Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekoitekankaan värjäys kotona

Vierailija
20.01.2016 |

Minulla on paita, jonka tahtoisin värjätä pesukoneessa. Ainakin dylonin väreissä lukee, ettei akryylia voi värjätä niillä lainkaan, mutta mites, kun kangas on 50/50% akryylia ja viskoosia? Uskaltaisikohan värjäystä kokeilla? Ilmeisesti tekokuitujen ongelma on se, etteivät ne värjäydy tai jäävät haaleiksi, mutta mietin, miten sekoite käyttäytyy. Paita on vihreä, ja haluaisin siitä mustan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaan viskoosiosa värjäytyy, akryyliosa ei, joten tuloksena on haalea sävy. Veikkaan, että väristä tulee haalea ja epätasainen. Ja ompelulangathan eivät värjäänny ollenkaan. Mustaa et paidasta saa millään.

Dylonin ja Nitorin mainosten kuvissa muuten on aniharvoin oikeasti kotikonstein värjättyjä vaatekappaleita. Esimerkiksi syvänpunaiset alusvaatteet ovat olleet uutenakin syvänpunaisia, ja lakanat ja liinavaatteet on värjätty uusina, ei käytettyinä.

Vierailija
2/2 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi. Olen siis kyllä värjännyt useinkin puuvillaisia vaatteita ja saanut niistä pikimustia, eli sinänsä olen kyllä ollut dyloniin tyytyväinen. Harmi, jos tää ei nyt sitten onnistu lainkaan. Ei viitsi kyllä alkaa vaatetta pilaamaankaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi