Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että olen takertuva ja kontrolloiva

Vierailija
17.01.2016 |

Olen parikymppinen nainen ja minulla on aina ollut huono itsetunto ja vähän kaverisuhteita, jos ollenkaan. Sairastin myös syömishäiriötä nuorena vuosia. Olen huomannut että jos saan uuden ihmissuhteen, saatan olla ainakin takertuva ja ehkä myös pahimmillaan kontrolloiva vaikka en todellakaan haluaisi olla ja pidän tätä erittäin negatiivisena piirteenä. Koen olevani rasittava kaveri. Nämä piirteet johtuvat luultavasti? yksinäisyydestä ja ihmissuhteiden vähyydestä? vai voivatko olla vaan minulle kuuluvia luonteenpiirteitä joista en voi päästä eroon?

Minun on myös vaikea ottaa rennosti; saatan tressata jotain laittamaani viestiä ja sitten pahoittaa mieleni jos en saa vastausta ja panikoida tunteja tai päiviä että kirjoitinko tai sanoinko jotain väärin. tämä vie hirveästi omia voimia ja on psyykkisesti hyvin rasittavaa ja alentaa huonoa itsetuntoa entisestään.

Osaako joku täällä auttaa minua? Tiedän että kukaan ei halua tai jaksa takertuvaa ja kontrolloivaa puolisoa, joten tyttöystävä tai vaimomateriaalia en ole. Mikä avuksi? Tämä vaivaa minua paljon. Muutoin olen kiltti ja empaattinen ihminen ja en koskaan tietoisesti satuttaisi kanssaihmistä. Haluan olla parempi ihminen.

Myös jos joku osaa kertoa omia kokemuksia nämä piirteet omaavista tuttavista tai puolisoista ja siis ihan konkreettisia esimerkkejä miten ne näyttäytyy tai jos itselläsi on sama ongelma ja ehkä olet pystynyt näitä asioita työstämään parempaan suuntaan...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan