Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###ELOhiirten keskiviikko###

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis ole vielä käynyt rakenneultrassa äippäpolilla, vaan se on ohjemassa

vasta silloin 3 viikon kuluttua.

Pieni korjaus ettei tule väärinkäsityksiä.

Vierailija
22/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elonyytti kyseli muita odottajia Etelä-Karjalasta. Täällä on yks ja meillä on hyvät saumat törmätä synnärillä sillä miun la on 6.8. (esittelypinossa taitaa lukea 7.8.,mut ei se oo niin tarkkaa.) Kerttukasperi kirjotteli meidän alueen ultrauksista. Mie kävin heti alussa ultrassa gynen polilla,koska miulla oli viime vuonna kohdunulkoinen sekä osittainen rypäleraskaus ja nytkin oli kipua ja kirkkaan punasta vuotoa. Neuvola laitto sit miut vielä äippäpolille alku-ultraan niihin aikoihin,kun ois voinu niskaturvotuksen mitata (myö ei sitä haluttu tietää). Ja mie pääsen vielä rakenneultraankin äippäpolille! Vähän on siis käytännöt sekavat samallakin alueella...

Bellis kirjotteli nähneensä ultrassa varpaat ym. tosi tarkkaa kuvaa. Mie oon kade! EKKS:n ultra on aika epäselvä. Ei toivoakaan et ois noin tarkkoja yksityiskohtia erottanu! Just näky missä on pää ja sydämen syke erottu. No jospa rakenneultrassa näkys jo vähän tarkemmin,kun vaavikin ehtii kasvaa isommaks. Tosi ikävää että jotkut kunnat ei tarjoa ultraa ollenkaan.

Omaa napaa: olo on edelleen tosi oireeton eli raskaus tuntuu välillä hyvin epätodelliselta. Toki masu ja rinnat kasvaa. Selällään on jo kiva pieni pömppö, tosin ihan toispuoleinen! Aiemmat muksut on majailleet oikeella puolella,mut tää on asettunu vasemmalle. Sitä mukaa kun lapset alkaa innostua vauvasta enemmän, niin miulle hiipii enemmän pelko siitä ettei tää raskaus meniskään hyvin. Kävin tänään kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä meltäni rauhottaakseni ja sieltähän ne onneks kuulu. Tulin kotiin ihan hupsu hymy huulilla :0).

Mie näin viime yönä ekaa kertaa unta vauvasta ja se oli tyttö. Saas nähdä meneekö niin kuin aiemmissa raskauksissa eli tyttöä oottaessa näin aina unta pojasta ja poikaa oottaessa tytöstä!?

Pikaista paranemista kaikille mahataudin ja päänsärkyjen ym. kanssa kamppaileville! Miullakin on räkätauti jatkunu kohta kaks viikkoa..ikävää.

Nyt kattomaan lätkää ettei mee koko peli ohi.

Hipsuhiiri ja Pipana 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pitkän päivän töissä, joten täällä köllöttelen itsekseni. Vaihdan aina välillä paikkaa tietokoneelta television olympialaisiin ja takaisin, ja ihan häpeän tunnustaa, että hetken toivoin aparaattien olevan samassa huoneessa, niin voisin köllötellen seurata molempia...

Olisikohan ollut Omppupomppu, joka oli menossa l-vesipunktioon huomenna? Punktio tehdään ultraääni-ohjauksessa, eli sen kautta nähdään paras mahdollinen " lammikko" näytteen ottamiseen ja niin, ettei vahingoiteta vauvaa. Ja sen jälkeen vauvan sydämen sykettä seurataan hetken aikaa, jotta nähdään että kaikki on hyvin. Eli hyvin se menee, tsemppiä vaan!

Pubun kanssa mennään nyt sitten kuitenkin samoissa ajoissa ;), jos viimeviikkoiseen ultraan on uskominen. Ja Peeveli taisi olla samoissa lukemissa myös. Huomenna mulla onkin lääkärikäynti, käyn tutulla lääkärillä yksityisellä, ja toinen neuvolakäynti pitäisi muistaa varata.

Mutta eipä tänne kummempaa, nyt taidan taas vaihtaa olympialaisiin välillä, joten mukavaa illanjatkoa kaikille elokuisille!

Terv. Kumkwatti ja Rusina, 13+5

Vierailija
24/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että en ole ainoa joka kuvittelee ;) tuntevansa vauvan liikkeitä. Huomasin toissailtana, että nyt on kuplat ja tupsahdukset alkaneet. Eilen ei tuntunut sitten mitään, mutta viime yönä kun heräsin, tunsin pienen tupsahduksen. Siellä se tonttu voimistelee. Ekassa raskaudessa muistan huomanneeni samanlaiset tuntemukset rv14 ja sitten rv 16 ne olivat jo ihan selviä pieniä töytäisyjä. Muistan ekan oikean potkun vieläkin ihanan elävästi!

k.h.p. vietti 4. hääpäiväänsä pikapuoliin? Meilläkin on 4. hääpäivä tulossa. Toivottavasti onnistumme pakenemaan jonnekin kahdestaan ihan yöksi, kun sitten taas meneekin aikaa, että vauva on kyllin iso jätettäväksi yön yli hoitoon. Esikoinen on jo reipas, jos olemme yön yli poissa. Kiitos siitä kuuluu ihanalle vakituiselle lapsenvahdillemme.

Meillä on yksi (tai kaksi) raskaudenajan ultra. Menen siihen rv 18. Olin alkuraskauden ultrassa rv 9 jolloin määriteltiin raskauden kesto, koska mulla on pitkä kk kierto eikä hajuakaan mahd. ovul. ajankohdasta. Ultraan pääsee kyllä hyvin, jos on syytä. Ei nyt ihan vain tarkastamaan vauvan jumppahetkiä, mutta siis jos lähetteen saa. Muuten pitää maksaa itse. (ei asuta Suomessa) Gynegologi (se joka on myös synnytyslääkäri) hoitaa kaikki tarkastukset n. rv 20 lähtien. Sitä ennen käydään perhelääkärillä.

En voi uskoa, että otin äitiyshousut käyttöön jo nyt! En ole mikään pulska, mutta vatsa suoraan sanottuna pullahti ulos. Ihmettelin jo, miten vatsani oli niin kamalan arka sivuilta, että ihan koskeminen aristi (ei mikään runnominen siis, vaan tasaisesti kun painoi). Mahallaan en pystynyt nukkumaan jne. No, sitten se maha oli siihen ilmestynyt. En tiedä onko muilla, mutta minulla oli esikoisestakin tosi kipeä maha (ihan kuin joku olisi käyttänyt sitä nyrkkeilysäkkinä) juuri ennen kuin se popsahti esiin kunnolla. Taidan olla oma tapaukseni.

Minulla on mahdoton kokkausvimma. Ruokalistan melkein olen suunnitellut viikoksi :) En yleensä ole intohimoinen keittiön hengetär, vaikka keittää osaankin. Mies on kolmannessa taivaassa, kun ruoka on valmiina ja vaihtelua on, eikä aina sitä kanaa ja riisiä.

tammikukka rv 12+1

Vierailija
25/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kuultiin tänään sydämen viuhinaa! Kivaa!

Mä oon ihan koukussa huuto.netiin, kun näin jossain täällä linkin sinne vauvanvaate osastolle ja ostin kolme vaatetta varsin kohtuuhintaan ja kun ne tulivat postista olivat tosi ihania ja hyväkuntoisia! Me tiedetään kromosomitutkimuksen perusteella, että Millimme on tyttö, joten uskaltaa ostaa jo vaaleanpunaisia. Nyt oon tehnyt tarjouksia vaikka kuinka monesta pikkuvaatteesta (esikoinen tulossa, ei mitään valmiiksi). Mä oon varmaan ihan yli-innokas!! Meillä on varmaan kohta jo kaikki tarvittavat vaatteet ja aikaa on vielä puoli vuotta...... =) No saahan sitä intoilla jo tässäkin vaiheessa (kai)........

HI-hih!

vaavitoive + milli 15+0

Vierailija
26/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pinoutua taas tänään. Huono olo vaivaa edelleen. Tänään söin pizzaa ja sen jälkeen on ollut ihan kamala olo. Kaikesta rasvaisesta ja epäterveellisestä ruuasta tulee paha olo. Toisaalta, söin toissapäivänä hessburgerin katkarapusalaatin, niin eikös tullut kamala olo siitäkin. Pitäis saada vaan pottuja ja lihapullia. Mutta jos ruuan tekee itse, niin sekään ei sitten maistu. Höh. Asiat vois olla huonomminkin, en ole taas viikkoon joutunut oksentamaan. Mutta tämä jatkuva ällötyskin alkaa tuntua rasittavalta.

Olisi ihana alkaa ostella jo vähitellen vauvalle jotain pientä uutta. Vanhoja vaatteita on vino pino, mutta vauvakin ansaitsee jotain uutta. Yritän kuitenkin pinnistellä ostohimon kanssa ja jättää hankinnat vasta kesälle.

Jamssa rv14+4

Vierailija
27/27 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla oli esikoisen uimakoulu. Pelkäsin koko ajan että alkaa siellä oksenteleen kun ei oo vielä ollut. Mies tietysti töissä. Jouduin lähtemään kaikkien kanssa. Onneks sentää jätti auton ja meni polkupyörällä töihin. Toiseksi nuorimmainen aloitti sitten oksentamaan juuri kun oltiin kaupassa sillä välin kun esikoinen oli uimassa. Autossa oksenteli jo usemppaan kertaa onneks oli jäänyt ämpäri autoon niin oksensi sinne ettei koko auto ollut likainen. Nyt on enään esikoinen ja eskarilainen käymättä tätä tautia läpi. Toivotaan ettei tuukkaan. Ovathan poissa kotoa koulussa ja eskarissa jos vaikka siten säästyisivät. No eiköhän tää oo viikonloppuun mennessä ohi. Myöskään mies ei ole ollut vielä. Mutta osaa onneks ite hoitaa itsensä. Ens viikolle oon varannut taloyhtiön pesukoneen niin pesen siellä sitten täkistä lähtien kaikki. Saa hyvin kuivumaan isossa kuivaushuoneessa.

Nyt katsomaan c.s.i ja nukkumaan kun tuntuu suurin oksentelu tytöltä lakanneen nukahti tohon sohvalle.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 13+6