Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketipinor päivällä

Vierailija
20.01.2016 |

Mitä tapahtuu jos otan yhden 25mg pilsun? Ahdistaa ja raivostuttaa. Lääkäri määräsi noita iltaisin otettavaksi. Nukahdanko jos otan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttääkö ne sua iltaisin otettuna? Koita?

Mä söin joskus noita vähän aikaa, enkä olis kyllä päivisin pystynyt ottaan 25mg koska simmahdin 2h kuluttua lääkkeen ottamisesta.

Vierailija
2/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim.kaksisuuntaista hoidettaessa ketiapiibiannos voi olla max.1200 mg.

Matalampi annos toki väsyttää korkeampaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kotona ja ei velvollisuuksia minkäänlaisia tänään, ota, muuten älä.

Olen syönyt Ketipinoria nyt jo kuusi vuotta, nykyisin otan 100mg iltaisin, en päivällä ottaisi yhtään. Koita kestää. Tai sitten ota, ja mene peiton alle koko päiväksi.

Vierailija
4/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan nukahtaisi. Olen käyttänyt noita masennuslääkkeenä vuosia varsin kovalla annostuksella, eikä ne nukuta minua enää yhtään.

Vierailija
5/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinorin erikoisuus onkin se, että mitä pienempi annos sitä enemmän väsyttää. Itsellä käytettiin kun pitkä yövuorotyö päättyi ja rytmi ei lähtenyt korjaantumaan. Tuo pienikin määrä veti minut zombieksi vähintään 12 tunniksi. Ahdistus ja raivostuminen eivät kyllä tuolla hirmusti helpota, uni voi niitä toki siirtää. Mikä painaa mieltä? Jos kertominen auttaisi?

Vierailija
6/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinorin erikoisuus onkin se, että mitä pienempi annos sitä enemmän väsyttää. Itsellä käytettiin kun pitkä yövuorotyö päättyi ja rytmi ei lähtenyt korjaantumaan. Tuo pienikin määrä veti minut zombieksi vähintään 12 tunniksi. Ahdistus ja raivostuminen eivät kyllä tuolla hirmusti helpota, uni voi niitä toki siirtää. Mikä painaa mieltä? Jos kertominen auttaisi?

Se nyt ei ole ihan noin yksiselitteistä, että mitä pienempi annos, sitä enemmän väsyttää. Lääkettä käytetään toki unihäiriöihin pienempiä annoksia kuin muihin sairauksiin, joihin neuroleptejä käytetään, MUTTA , jos käytät säännöllisesti ketiapiinia, toleranssi nousee ainakin vähän useimmilla ja saadaksesi nukuttua, ketiapiinin annosta nostetaan. Ainoastaan epäsäännöllisessä käytössä hyvin pienet annokset tehoavat uniongelmiin. (tämä näin yleensä ottaen )

Vierailija
7/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan nukahtaisi. Olen käyttänyt noita masennuslääkkeenä vuosia varsin kovalla annostuksella, eikä ne nukuta minua enää yhtään.

Ketipinorissa pienet annokset onkin niitä jotka väsyttää.

Vierailija
8/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli annos 75mg/yö ja lääkäri määräsi yhden 25mg aamulle, ettei minua ahdistaisi koulussa. Otin 25mg Ketipinorin, kun olin koululla. Pääsin luokkaan, väsymys iski. Yritin taistella nukahtamista vastaan, raivostuin. Heitin kaikki tavarani pulpetilta alas. Revin julisteet seinältä. Nukahdin lattialle. Nukuin jotain ehkä pari tuntia. Ei enää ikinä.

Ja minä en raivostu ikinä. En ikinä. Viime kerta ennen tuota taisi olla joskus eskarissa ollessani ja tuo tapahtui yläasteella.

N17

Vierailija
9/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli annos 75mg/yö ja lääkäri määräsi yhden 25mg aamulle, ettei minua ahdistaisi koulussa. Otin 25mg Ketipinorin, kun olin koululla. Pääsin luokkaan, väsymys iski. Yritin taistella nukahtamista vastaan, raivostuin. Heitin kaikki tavarani pulpetilta alas. Revin julisteet seinältä. Nukahdin lattialle. Nukuin jotain ehkä pari tuntia. Ei enää ikinä.

Ja minä en raivostu ikinä. En ikinä. Viime kerta ennen tuota taisi olla joskus eskarissa ollessani ja tuo tapahtui yläasteella.

N17

Jos tämä on totta ja käyttäydyt noin, tarvitset kipeästi psykiatrin apua :(

Vierailija
10/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N17

Siis ketipinoria määrätään alle 18-vuotiaille nykyään?

Aivot ovat kehittyvässä iässä ja hermomyrkkyjä määrätään. Nuo lääkkeet muuttaa aivoja pidemmän päälle.

Sinällään raivostuttavaa että teini-ikäisten kannabiskkeilusta nousee hirveä haloo mutta lääkärit syöttää nuorille myrkkyä.

Tuo ketipinor on vihonviimeistä aivolahoa. Älkää syökö sitä. Yliannostus voi jopa tappaa.

Vierailija
11/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N17

Käyttäydyin noin yhden (1) ainoan kerran, kun otin lääkärin määräyksestä Ketipinorin päivällä. En ole tuon jälkeen ottanut niitä päivällä ja jos otan ketipinorit öisin, niin ei tule mitään raivokohtauksia, vain väsy ja uni.

N17

Vierailija
12/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N17

Siis ketipinoria määrätään alle 18-vuotiaille nykyään?

Aivot ovat kehittyvässä iässä ja hermomyrkkyjä määrätään. Nuo lääkkeet muuttaa aivoja pidemmän päälle.

Sinällään raivostuttavaa että teini-ikäisten kannabiskkeilusta nousee hirveä haloo mutta lääkärit syöttää nuorille myrkkyä.

Tuo ketipinor on vihonviimeistä aivolahoa. Älkää syökö sitä. Yliannostus voi jopa tappaa.

Todellakin määrätään. Sitähän ne tuntuvat jokaisessa laitoksessa tyrkyttävän. Muuttaessani laitokseen ei mennyt viikkoakaan, kun ohjaajat järjestivät minulle lääkäriin ajan ja lääkäri kirjoitti minulle reseptin Ketipinoreihin alle 10min tapaamisen aikana.

Minulle aloitettiin Ketipinor vuonna 2012, eli ollessani noin 14-vuotias ja tiedän, että joillekkin minua nuoremmillekkin on aloitettu Ketipinor.

Ja tätä tapahtuu ihan koko ajan. Googlatkaa vaikka.

Itse olen lopettamassa Ketipinorin nyt parin kk sisään. Ei enää ikinä. Suurimmillaan annos oli siinä 150mg. Ja nro9:sille vielä, että minä käyn viikottain terapiassa. Olen käynyt jo vuosia. Älä huoli.

N17

Vierailija
13/15 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N17

ketipinoria yleensä määräkin psykiatri. Tai sitä alkuperäislääkettä Seroquelia ainakin määräsivät lähes tulkoon vain psykiatrit koska lääke oli niin kallista että siihen meni jopa 500 euroa kuussa. Tätä puoli ilmaista rinnakkaisvalmistetta tunnutaan määrättävän min vaivaan tahansa, psykoosilääkkeestä kuitenkin on kysymys.

Vierailija
14/15 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin 150mg annoksen. Sydän tykytti, väsytti ja puhe puuroitui. Eipä juur muuta. Ja tämä lääke määrättiin mielenvaihteluihin ja raivokohtauksiin. Näen kauheita painajaisia aina kun tätä syön. Aamulla semitokkurassa. Olen vasta vähän aikaa syönyt tätä. Ap

Vierailija
15/15 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön iltaisin 200mg ja voin hyvin ottaa päivällä 50mg ilman väsyttävää vaikutusta. Lisäksi toinen väsyttävä lääke iltaisin, toiset 200mg. Toleranssia löytyy siis. Itse puolittaisin tuon 25mg ja kokeilisin. Jos kauheasti ahdistaa ja usein niin puhu lääkärille. Voisitte ehkä nostaa ilta annoksen ensin -> 50mg ja siitä -> 100 mg. Vaikuttaisi paremmin myös päivällä ja ei kuitenkaan väsyttäisi vaan ainoastaan tasaisi mielialaa. Korostan etten ole lainkaan väsynyt tuolla annoksella vaan mielialani on ainoastaan tasaisempi. TOKI saan unta nopeasti, kun olen nuo kaikki illalla ottanut... Aamulla pirteä. Tosin otan lääkkeet aina klo 22.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi