Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helevetti tota tyttöäni! Milloin pitäisi voida olettaa että muistaisi mitä sille sanotaan? On nyt 3v.

Vierailija
20.01.2016 |

Joka ikinen helvetin päivä sanotaan viisitoistatuhattamiljoonaa kertaa että antaisi pikkuveljen pään olla rauhassa!!!
Ensin tietty aukileen takia, ja nykyään sen takia että vauva ei vain pidä siitä että sisko menee ottamaan päästä kiinni.
Mustasukkaisuuta ja huomionhakuisuutta jne. joijoojoo, tyttökin saa olla paljon sylissä, saa kahdenkeskistä aikaa kanssank, luetaan ja lauletaan, on kotihoidossa, muutrn ihan fiksu mut voi helvetti soikoon minulla menee hermot kun joka kerta kun vauva (nyt 7kk) touhuaa tyytyväisenä lattialla, konttailee tai tutkii leluja ja minä saisin laittaa ruokaa tai vastaava rauhassa, niin tyttö menee painamaan veljen päätä lattiaan tai "halaamaan" kuristusotteella tai nipistää ja vetää hiuksista.
Sitten esittää viatonta ja sanoo minä vain halaan, minä vain silitän, minä rakastan pikkuveljeä.
Helvetti

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata vielä tuon ikäistä jättää kahden vauvan kanssa.

Vierailija
2/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kahden kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kahden kesken.

Että tyttö yksin huoneeseensa aina kun vauva on tyytyväinen ja viikkaan pyykkejä tai teen ruokaa tai noukin leluja lattialta jne?

Nythän minä olen samassa tilassa kuin he.

Vierailija
4/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kahden kesken.

Että tyttö yksin huoneeseensa aina kun vauva on tyytyväinen ja viikkaan pyykkejä tai teen ruokaa tai noukin leluja lattialta jne?

Nythän minä olen samassa tilassa kuin he.

No eihän ne sitten ole kahden eikä kahden kesken. Mutta siis onhan tuo ärsyttävää, en sitä sano.

Vierailija
5/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun suusta.Kovasti tsemppiä. Mullakin juuri poikavauva 7kk ja tyttö 3v. Huoh. Ei se pahantahtoinen ole mut rajut leikit, jotenki karissu se alun arkuus veljeä kohtaan...En mä niitä jätä kahden...

Vierailija
6/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi on siis 3 v? Mitä sä siltä oikein odotat? Aikuismaista käytöstä? Taitaa olla esikoinen...

Vierailija
7/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tyttö tietää, että tuossa iässä ei saa kuristamisesta ja pään päällä istumisesta edes ehdollista rangaistusta.

Vierailija
8/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit milloin voi olettaa että muistaa mitä sanotaan...

Nooo, ehkä noin 7 vuoden päästä voi olettaa jotain muistamista. Varmuutta ei toki ole vielä silloinkaan.

Vierailija
9/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mun suusta.Kovasti tsemppiä. Mullakin juuri poikavauva 7kk ja tyttö 3v. Huoh. Ei se pahantahtoinen ole mut rajut leikit, jotenki karissu se alun arkuus veljeä kohtaan...En mä niitä jätä kahden...

Joo, en uskalla ajatellakaan mitä tapahtuisi jos jättäisin kahden kun kohtelu on tuollaista vaikka hän tietää että näen mitä tekee.

Sitten itkee kun torun. Siinä sitten lohduttaa itkevää vauvaa ja koittaa puhua järkeä isommalle jotta ehkä pääsee jatkamaan kotitöitä.

Vierailija
10/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lapsi on siis 3 v? Mitä sä siltä oikein odotat? Aikuismaista käytöstä? Taitaa olla esikoinen...

Ei ole esikoinen enkä oleta että käyttäytyisi aikuismaisesti, toivoisin että tajuaisi pikkuhiljaa että vauvan kanssa ollaan nätisti.

Vierailija
11/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks silti nää vauvat on jo isompia ja ns. kestävämpiä...Aina sisarukset on testaillu toisiaan ja vanhempiaan. Tätä koitan itsekin hokea...

Vierailija
12/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano lapselle, että ahaa, sinä rakastat vauvaa tuolla tavalla. Tästä lähtien minä rakastan sinua samalla tavalla painamalla pääsi lattiaan ja repimällä hiuksista. Ja sitten toteutat sanomasi yhden kerran (älä kuitenkaan revi niitä hiuksia). Kummasti lapset oppivat kokemalla.

Vierailija
13/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas sellaista, että kun vauva leikkii tyytyväisenä lattialla, niin sinä otat tytön mukaasi keittiöön ja yhdessä teette ruokaa? Isompi saa huomiota, sinä saat tehtyä ruokaa ja vauva saa olla rauhassa.

Vierailija
14/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 11-12 vuotiaana. Ja 13-vuotiaana alkaa murkkuikä painaa ja unohtuu taas. Ja rasittavinta on, kun se pienempikin nousee jaloilleen tekemään sitä samaa ja sit ne tappelee seuraavat >15 vuotta...

Vierailija
15/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas sellaista, että kun vauva leikkii tyytyväisenä lattialla, niin sinä otat tytön mukaasi keittiöön ja yhdessä teette ruokaa? Isompi saa huomiota, sinä saat tehtyä ruokaa ja vauva saa olla rauhassa.

On otettu lapsia mukaan siivoamaan, leipomaan, pyykkäämään ja ruokaa laittamaan. Tämä tyttö kuitenkin saattaa sanoa että käy vessassa, ja matkalla sinne on vain pakko käydä veljeä vähän silittämässä tai halaamassa...

Ja olen yrittänyt selittää moneen otteeseen, että kun antaa veljen olla rauhassa, minä voin viettää aikaa hänen kanssaan mutta jis hän kiusaa veljeä ja veljelle tulee itku niin minun pitää lohduttaa veljeä.

Vierailija
16/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sano lapselle, että ahaa, sinä rakastat vauvaa tuolla tavalla. Tästä lähtien minä rakastan sinua samalla tavalla painamalla pääsi lattiaan ja repimällä hiuksista. Ja sitten toteutat sanomasi yhden kerran (älä kuitenkaan revi niitä hiuksia). Kummasti lapset oppivat kokemalla.

Minulla ei ole lapsia, mutta ihan mutulla arvaan, että kolmivuotias ei pysty tekemään kovin mutkikkaita johtopäätelmiä eikä hoksaa tarkoittamallasi tavalla sitä, mitä yrität sanoa. Moni yrittää käyttää lastenkasvatuksessa myös sarkasmia, mutta ei noilla pienillä ole mitään eväitä ymmärtää sitä.

Vierailija
17/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muu kun olla sen isomman vieressä koko ajan. 

Vierailija
18/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, mutta ihan mutulla arvaan, että kolmivuotias ei pysty tekemään kovin mutkikkaita johtopäätelmiä eikä hoksaa tarkoittamallasi tavalla sitä, mitä yrität sanoa. Moni yrittää käyttää lastenkasvatuksessa myös sarkasmia, mutta ei noilla pienillä ole mitään eväitä ymmärtää sitä.

Lapset on uskomattoman fiksuja. Purevan lapsen saa lopettamaan puremisen, kun puraisee takaisin. Vauvaa liian rajusti halaavan saa lopettamaan tekosensa, kun halaa yhtä rajusti ja lapsi joutuu tajuamaan, että tältä se tuntuu ja tämä jatkuu, jos teen veljelle samoin.

Sarkasmia lapset eivät ymmärrä, tekoja kyllä.

Vierailija
19/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helevetti tota tyttöäni! Milloin pitäisi voida olettaa että muistaisi mitä sille sanotaan? On nyt 3v

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen helvetin päivä sanotaan viisitoistatuhattamiljoonaa kertaa että antaisi pikkuveljen pään olla rauhassa!!!

Ensin tietty aukileen takia, ja nykyään sen takia että vauva ei vain pidä siitä että sisko menee ottamaan päästä kiinni.

Mustasukkaisuuta ja huomionhakuisuutta jne. joijoojoo, tyttökin saa olla paljon sylissä, saa kahdenkeskistä aikaa kanssank, luetaan ja lauletaan, on kotihoidossa, muutrn ihan fiksu mut voi helvetti soikoon minulla menee hermot kun joka kerta kun vauva (nyt 7kk) touhuaa tyytyväisenä lattialla, konttailee tai tutkii leluja ja minä saisin laittaa ruokaa tai vastaava rauhassa, niin tyttö menee painamaan veljen päätä lattiaan tai "halaamaan" kuristusotteella tai nipistää ja vetää hiuksista.

Sitten esittää viatonta ja sanoo minä vain halaan, minä vain silitän, minä rakastan pikkuveljeä.

Helvetti

En oikein ymmärrä tätä kielenkäyttöä. Tässäkin 4xH-vetti. Eikö sitä tekstiä vähän voisi siistiä?

"Sitten esittää viatonta ja sanoo minä vain halaan, minä vain silitän, minä rakastan pikkuveljeä"

Esittää viatonta? Siis kuvitteletko tosissasi että kolmevuotiaasi on hirviö? Jos tuolla tavalla suhtaudut lapseesi etkä usko hänen omaan tunteeseensa siitä että hän todella rakastaa pikkuveljeensä, niin kyllähän sinä hyvää vauhtia oletkin tekemässä hänestä hirviötä. Selitä kolmivuotiaalle hänelle sopivin sanoin miten pikkuveljen kanssa pitäisi toimia. Vakuuta hänelle että tietysti hän rakastaa veljeään, mutta että noin pieni vauva ei kestä sellaisia haleja, vaan halin voi antaa näin.....jne....kyllähän sinäkin tiedät miten parhaiten voit asiat selittää.

Ja eipä varmaankaan olisi turhaa vaikka jopa joka päivä puhua siitä kuinka sinä rakastat heitä molempia, isä myös, ja pikkuveli rakastaa häntä, hän pikkuveljeä jne.

Otatko muuten hänet mukaan kun hoidat pikkuista? Niin että hänkin saisi hoitaa, pitää huolta veljestään?

Vierailija
20/38 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsi lopetti muiden puremisen kun hoidossa toinen lapsi oli purrut kunnolla takaisin. Taisi sattua.. Mutta oppi läksynsä ja lopetti muiden puremisen.

Joskus se auttaa, että lapsi oikeasti kokee itse vaikka sen puremisen tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme