Mä niin inhoan tätä raskauden jälkeistä vartaloa
Kohta lapsi täyttää vuoden ja edelleen vatsa arpinen ja kuvottava. Muuten olen palautunut entisiin mittoihin mutta tuo vatsa ja nää roikkuvat e-kupin rinnat joista ei jää kuin nahka jäljelle kun imetys loppuu. Naamakin on vanhentunut vuodessa 5 vuotta. Olin niin kaunis aiemmin ja nyt oon enää kulahtanut äiti. Ja joo tiesin että näin käy mutta harmittaa se silti että on vanhan ja ruman näköinen :( miten te muut rupsahtaneet kestätte?
Mamma 26v.
Kommentit (40)
Täällä myös yksi rupsahtanut. Paino on lähtenyt liiaksikin (nyt 47kg), löysää ihoa löytyy vähän joka puolelta ja liikunta on jäänyt vähäiselle töihin palattuani. Rinnat etenkin roikkuvat jossain lähellä napaa, ovat tyhjät, kurttuiset läpyskät, joita inhoan yli kaiken! Myös mahassa löllöä, vaikka hoikka olenkin. Ennen raskautta/imetystä rintani olivat isot ja kiinteät, e-kuppia, nyt löysät b:t. Iho on ohutta ja näyttää lähinnä 100vuotiaalta, myös arpia löytyy. Kyllähän tuo harmittaa aivan hirveästi!
Tosin isommaksi ongelmaksi koen edelleen satunnaisen virtsankarkailun päivittäisestä lantiopohjalihasten harjoittamisesta huolimatta. Lisäksi alapää jäi muutenkin järkyttävän näköiseksi ja huomattavasti väljemmäksi vaikka kuinka treenaisi lihaksia oikealla tekniikalla. Enkä edes revennyt tai saanut yhden ainoaa tikkiä, silti tuli paljon tuhoa aikaan. Lisäksi sain pukamat.
Eipä tulisi kyllä mieleen harrastaa seksiä kenenkään vieraan kanssa, jos ero joskus tulisi. Sen verran häpeän itseäni ja muuttunutta vartaloani, vaikka hyvästä syystä pilalle menikin. Kyllähän se silti surettaa...
Moniko teistä tienaa elantonsa ulkonäöllään? En ihan aina ymmärrä miksi ulkonäkö on kadun naisille niin iso numero.
L'orealin ja Attendon osakkeenomistajana toki olen tyytyväinen.
Kyllä raskaus saa rumaa jälkeä aikaan. Miksihän? Miksi evoluutio tekee naisten vartaloista niin rumia? Roikkorinnat ja röllykkävatsa.. Siksikö että luolamiehet aikoinaan lähtivät levittämään siementä?
Jos nyt eroaisin niin ainakin käyttäisin aina korsettia. En tosiaan tätä maharumilusta näyttäisi uudelle miehelle. Onneks lapsi alle vuoden, enkä ole huippukunnossa, niin voin edes toivoa, että rölly joskus treenaantuu pois.. Vituttaa. Ja imetys pilaa tissit.. Ihosta tulee karmiva 😭
Vierailija kirjoitti:
Moniko teistä tienaa elantonsa ulkonäöllään? En ihan aina ymmärrä miksi ulkonäkö on kadun naisille niin iso numero.
L'orealin ja Attendon osakkeenomistajana toki olen tyytyväinen.
Naiset haluaa miellyttää miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne arvet haalenee kun joka päivä öljyää laadukkaalla öljyllä 😊 Meillä seksi parempaa kuin koskaan vaikka kroppaani onkin rumempi. En silti inhoa sitä.
Laihduttaa voi aina, syödä terveellisesti ja käydä salilla.
Vaalenihan ne arvet, mutta ei nuo valkoisena loistavat, treenatunkin vatsan ruttuun vetävät, ole yhtään sen kauniimmat, kun mitä ne oli tummina raskauden jälkeisen pömpän päällä. Että ei se treenaaminen aina auta. Raskaudesta aikaa 10 vuotta.
Ensinnäkin, nyt lopetat!
Olet kaunis nainen, nimenomaan NAINEN. Huono itsetunto näkyy ulospäin ja se miten ihminen kantaa itsensä näkyy. Lapsi/lapset eivät ole syy miksei saisi tuntea olevansa kaunis. Tottakai saa! Saat meikata ihan samalla tavalla, laittaa hiuksia ja pukeutua kuin ennenkin. Osta joku kiva uusi raikas ja luonnollinen huultenrajauskynä, huulikiilto, laitata kulmakarvat joko itse tai ammattilaisella ja käy kampaajalla. Salli se itsellesi. SINÄ olet sen arvoinen. SINÄ olet kaunis ja seksikäs!
Tsemppiä kaikki naiset :). Pahaltahan se tuntuu, kun vartalo muuttuu. Tekemistä on paljon, eikä itseään ehdi hoitaa, kun on se pieni siinä. Vauva toki tärkein, mutta kyllä muutakin elämää (seksiä) pitää naisella olla, että tuntee itsensä naiseksi ;).
Onneksi arvet vaalenee vuosien myötä ja muutenkin olo "normalisoituu".
Minulla on oikeastaan vain yksi vinkki, minkä itse olen huomannut kaunistavan rintoja ja muutenkin ylävartaloa. Eli punnerrukset -siihen kun pääsee, että tekee edes muutaman kerran viikossa noin 30 kpl, niin rinnat "nousee" ja kiinteytyy. Testattu on :).
Itsellä alavatsalle ilmestynyt makkara ei ole lähtenyt vieläkään, vaikka lapsi jo iso :(.
Aina voisi olla huonommin. Voisit olla mies ja silloin sun pitäis olla vähintään jääkiekon maailmanmestari, jotta saisit edes yhtä paljon vastakkaisen sukupuolen huomiota kuin nyt saat ryppyisenä mammana.
Että enpä ihan kauheasti ulisisi...
Vierailija kirjoitti:
Aina voisi olla huonommin. Voisit olla mies ja silloin sun pitäis olla vähintään jääkiekon maailmanmestari, jotta saisit edes yhtä paljon vastakkaisen sukupuolen huomiota kuin nyt saat ryppyisenä mammana.
Itse asiassa väitän jäkiksen maailmanmestarin jäävän yhteydenotoissa raa'asti jalkoihin jos pistettäisiin tämä ao. mamma nettideittisivulle kunnolla pyntättynä.
Siitä hiukan suhteellisuudentajua.
Miehistä ehkä jotkut hollywood-tähdet pääsevät nauttimaan huomiosta mikä on suhteellisen tavalliselle naiselle arkea: joka paikassa kyylätään ja tupataan seuraan.
Täällä kanssa arpia, huono ryhti, väsyneen näköinen (ja väsynyt) ihminen, huono iho ja pari liikakiloa löysän vatsanahan kanssa. Huokaus aina pääsee kun näen kuvan itsestäni :( en jaksa urheilla tämän enempää että saisin taas kauniin vartalon. lapsi herää vieläkin koko ajan. En tosin ole vaatteetkaan päällä kovin hot enään. Karua! Ennen sain katseita, nykyään korkeintaan sääliviä. Jenkkiksetkin aina pilkottaa housujen ja paidan välistä. Ei tämä lörppäpeppu enää kannattale edes mitään housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? Imetys vei kilot, lenkit pitää kunnossa, puntti kiinteyttää ja iho parempi kuin ikinä. Eli aivan erilainen tilanne!
Ja rinnat kiinteämmät ja pillu tiukempi? Juuri tällaista irvailua en kaivannut. Ja imetys vei munkin kilot, olen 53kg e-kupin rinnoilla eli vaatteet päällä hot mut alasti not... Ymmärrän miksi miehiä viehättää vaan teinilikat jos kotona on mun näköinen kammotus :(
Ap
Itsekunnioitusta ja itsearvostusta nyt kehiin. Ei sinua kukaan arvosta, ellet itse ensin.
Vierailija kirjoitti:
Ruma olo täällä. Imetys vaan jatkuu kun ei tuo juo korviketta. Paino ei tipu ja imetys saa haluamaan herkkuja. Aina nälkä. Ahdistaa olla kotona lihomassa. Enää kuukausi töihin!! 👏 En malta odottaa terveellistä salaattipöytää työpaikan vieressä, pyöräilyä sinne ja ihmisten kohtaamista!! Elämä voittaa!!
Mulla myös arpia mahassa ja reidet lihoneet ja niissä sellua, perse roikkuu ja ripsienpidennykset ei pysy.. Mutta tästä ei voi kuin nousta!! 😄 Mies on pysynyt 💗💗
Kyllä voi, esim voit sairastua tai joku läheisesti voi sairastua, jne. Vähän suhteellisuudentajua nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa väitän jäkiksen maailmanmestarin jäävän yhteydenotoissa raa'asti jalkoihin jos pistettäisiin tämä ao. mamma nettideittisivulle kunnolla pyntättynä.
Miehistä ehkä jotkut hollywood-tähdet pääsevät nauttimaan huomiosta mikä on suhteellisen tavalliselle naiselle arkea: joka paikassa kyylätään ja tupataan seuraan.
Voit olla oikeassa. Päästiin yhden kerran miehen kanssa kaksistaan viettämään parisuhde aikaa ulos. Olin laittautunut viimeisen päälle. Mieheni oli sitä mieltä, että kaikki miehet tuijottelevat minua. Ehkä minä sittenkin olen vielä upea nainen, vaikka vatsa onkin täynnä rumia arpia.
Itse olen kolmiviikkoisen pojan äiti.
Maha ei ole vielä palautunut täysin, mutta ihan hyvässä vauhdissa kyllä. Kiloja on pudonnut nyt reilu 10kg, muutamat pitäisi vielä sulattaa.
Kuulun myös siihen onnekkaaseen porukkaan, jolle ei tule raskausarpia. Maha oli melkoisen iso loppuvaiheessa, mutta yhdenyhtäkään arpea en ole vielä kehosta bongannut.
Ei mua suuremmin haittaa muuttunut vartalo. Raskauskilot haluan pois, mutta muuten ihan sama vaikka tisseissä ja mahassa on ylimääräistä ihoa ja arpia. Tykkään vartalostani, koska se on antanut mulle lapseni ja ruokkinutkin ne. Toimiva kapistus siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen vertaa itseään miehiin vaan muihin naisiin.
Ei miestäkään lohduta jos voittaa suurimman osan naisista kädenväännössä, mutta häviää suurimmalle osalle miehistä.
Vaihdoin vartalopeilin kasvopeiliin =D =D
No, joo... en minäkään ole kauheen tyytyväinen tuohon vatsaan ja ennen niin kauniit ja kiinteät rinnat ovat pelkät ajokoiran korvat nykyään...
Koitan kovasti ajatella ja muistuttaa synkkänä hetkenä itseäni, että hyvän asian eteen olen tuon ennen mukiinmenevän ulkomuodon uhrannut, ja jossain vaiheessa olisin rupsahtanut ilman lastakin, väistämätön luonnon laki... sitten katson tuota kaunista tytärtäni, halaan häntä, ja tulee heti parempi mieli! Kokeile! =)
Mä palauduin esikoisesta suht hyvin, rinnat muuttuivat ehkä vähän enemmän löysiksi pitkän imetyksen jälkeen, mutta esim. maha palautui aika hyvin. Toisen jälkeen (nyt 3 kk), alavatsaan tuli muutama ruma arpi ja rinnat tuntuvat todella löysiltä jo nyt, vaikka täysimetän. Liikkumaan en vielä ole oikein päässyt, poika kun vaatii tissiä tietyin väliajoin. Toivon että saisin karistettua (varmaan joku 5-7 kg) raskauskilot pois, sitten olisin tyytyväinen. Toivon toki ettei rinnoista tule pelkkiä koirankorvia imetyksen jälkeen, mutta mikäli tulee, on yritettävä ajatella positiivisesti että ne ovat tehtävänsä tehneet.
Oman kokemuksen mukaan nuorena palautuu raskaudesta ja imetyksestä hyvin ja kroppa säilyy kauniina. Sain lapset 20v ja 25v, en saanut raskausarpia ja molempien kohdalla suurin osa kiloista jäi synnärille ja loput tippuivat muutamassa viikossa. Ulkonäöstäni ei mielestäni voi päätellä, olenko synnyttänyt vai en, ja näin myös monen muun äitiystäväni kohdalla. Tietty peruskunnolla ja geneettisillä tekijöillä on osansa!
Jos joskus alan murehtia lastenteon myötä menetettyä nuoruuttani, niin voin lohduttautua sillä, etten rupsahtanut lastenteon myötä :D
Jos kuitenkin päätän vielä tehdä iltatähden, jonka myötä saan löysän vatsanahan, arpia, kiloja ja riippuvat rinnat niin pidän varmaan tärkeämpänä seikkana sitä, että sain odottaa ja synnyttää turvallisessa maassa hyvän terveydenhuollon piirissä ja säästyin vakavammilta vaurioilta.
No, ainakin vaatteet päällä monet äidit on seksikkäämpiä kuin muut ns. tavalliset naiset samassa ikäryhmässä.