Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus: kuinka usein punnitus?

Vierailija
19.01.2016 |

Kuinka usein paino kannattaa tarkistaa laihduttaessa?

5-7 kiloa pitäisi saada pois kesään mennessä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kerran viikossa. Vaikka olisi hyväkin tulos viikossa, niin se vaikuttaa ihan sikapieneltä ja tulee sellainen "plaah" pettymysfiilis.

3vk välein aikaisintaan.

Vierailija
2/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta viikkoon samana päivänä ja aamulla heti herättyäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laihdutin, niin kävin joka aamu vaa'alla. Mutta hysteerinen en ollut, jos joskus lukemat heitteli - välillä kun saattaa kertyä nesteitä jne. Nyt, kun tyydyn pitämään painon kurissa, käyn vaa'alla ehkä kerran viikkoon-pariin.

Vierailija
4/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa nyt ja sitten kesällä toisen kerran, jos niin kovasti kiloja haluat seurata.

Vaihda mielummin vaaka mittanauhaan. Kerran viikossa mittaat vyötärön, reidet jne ja lasket kuukauden keskiarvon. Seuraat sitten tuon keskiarvon muutosta.

Sama pätee vaakaankin

Vierailija
5/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää punnita itseni joka aamu (ei laihduttamisen, vaan sairauden takia) enkä todellakaan suosittele sitä kenellekään, jonka ei ole pakko. On todella turhauttavaa, kun paino vain nousee päivästä toiseen, vaikka syön vähemmän kuin kulutan. Uskoisin että terveelle ihmiselle kerta kuukaudessa riittää, tai korkeintaan kerta viikossa.

Vierailija
6/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn joka aamu heti herättyäni ja lasken viikon keskiarvon. Paras tapa olisi käydä harvemmin, vaa'asta tulee helposti pakkomielle ja paino voi heittelehtiä päivästä toiseen aika paljonkin, ja pienestä väliaikaisesta noususta voi tulla masis ja into loppuu.

Kerran viikkoon, samana päivänä, heti aamusta.

Vierailija
7/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksien mukaan parhaiten painonpudotuksessa onnistuvat ne, jotka käyvät puntarilla joka päivä.

Naisilla se olisi tärkeää jo senkin takia, että saisi selville kuukautiskierron mukaisen nesteen kertymisen.

Vierailija
8/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kertaa päivässä

Vierailija
9/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää punnita itseni joka aamu (ei laihduttamisen, vaan sairauden takia) enkä todellakaan suosittele sitä kenellekään, jonka ei ole pakko. On todella turhauttavaa, kun paino vain nousee päivästä toiseen, vaikka syön vähemmän kuin kulutan. Uskoisin että terveelle ihmiselle kerta kuukaudessa riittää, tai korkeintaan kerta viikossa.

Mä käyn just tän takia joka päivä. Se on niin masentava paukku, kun olet liikkunut kuin hullu ja syönyt silleen, että ajattelet, että olipa hyvä viikko, nyt on varmaan lähtenyt hyvin ja sitten vaaka näyttää + 800 g :( Mulla ainakin paino heittelee aivan helposti sellaisen +/- 1 kg päivästä toiseen ja jos punnituspäiväksi sattuukin tuollainen paskempi päivä, niin alkaa helposti v...aa että pitäkää tunkkinne, en laihdu vaikka teen mitä. Käymällä joka aamu pysyy sellainen suhteellisuudentaju ja ja just karkea keskiarvo kertoo aika hyvin missä mennään.

Vierailija
10/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein nyt vähän toisenlaisen ratkaisun. Olen ollut kevennetyllä ruokavaliolla (pääasiassa paljon kasviksia ja jonkin verran proteiineja, niukasti herkkuja) tammikuun. En ole punninnut itseäni kertaakaan, mutta vaatteista huomaan painon laskeneen. Ulkoiluhousut, jotka hädin tuskin menivät joulun jälkeen kiinni, solahtavat hyvin helposti jalkaan tällä hetkellä. Olen nyt ensi alkuun kymmenen viikkoa tällä ruokavaliolla ja katson, josko sitten punnitsisin itseni. Lähtötilanteessani bmi on noin 25, tavoitteena kivempi, kevyempi ja jaksavampi olo, bmi noin 23 eli av:n mukaan mallia "ryhävalas=av-valas".

Vierailija
11/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa. Tai ei lainkaan, jos ei satu omistamaan vaakaa.

Vierailija
12/12 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda vaaka, se ei kerro mitään. Ota kuvat itsestäsi (edestä, sivulta ja takaa), vaikka aina kuukauden välein.

Mittanauhan kanssa voit myös ottaa mitat itsestäsi tietyin väliajoin ja pitää niistä kirjaa.

Itellä toi kuvien ottaminen toimii, niistä kun sen muutoksen huomaa :)

Tsemppiä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi