Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies duunari, nainen akateeminen. Toimiiko?

Juttua lakinaisen kanssa
17.01.2016 |

Tunnetteko tällaisia pariskuntia? Miten suhteet ovat toimineet? Olisi myös kiinnostavaa tietää, millä aloilla he työskentelevät.

Nimim. juttua lakinaisen kanssa...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri mietin omassa avioliitossani. Mieheni duunari ja minä VTM. Viime aikoina, suhteen tylsistyessä muutenkin on miehen käytännönläheisyys alkanut rassaamaan. Olo on aika yksinäinen välillä kun toinen ei kykene mihinkään abstraktiin keskusteluun, en osaa enää kunnioittaa miestäni.

Vierailija
22/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tällainen pari. Olen itse FM, tietojenkäsittelytiede, mieheni on kokki. Ei niin mitään ongelmia ole koskaan ollut koulutustasoeron takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kato salkkareista, miten toimii... Monica ja kenen amiksen kanssa se nyt onkaan.

No eihän se toiminut! Ja kaiken lisäksihän se rupes vielä lesboilemaan sen toisen blondin kanssa, joten tuskin on mitään toivoa tämän analyysin perusteella...

Vierailija
24/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi toimia! Mun mielestä on kuitenkin iso ero, onko tämä akateeminen-duunari pariskunta lastentarhanope-rekkakuski tai vaikkapa kirurgi-rekkakuski :D Akateemisia ja duunareita on ihan laidasta laitaan.

Vierailija
25/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri mietin omassa avioliitossani. Mieheni duunari ja minä VTM. Viime aikoina, suhteen tylsistyessä muutenkin on miehen käytännönläheisyys alkanut rassaamaan. Olo on aika yksinäinen välillä kun toinen ei kykene mihinkään abstraktiin keskusteluun, en osaa enää kunnioittaa miestäni.

Mut tää on enemmän luonne- kuin koulutusero. Oon itsekin kokenut tuon saman sillä erolla, että exä oli dippainssi. Koulutuksesta huolimatta ajatus kulki kuin telaketjuilla, Ei mitään ymmärrystä siutä, että jotkut asiat ovat monimutkaisia. Ei-heometristen abstraktien ymmärtäminen oli kans niin ja näin.

Nykyinen on opistoamis. Ala on niin pieni, että siitä jo tunnistaisi, joten jätän kirjoittamatta. On hyvä keskustelukumppani myös abstraktien ja/tai monimutkaisten aiheiden suhteen.

Vierailija
26/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän akateemisuus mitenkään haittaa, jos kemiat pelaa... Saattais todella monelle akateemikolle tehdä hyvääkin olla sellaisen käytännönläheisen ihmisen seurassa.

Vierailija
27/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii kuin unelma. Kaipaankin kotona sitä, että saa rentoutua ja on muitakin elämänarvoja kuin se ura, työ, menestys, vaikka olenkin itse uranainen. Tuloerokin on meillä melko huima ja maksan suurimman osan kaikista kuluista. 

Vierailija
28/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähihoitaja ja mieheni opiskelee lääkäriksi. Ollaan kihloissa.

Taitaa typy nähdä päiväunta.

Vierailija
29/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rakastunein ja toimivin pariskunta on hyvän ystäväni, ja juuri että nainen opiskelee yliopistossa ja mies valmistunut amiksesta aikoja sitten. Heillä on niin paljon muuta yhteistä, saman luonteisia ja molemmat myös kiinnostuneita toistensa aloista.

Vierailija
30/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii. Minä olen DI ja KTM, luin tuon KTM:n tässä vasta lähempänä keski-ikää. Mies on putkari. Nuoruudessa asuin lähes 10 vuotta teekkarin ja sittemmin DI:n kanssa. Tää mies on parempi. :)

Vierailija
31/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi toimia. Sillä duunarillakin voi olla mielenkiintoisia ajatuksia, ellei se nainen katso toista alaspäin.

Vierailija
32/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on meidän suhde toiminut jo kohta 7 vuotta, minä olen KM ja mies koulutukseltaan autonasentaja, mutta työskentelee tehtaalla tällä hetkellä. Ei ole missään vaiheessa ollut ongelma meidän suhteessa, mieskin on vain tyytyväinen :)

Vierailija
33/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuplamaisteri esimiestehtävissä ja mies bussikuski. 10 vuotta yhdessä ja hyvin menee. Meillä on yhteisiä harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita ja keskusteluyhteys on aina ollut hyvä. Nuo asiat on tärkeämpiä kuin koulutus.

Vierailija
34/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii:) mies on edennyt ihan maalaisjärjellä töissä ja elämäntyönsä onkin sitten lajinsa parissa. Täysin pariskuntakohtaista, parhaissa ystävissäni hyvin onnellinen pari, jossa nainen väittelee ja mies datanomi. Mies on vaan helvetin skarppi ja kasvattanut nuorena aloittamansa firman, jonka rahojen turvin vaimo voi keskittyä tutkimukseen:)

Vierailija
35/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen VTM ja mieheni merkonomi. Yhdessä jo kymmenettä vuotta. Mieheni tienaa yhtä hyvin kuin minä ja on älykäs monilla eri mittareilla mitattuna ja reaalielämässä (esim. Mensan testistä 117). Hän ei ole vain koulutusorientoitunut. 

Maisteri nyt ei kovin kummoinen suoritus vielä ole.

Terveisin lähihoitaja?

Vierailija
36/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii. Olen FM opetusalalla ja mies duunari rakennusalalla.

Tunnen myös lääkäri-veturikuski -parin.

Vierailija
37/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin voi toimia. Sillä duunarillakin voi olla mielenkiintoisia ajatuksia, ellei se nainen katso toista alaspäin.

En ymmärrä asennetta, että duunarillakin voi olla mielenkiintoisia ajatuksia. Ihminen voi olla älykäs ajattelija tai kapeakatseinen putkiavo ihan millä koulutusasteella tahansa.

Vierailija
38/44 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, mieheni duunari. Meillä ainakin toimii, en jaksaisi kotona jaaritella akateemisista asioista. Tasapainottaa kivasti elämää, lisäksi käsistään kätevä mies on oikea aarre tällaiselle peukalo keskellä kämmentä syntyneelle "älykölle". 

Vierailija
39/44 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa itsekin kun aloin tapailla ekoja kertoja naisystävääni, joka opiskelee hammaslääkäriksi. Olen itse rakennus alalla ja jätin amiksen aikoinaan kesken.Tämä suhde on toiminut hyvin , vaikka ulkopuoliset ovatkin kummastelleet. Mun kaverit ovat olleet eniten ihmeissään siitä että miten hammaslekuriksi opiskeleva älykkö on voinut rakastua kaltaiseeni " renttuun"? Mutta rakkaus ei katso ammattia. Olemme olleet muutaman vuoden yhdessä ja meil on toivottavasti vielä monta vuotta edessä

Vierailija
40/44 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut. 5 vuotta kesti kunnes vuoden jahkailun jälkeen uskalsin erota.

T. Opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi