomeil ja molekyyleil mitään :D Siis sama todennäköisyys ku et mul on kasa multaa pihal ja siit sit menee tornado läpi ja kun tornado on menny ohi niin se on erotellu metallit siitä mullasta ja kasannut niistä lentokoneen siihe mun pihalle. Eikä mitään lentokoneen ulkokuorta pelkästään vaan ihan toimivan ja vielä käyttöohjeilla. Ja miten vois ylipäätään jaksaa mitään tehä jossei usko et on olemas ite? 

Vierailija
28/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskonnoton, mutta jos pitäisi valita uskonto/filosofia niin buddhalaisuus

Vierailija
29/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mievaa kirjoitti:

Mihin vaihtaisit? Ja mikä on nykyinen uskontosi? Tuli vaan mieleen tämmönen hassu kysymys :D

Ite oon ihan ev.lut enkä mikään uskovainen, mutta jos olis vaihdettava, niin vaihtaisin ehdottomasti hindulaisuuteen. Jotenkin kiehtova ja mielenkiintoinen uskonto :)

Hindulaisuus on etninen uskonto. Hinduksi synnytään, ei siihen vaihdeta :)

Olen ateisti. En ole koskaan tuntenut mitään tarvetta tai vetoa uskonnon harjoittamiseen tai olla uskova. Vanhempani olivat nimellisesti ev.lut kirkossa, samoin kuin me lapset kuten siihen aikaan oli yleisesti tapana, mutta uskonnosta keskusteltiin ainoastaan historiallisena ilmiönä joka on jatkunut näihin päiviin asti. Vanhempani katsoivat että uskominen on niin henkilökohtainen asia, että sitä ei pidä tyrkyttää kenellekään. Jos joku itse tuntee tarvetta uskoa niin se on OK, mutta vaikka olisi kuinka voimakas oma tunne niin sitä ei pidä yleistää koskemaan muita ja saada muita tuntemaan samalla tavalla. Äitini oli suorastaan allerginen voimakkaasti uskoville, hänen isänsä oli niin ahdasmielinen sen suhteen että hän ei missään nimessä halunnut sellaista omaan perheeseensä ja lastensa kokevan.

Siskoni  avioitui katolilaisen miehen kanssa ja kääntyi sitten vuosien päästä ympäröivän yhteisön painostuksesta kun he olivat muuttaneet pohjois amerikkaan. Hän vain väsyi selittämään asiaa muille ja totesi, että helpompi näin hänelle ja lapsille ei se hänelle niin iso asia ole. Myöhemmin hän erosi tuosta miehestä ja elää nyt sitten toisen entisen katolilaisen miehen kanssa onnellista elämää. Käytännössä hän teeskentelee sujuvasti uskovaa jos siitä on tilanteessa hyötyä, mutta todellisuudessa hän ei piittaa koko asiasta, se ei ole hänestä mitenkään tärkeä asia. Samalla tavalla ajattelee hänen nykyinen miehensä ja lapsensa.

Veljelläni on ollut jonkun verran jumaluskoa, mutta se on enemmän sellaista panteistista uskoa korkeampaan voimaan eikä sen kaltaiseen persoonalliseen jumalaan kun useimmat monoteistiset uskonnot (kristinusko, islam, juutalaisuus, jne) jumalan olevan ja johon pitäisi uskoa.

Minun uskoani lapsena ja koululaisena, jos sitä voi edes sellaiseksi kutsua oli lähellä samaa kuin veljelläni, aikuistuttuani perehdyin ja  luin aiheesta muutaman vuoden ajan kirjallisuutta kunnes päädyin siihen, että uskonnot ovat muuten kuin historiallisena ilmiönä täyttä hölynpölyä, johon kannatta suhtautua yhtä vakavasti kuin muihinkin satuihin ja vaikkapa Joulupukkiin.

Vierailija
30/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kungfutselaisuuden 5 tärkeintä suhdetta

- Hallitsijan hyväntahtoisuus ja alamaisten uskollisuus.

- Isän hyvyys ja pojan vanhempainrakkaus.

- Aviomiehen oikeamielisyys ja vaimon kuuliaisuus.

- Vanhemman veljen jalous ja nuoremman veljen nöyryys.

- Vanhemman ystävän huolenpito ja nuoremman ystävän kunnioitus

Hyviä asioita ne keksi jo ennen ajanlaskun alkua

Kuten esim. Mao Zedong, Pol Pot ja mitä muita niitä mukavia kaiffareita, jotka seurasivat näitä "hyviä asioita", vielä olikaan niissä riisimaissa, sekä heidän poliittiset järjestelmänsä?

How beautiful.

Mikä näissä demonipatsaitten kumartelukulteissa muuten moderneja naisia niin ihmeesti houkuttaa? Ihan kuin sontaläjä sontakärpäsiä?

Onko se se vapaa homoilu, lesboilu, transuilu ja huorailu?

Vierailija
31/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen buddhalainen, vaihtaisin toiseen perimyslinjaan jos pitäisi nykyisestä elämänfilosofiasta luopua. Opettajaa en vaihtaisi, enkä ajattele itselläni olevan uskontoa. :) 

Vierailija
32/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo on sielujen päiväkoti. Täällä me opitaan ja uudestikiinnitytään uuteen ruumiiseen kun vanhasta aika jättää. Jos tapan jonkun nyt niin seuraavalla kerralla joudun ite kokemaan sen tapetuksi tulemisen että opin et niin ei tehdä. Sodat on opettanu jo aika monta sielua. 

Joku on meiät tehny. Miks raamatussa, amerikan alkuperäis kansoilla, buddhalaisilla, hindulaisilla, afrikkalaisilla ja skandinaaveilla on vanhoja tekstejä joissa kerrotaan menneistä kuninkaista jotka hallitsi tuhansia vuosia? Mitä raamatus lukee et mooses tai noa eli? 900 vuotta? Mut siis toistuu läpi maapallon joka kolkan nää muinaiset kuninkaat ku saatto hallita 10 000 vuotta... Ja jättiläiset tai annunakit tjsp, joiden jälkeläisiä me ollaan, eli aika paljon kauemmin. Myös ne ufot ja alukset toistuu niis muinaisis kirjoituksis. Mayat, atsteekit, sumeerit, egyptiläiset, skandinaavit, jerusalemilaiset, intialaiset ja kiinalaiset on kaikki tehny kirjoituksia taivasjumalista jotka tulee ja menee aluksilla ja on tosiaan ihan luuta ja lihasta.

Hitler yritti saada toimimaan niit Buddhalaisten Veda-kirjoituksis kuvailtuja avaruusaluksia... Pyhä Graalin malja on varmaan ollut joku tekninen laite, ja paljon vanhempi juttu ku mikään kristuksen malja... Kuningas Arthur ja hänen avustajansa Merlin on ollut oikeasti olemassa... Viikinkien laivat seilas ihan ylivertast vauhtii verrattuna Kolumbuksen ajan laivoihin. Meillä suomessa asuu euroopan ainoat alkuperäisasukkaat, saamelaiset. Niilläkin on ne noitarumpu meiningit ja shamaanit, olisko Elämän Tammi? Alkuperäisistä suomalaisista uskonnoista olis mielenkiintoista tietää lisää. Olen elämänarvoiltani aika pitkälti evankelisluterialainen vaikka kirkosta erosinkin heti kun 18 täytin. En halua liittyä inkvisitioon, noitavainoihin (paavi ja kristityt poltti yli puolet koko euroopan naisista...) ja ristiretkiin millään tavalla :)

Vierailija
33/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin, jos pakon edessä. Näyttelisin mitä toivotaan, eikä tuo omiin uskomuksiin vaikuttaisi kettuakaan ja niin edespäin. Kaiken voi feikata jos haluaa.

Vierailija
34/34 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jesidiksi voisi kääntyä, niin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi