Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro millaisia vaatteita tuntemasi todella lihava nainen käyttää?

Vierailija
19.01.2016 |

Olen läski mutta en koe itseäni läskiksi. Yleensä minulle sanotaan, että olen amazonimainen tyyppi, koska olen lähes 180cm pitkä. Vertailen itseäni jatkuvasti muihin ja mietin miten pukeutua.
Yläosani on paljon isompi kuin alaosa ja jalat lihaksikkaat, tynnyrimäinen keskivartalo aiheuttaa probleemia.
***ja kyllä, lihavuusfanaatikot jotka kohta tulette huutelemaan tänne "laihduta sika!", kyllä olen laihduttamassa, -4 kg jo vuoden alusta***

Kuvailkaa minulle lähistönne läskien pukeutumista, mikä on ok ja mikä ehdoton no-no.

Pidetään ketju asiallisena, kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat ap? Itse olen 172cm ja painan 97kg. On yhtä tuskaa löytää hyviä vaatteita. Vaatevalmistajat tuntuvat ajattelevan, että jos on lihava, niin sitten varmasti haluaa, että kaikkien puseroiden kaula-aukot on tosi avaria. Monesti on juuri näin, itse en tykkää yhtään. Ja nyt on paljon myynnissä meille lihaville sopivia nättejä yläosia, laakeutuvat kauniisti ja mukavaa materiaalia, mutta jostain ihme syystä ne hihat on sellaisia aivan julmetun kapeita. Kai siinä yritetään, että olisi jotankin laihempi vaikutelma edes käsissä :D

Mutta ap:n kysymykseen vielä palatakseni, niin minusta lihavia ei pue liian löysät housut, ne näyttää usein kauheilta. Poolopaidat ei sovi, mutta ei myöskään kauhean avarat kaula-aukot. Itse tykkään pitää yläosia, jotka eivät jää ihan vyötärölle (vaikka mulla ei olekaan isoa takamusta).

Käypä vilaisemassa lähimmän Nanso Shopin valikoima (Nansoa, Finnwearia). Jos ei oo likellä, niin monissa Prismoissa, Sokosissa ja Cittareissa kyseisten merkkien vaatteita myydään myös.

Ja ap, mä oon ite LL eli lyhyt ja lihava. Ite pyrin siihen, että vaate istuu rintojen kohdalta hyvin (ei siis säkki vielä siinä kohin), mutta vatsan kohdalta on löysä - eli siis että paidan malli on hivenen alaspäin levenevä. Myös siihen kiinnitän huomiota, että paita jotenkuten istuu selästä, ettei tuli sellaista pussitusta joka puolelta, jolloin näytän entistä lihavammalta. Ja housuiksi löysän paidan kanssa valitsen kapeahkolahkeiset housut. Jos taas satun vahingossa löytämään kivasti istuvan vähän tyköistuvamman paidan, yhdistän sen vähän leveämpilahkeisiin housuihin. Että eniten mä kiinnittäisin huomiota niihin kahteen asiaan, joihin kiinnittäisin huomiota, olipa minkä kokoinen ihminen hyvänsä kyseessä; istuvuuteen (laihakin näyttää isommalta jos näyttää siltä, että makkara on ahtautunut nakinkuoreen) ja siihen, että vaate miellyttää itseä.

Vierailija
22/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat ap? Itse olen 172cm ja painan 97kg. On yhtä tuskaa löytää hyviä vaatteita. Vaatevalmistajat tuntuvat ajattelevan, että jos on lihava, niin sitten varmasti haluaa, että kaikkien puseroiden kaula-aukot on tosi avaria. Monesti on juuri näin, itse en tykkää yhtään. Ja nyt on paljon myynnissä meille lihaville sopivia nättejä yläosia, laakeutuvat kauniisti ja mukavaa materiaalia, mutta jostain ihme syystä ne hihat on sellaisia aivan julmetun kapeita. Kai siinä yritetään, että olisi jotankin laihempi vaikutelma edes käsissä :D

Mutta ap:n kysymykseen vielä palatakseni, niin minusta lihavia ei pue liian löysät housut, ne näyttää usein kauheilta. Poolopaidat ei sovi, mutta ei myöskään kauhean avarat kaula-aukot. Itse tykkään pitää yläosia, jotka eivät jää ihan vyötärölle (vaikka mulla ei olekaan isoa takamusta).

Käypä vilaisemassa lähimmän Nanso Shopin valikoima (Nansoa, Finnwearia). Jos ei oo likellä, niin monissa Prismoissa, Sokosissa ja Cittareissa kyseisten merkkien vaatteita myydään myös.

Ja ap, mä oon ite LL eli lyhyt ja lihava. Ite pyrin siihen, että vaate istuu rintojen kohdalta hyvin (ei siis säkki vielä siinä kohin), mutta vatsan kohdalta on löysä - eli siis että paidan malli on hivenen alaspäin levenevä. Myös siihen kiinnitän huomiota, että paita jotenkuten istuu selästä, ettei tuli sellaista pussitusta joka puolelta, jolloin näytän entistä lihavammalta. Ja housuiksi löysän paidan kanssa valitsen kapeahkolahkeiset housut. Jos taas satun vahingossa löytämään kivasti istuvan vähän tyköistuvamman paidan, yhdistän sen vähän leveämpilahkeisiin housuihin. Että eniten mä kiinnittäisin huomiota niihin kahteen asiaan, joihin kiinnittäisin huomiota, olipa minkä kokoinen ihminen hyvänsä kyseessä; istuvuuteen (laihakin näyttää isommalta jos näyttää siltä, että makkara on ahtautunut nakinkuoreen) ja siihen, että vaate miellyttää itseä.

Jatkan vielä sen verran, että Nansolla/Finnwearilla on myös kauniita ja nuorekkaita vaatteita, joiden kaula-aukot on kuitenkin ihmismoisia, ei mitään tissipaitoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen sairaalloisen lihava, nykyisin vain lihava (eli läski, no problemo!) ja olen pukeutunut kutakuinkin samalla tavalla koko ikäni.

Pääasiassa käytän melko lyhyitä mekkoja ja hameita, koska ne ovat käytännöllisempiä kuin pitkät, ja pitkät helmat näyttävät mielestäni helposti raskailta. Yläosissa suosin hitusen avoimempaa kaula-aukkoa, koska harteikkaan päällä pieni pääntie saa aikaan mielestäni liian suuren pinta-alan rintojen yläpuolelle. Liian löysät vaatteet ovat nou nou, liian pienet vaatteet ovat nou nou. Jos käytän housuja, ne ovat pillifarkut.

Olen huomannut, että monissa plus-koon vaatteissa on aivan liian leveät hihat ja lahkeet. Kuitenkin varmaan tosi monella läskillä on paksut käsivarret ja nilkat, joten ymmärrän miksi vaatteet kaavoitetaan niinkuin kaavoitetaan.

Vierailija
24/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks lihava kenet tunnen, käyttää lähes aina jotain pierulegginsejä ja pitkiä kaapumaisia neuletakkeja :D toisella saattaa olla sitten kolitsit ja huppari päällä, toisessa kädessä rööki. Yök

Vierailija
25/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen sairaalloisen lihava, nykyisin vain lihava (eli läski, no problemo!) ja olen pukeutunut kutakuinkin samalla tavalla koko ikäni.

Pääasiassa käytän melko lyhyitä mekkoja ja hameita, koska ne ovat käytännöllisempiä kuin pitkät, ja pitkät helmat näyttävät mielestäni helposti raskailta. Yläosissa suosin hitusen avoimempaa kaula-aukkoa, koska harteikkaan päällä pieni pääntie saa aikaan mielestäni liian suuren pinta-alan rintojen yläpuolelle. Liian löysät vaatteet ovat nou nou, liian pienet vaatteet ovat nou nou. Jos käytän housuja, ne ovat pillifarkut.

Olen huomannut, että monissa plus-koon vaatteissa on aivan liian leveät hihat ja lahkeet. Kuitenkin varmaan tosi monella läskillä on paksut käsivarret ja nilkat, joten ymmärrän miksi vaatteet kaavoitetaan niinkuin kaavoitetaan.

Millekään läskille tukkijalalle ei kyllä sovi minihameet

Vierailija
26/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muista en osaa sanoa kun itsestäni.

Käytin IHAN HIRVEITÄ vaatteita. Ensinäkin, lihavalle ei ole olemassa nättejä vaatteita, kun koot loppuvat kesken.. ja jos erikoisliikkeestä käyt ostamassa ne on kaikki mummovaatteita. Toisekseen, en ole edes loppuen lopuksi halunnut ostaa kauheesti vaatteita, kun se olis sama että antais periksi, ja vaatekaupat masensi.

Nyt olen laihiksella ollut alkusyksystä, kilot on karisseet hyvin, olen kaivellut vanhoja vaatteita taas käyttöön, ja alan pikku hiljaa näyttämään ihmiseltä. =)

Matka jatkuu normaalipainoon, hitaasti mutta varmasti. Tavoitteena 60kg loppu vuoteen mennessä. Ja aio onnistua.

alkupaino 110kg nyt 85kg

Vierailija
27/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millekään läskille tukkijalalle ei kyllä sovi minihameet

Itse ainakin käytän polven yläpuolelle yltäviä hameitä säännöllisesti. 

Vierailija
28/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yleensä mustia mekkoja ja leggingsejä, yhdistän niihin villatakkeja, neuleita, toppeja, liivejä ja mitä nyt mieleen tulee. Tykkään pukeutua kerroksiin, pidän myös asusteista joten mm. huiveja, koruja ja laukkuja on kertynyt.

Vierailija
29/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaatekokoni on 46, mitä löytyy plus-mallistojen lisäksi monista normikoon mallistoistakin, joten en ole kategoriassa todella lihava. Mutta käytän yleensä leggareita, pillifarkkuja ja tai kapeita housuja, koska sääret on mun ainoa ruumiinosa joka ei kerää lainkaan rasvaa. Polvimittaiset kynähameet toimivat ja yleensä yläosa on väljä. Mulla siis yläkroppa isompi kuin alakroppa ja olen 172cm pitkä.

Itse tykkään niistä joidenkin moittimista avarista kaula-aukoista tosin laitan aina alle jonkun tiukan topin jotta rintsikat ei vilku ja päälle sitten väljää v-aukkoista tai venepääntietä, keventää raskasta yläosaa. Lähes aina kaulassa on joku huivi, yleensä pitkänä roikkuva.

Vierailija
30/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi superlihava tuttu ja sillä on aina isot olkatoppaukset. Ehkä vaate laskeutuu paremmin.

Vierailija
31/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ite tykkään mimmin tyylistä ja tykkään itekin pitää hyvin istuvia alaosia ja sit jotain väljempää/pitempää neuletta yms. en oo ite mikään kuvioiden ystävä vaan tykkään yleisesti käyttää selkeitä ja yksvärisiä vaatteita

http://plusmimmi.bellablogit.fi/2016/01/zizzin-aleista-bongattua/

Vierailija
32/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustat legginsit ja sit aina joku sirkusteltta. tanttatyyli tuntuu myös olevan muotia

Vierailija
33/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minihame joka ei ole tarpeeksi pitkä peittääkseen edes persettä. Legginssejä, lenkkareita ja trikoopaitoja. Pukeutuu lähes pelkästään mustaan.

Vierailija
34/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan, joka ei yritä korostaa lihavuuttaan, kannattaa suosia tummia, kuviottomia kankaita laajoilla pinta-aloilla. Monien lihavien helmasynti on kuitenkin kulkea aina täysin mustissa. Se on a) tylsää ja b) sopii harvoin kasvojen omiin sävyihin. Mustan lisäksi kannattaa muistaa muutkin tummat sävyt, esimerkiksi tummansininen, tummanharmaa ja tummanruskea sopivat useimmille. Toisille sopii myös tummat ja syvät viininpunaisen ja vihreän sävyt. Asusteissa kannattaa suosia kirkkaita ja vaaleita sävyjä, jos muut vaatteet ovat tummanpuhuvia.

Hyviä asuja lihavalle ovat yksiväriset mekot. Kannattaa selvittää, millainen leikkaus ja helman pituus imartelee juuri omaa vartaloa, ja hankkia tämän mallin mekkoja eri sävyissä ja eri materiaaleina (juhlavampaa materiaalia tarpeen tullen, arkeen taas sopii joustavat ja mukavat mekot laadukkaata trikoota). Näin talvella voi käyttää pitkähihaisia mekkoja tai sitten pukea lisäksi neuletakin - omenavartaloisen kannattaa jättää auki, kun taas uuman omaavan kannattaa napittaa omansa. Kesällä voi olla paljain säärin, kun taas talvella löytyy kaupoista hyvinkin lämpimiä mustia sukkahousuja.

Lihavan kannattaa satsata laadukkaisiin alusvaatteisiin. Muotoilevat bodyt sopivat alusvaatteiden päälle, ja jos on onnekas, saattaa löytää hyvin istuvan bodyn, jossa on omille rinnoille sopivat kaarituetut kupit valmiina. Koska lihavan vaatteista suurin osa on yleensä tummia, kannattaa asusteissa välttää mustaa. Kokomustan / tumman asun kanssa mielummin pitkät saappaat / balleriinat ja laukku esim. konjakinruskeaa nahkaa tai harmaata / beigeä mokkaa. Sen sijaan lyhytvartisissa nilkkureissa kannattaa suosia mustaa, jotta yksivärinen linja ei katkeaisi "väärässä" kohdassa, sillä tämä saa sääret näyttämään paksuilta. Avokkaiden kanssa ei samaa ongelmaa ole, kun musta linja katkeaa joka tapauksessa näkyvään ihokaistaleeseen. 

Vierailija
35/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kauluksellisia vaatteita, tuovat ryhtiä hartian ja kaulan seudulle ja tasapainottavat keskivartaloa. Paidassa olisi hyvä olla pikee- tai kauluspaidan ylös asti napitettava nappilista, jota jonkin verran auki jättämällä luodaan ilmavuutta dekolteelle, mutta ei ole kuitenkaan mikään iso avoin pääntie. Kerrostakaa tumma kauluksellinen pusero erivärisen (esim turkoosin) väljän neuletakin tai kevyen jakun kanssa, niin vaikutelma on heti hoikempi ja ryhdikkäämpi kuin vain yhtä löllöä trikookerrosta käyttäen. Älkää käyttäkö Bootcut-lahkeita tai lahkeita jotka ulottuvat ihan kenkien kantaan asti, jos on matalat kengät.

Vierailija
36/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso komea nainen voi käyttää näyttäviä vaatteita. Älä häviä massaan. Älä pukeudu neutraalisti "älkää huomatko minua, haluan olla näkymätön"-tyylillä.

Vierailija
37/38 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läski, 179cm/125kg. Suurin osa painosta on vatsassa ja tisseissä. Normaali jokapäiväinen vaatetukseni on hieman löysä huppari, jonka alla istuva toppi. Jalassa yleensä pillifarkut. Takkina aukioleva kevyt maastotakki tai talvisin istuva toppatakki. Jalassa tennarit, korolliset nilkkurit tai maiharityyppiset saappaat. Yläosan pyrin saamaan loppumaan vesirajan tienoolle, jotta huomio olisi enemmän lantiossa kuin keskivartalossa. Farkut on yleensä korkeavyötäröisiä, jotka vähän tasottaa makkaroita vaatteiden alla. Joskus pidän topin päällä liian isoa villapaitaa, kesäisin joskus vain ohut reikäneule. Mutta farkut ja istuva toppi on ne must-vaatteet jotka on melkein kaikkien vaatteiden alla. Käytän hieman hyväksi vähän erottuvaa vyötäröä, eli yläosat istuvia rinnoista ja vyötäröltä, alempaa löysempiä. En käytä mekkoja enkä hameita. Värimaailma vähän mitä sattuu, mutta ei kuvioita eikä neonvärejä.

Samalla tavalla pukeuduin normaalipainoisenakin.

Seppo
38/38 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttoja