Köyhät: mistä materialistisista asioista iloitsette?
Kommentit (29)
Omakotitalo, kesämökki ja oma auto lisäksi vielä sanoisin et on vakituinen työpaikka. Kyllä tässä köyhäkin voi iloita.
No, esimerkiksi kevään tullen pääsen harrastamaan moottoripyörän kanssa. Se on ehkä suurin lohtu tässä työn orjan asemassa.
Täydestä jääkaapista (aika harvinaista) ja siitä, että on paljon hedelmiä kylmiössä :D Uusista hanskoista tms. olen tosi pitkään iloinen. Yleensäkin kaikki yksinkertaiset jutut tuottavat iloa ja jostain isommista (uusi sohva tms.) olisin huippuonnellinen :)
No jaa, iloitsen aika pienistä jutuista ja iloitsisin varmaan vähän rikkaampanakin: esimerkiksi uusi tiskiharja tai uuden suihkusaippuan korkkaaminen. Uusi paketti sukkia. Kivan värinen pyyhesetti.
Onko ruoka materialistinen asia, ehkä ei, mutta sanotaan silti: iloitsen siitä, kun on valinnanvaraa kasvikunnan tuotteissa ja hedelmäkorista löytyy tavallisen banaanin/omenan sijasta myös mangoa, passionhedelmää, kiiviä, päärynää, pakastimesta erilaisia marjoja. Iloitsen myös tuoreyrteistä, ihan eri juttu laittaa ruokaan tuoretta basilikaa kuin pussista kuivattua.
Iloitsen myös uusista talvikengistäni. Ne maksoivat yli 100 euroa ja piti siirtää rahaa säästötililtä niitä varten (olen opiskelija ja se säästötili ei ole mikään vanhempien kerryttämä 20k pesämuna vaan oikea "hätäkassani", jossa on pari tonnia), mutta ne näyttävät ja tuntuvat laadukkailta ja samalta merkiltä kenkiä omistaneena tiedän, ettei tarvitse kantaa huolta kengistä ainakaan kolmeen vuoteen.
Nro 7, kerro ihmeessä toiselle köyhälle mikä kenkämerkki on noin kestävä? Minäkin iloitsen pienistä asioista, aamukahvista, hedelmistä, nipusta tulppaaneja, hyväntuoksuisesta saippuasta, villasukista, hyvästä kirjasta.
En ole seiska, mutta omat kolmatta talvea hyvinä pysyneet kengät ovat Pomarit. Maksoivat muistaakseni 109 euroa (tai 119e?), mutta ovat tosi kestävät ja kivat.
Vierailija kirjoitti:
Nro 7, kerro ihmeessä toiselle köyhälle mikä kenkämerkki on noin kestävä? Minäkin iloitsen pienistä asioista, aamukahvista, hedelmistä, nipusta tulppaaneja, hyväntuoksuisesta saippuasta, villasukista, hyvästä kirjasta.
Mä en ole seiska, mutta sievit, clarksit, gaborit kestää kyllä yli 3 vuotta. Takavuosina janitat kesti myös, mutta koska ne muuttivat lestiä, eikä kenkä enää sovi mulle jalkaan niin en tiedä, kestääkö enää.
Siitä jos joskus pääsee kauppaan niin että voi valita oikeasti, mitä ruokaa ostaa. Tosin aika harvinaista ja ruoka-apua käytetään usein. Kynsilakasta. Se on halpa keino ilahduttaa itseä. Lasten karkkipäivästä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Timberlandit ostin. En niitä klassikoita, vaan tuollaiset nilkkurimalliset, ei ole nauhoja. Kun hoitaa noiden nahkaa säännöllisesti eikä käytä vesikeleillä niin pitäisi olla tosi pitkäikäiset! Ainakin aiempiini olen ollut tyytyväinen, tosin ne eivät ole olleet talvikenkiä.
Iloitsen kovasti, jos löydän kirppikseltä kivoja vaatteita :) Ja myös jos olen tehnyt hyvää ruokaa.
Kirjasto, soittimet jotka on ehtinyt ostaa parempina aikoina ja ne kulkuneuvot, auto ja fillari.
Köyhänä iloitsen laadukkaasta asunnosta, jossa ei vedä ja patterit toimii. Ei myöskään ole mitään tuholaisia eikä kosteusvaurioita. Sellaset kamalatkin luukut on eletty ja koettu. Sitten iloitsen aina, jos saan kyydin henkilöautolla. Se on niin näppärää ja mukavaa moderneissa autoissa. Olen iloinen siitä, että päivittäin saa hyvää ravintoa syödäkseen. Ei ainakaan vielä tarvitse nähdä nälkää.
Vierailija kirjoitti:
En ole seiska, mutta omat kolmatta talvea hyvinä pysyneet kengät ovat Pomarit. Maksoivat muistaakseni 109 euroa (tai 119e?), mutta ovat tosi kestävät ja kivat.
En ole seiska minäkään, mutta peesaan Pomareita. Sain kerran sellaiset muistaakseni Cittarin alesta. Oisko maksaneet alle 60 euroo, ja alun perin satasen paikkeilla. Tämä tarjoushaukka palkitsi itsensä jäätelöllä :)
Kirjasto täälläkin, olen superkuluttaja. Oikein hykerryttää, kun pääsen katsomaan uutuusluetteloita ja paikan päällä ne kaikki lehdet!
Nyt haaveilen hajuvedestä. Teki mieli jo jouluksi hankkia, mutta vielä en raaskinut. Edelleen kyllä haluaisin.. Vaikka olen kotona kaikki päivät tyhjän panttina, olisi niin kiva suihkauttaa hyväntuoksuista kaulalle aamuisin :).
Juuri kuun alussa eläkkeen ropsahtaessa tilasin Forever 21:seltä 3 paitaa 30 eurolla. En ole koskaan omistanut vaatteita joita rakastaisin yhtä paljon, en malttaisi käyttää mitään muuta. Yleensäkin tapana on ostaa kuun alussa aina edes pari uutta vaatetta, se piristää. Kallista se ei ole kun tietää mistä ostaa. Kirpputoreja en silti harrasta, se ei vain ole juttuni (enää).
Iloitsen, kun löydän kirpparilta itselleni tai jollekin muulle perheenjäsenelle soivan ja laadukkaan vaatteen tai jalkineet hintaan, joka minulla on varaa maksaa.