kokeneet rooman matkaajat hoi!
Olen lähdössä helmikuussa ensimmäistä kertaa roomaan, olen paljon yrittänyt googletella että kuinka siellä kannattaisi liikkua ja tuntuu etten löydä oikeen niin olisikin ihanaa jos joku joka on roomassa ollut ja osaa siellä liikkua neuvoisi nyt minua.
Olen siellä 5päivää, hotelli on trasteveressä (kadun nimi via luciano manara) fiumcinon kentältä menen varmaankin paikallisjunalla trastevereen, katsoin että trasteveren juna asemalta olisi 2,6km hotellille. ei mitenkään mahdoton matka kävellä mutta en tiedä kuinka jaksaa matkustamisen jälkeen ja matkalaukkujen kanssa.
nähtävyydet joissa käyn jos aikaa riittää on espanjalaiset portaat, fontana di trevi, pietarinkirkko, colosseum, forum romanun ja pantheon. katselin että hotellilta colosseumille olisi 2,8km ja muihin kohteisiin hitusen lyhempi.
miten siis kannattaa liikkua paikasta toiseen?? en löytänyt että trasteveressä olisi metropysäkkiäkään.
Auttakaa tietämätöntä! :)
Aika jännä, että olet tietämätön, mutta tiedät että lentokentältä pääsee junalla Trastevereen... ;)