Kuka antaa kissansa/ kissojensa hyppiä keittiön pöydällä
Tai työtasoilla?
Meillä ei ole mitään asiaa kisulla näihin paikkoihin, mutta muutamassa kyläpaikassa on kissat saaneet vapaasti tassutella ruokien seassa.
Oksettavaa.
Kommentit (82)
En ole ikinä ymmärtänyt näitä "ei kissaa voi opettaa/minkäs sille voi"-ihmisiä. Meillä on ollut kolme kissaa eikä yksikään ole koskaan hyppinyt pöydille/keittiön työtasolle vapaasti. Mielestäni ällöttävä tapa vaikka kissa siisti eläin onkin. En tiedä kuinka paljon kissa sitten meidän ihmisten poissaollessa hinkuttaa persettään keittiön tasoihin, mutta epäilempä, sillä voin jättää vaikka leikkelepakkauksen pöydälle ja käydä toisessa huoneessa eikä kissa silti mene pöydälle.
ruokapöydällä saa olla paitsi silloin kun syödään
keittiön tasolle ei ole ollenkaan asiaa, koska siellä voi olla veitsiä ja muuta vaarallista
Laiska tai sairas ihminen.
Kissalle voi opettaa jopa agillityä. Katsokaa youtubesta videoita, jos ette usko.
Jos ei kestä kissaa pöydällä, on otettava koira.
Niin, kertokaapa niitä vinkkejä, miten sen voi opettaa, ettei mene tasoille/pöydille? Kyllä meidän kissat menee.
Yksi vinkki jo oli, suihkepullo - sitä en ole kokeillut, täytyypä kai kokeilla.
Vaikka kyllä komennetaan tai heivataan heti pois jos menee, ei tämä ole auttanut siihen etteikö menisi uudelleen. Tuo katti on muutenkin aika kovapäinen (ei ole oppinut muitakaan juttuja mitä yritetty opettaa); saa nähdä miten tuo nuorempi tulokas...
Meillä ei kissoja pöydille, sitä en katso missään hyvällä. Kissat oppii kyllä mikä on kielletty kunhan pitää aina johdonmukaisesti päätetyistä säännöistä kiinni. Mikään eläin ei ymmärrä sellaista jos jokin asia on kielletty mutta toisinaan se onkin taas sallittu. Rajojen kokeilu saattaa aluksi työllistää, mutta pitkäjänteisyydellä ja periksiantamattomuudella syntyy tulosta, kelpo kissakansalaisia jotka osaavat käyttäytyä toivotulla tavalla.
Meillä ei ole tarvinnut suihkepulloa alun jälkeen kun näyttää. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissa heitetään / paiskataan heti alas jos edes yrittää kiivetä pöydälle. Muutaman kerran saanut kunnolla kipeeetä, ei enää onneksi edes yritä
Jaa, pitäisikös sinuakin vähän heittää/ paiskata? Niin että tuntuu? Voin tulla vetelemään?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt näitä "ei kissaa voi opettaa/minkäs sille voi"-ihmisiä.
En minäkään ymmärtänyt ennen tätä nykyistä kissaa (2v). Kiellot pitää toistaa kymmenen kertaa, jolloin se luovuttaa vain yrittääkseen minuutin päästä uudestaan. Suihkepulloa se tottelee (hölskytys riittää), mutta pullo kädessäkään ei voi jatkuvasti olla. Ruokapöytä sitä ei onneksi edes kiinnosta, mutta työpöydän kanssa väännetään. Se ei saisi olla siellä.
Miksi paiskoisit mua? En hypi pöydillä, olen muutenkin kunnolla, joten en kaipaa kuritusta, toisin kuin kissa joka on tottelematon. Tottelematon kurittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kissa saa aika vapaasti kulkea missä huvittaa ja pelkäsin, että se hyppää kuumalle hellalle. Laiton Bergamot-öljyä muutaman tipan pumpuliin ja pyyhin hellan sillä. Sen jälkeen ei ole kissa hellalla käynyt.
Ja samaa konstia olen käyttänyt viherkasveihin, tehoaa!
Mahtaa haista kämppä kun lämmität hellalla jotain...
Vierailija kirjoitti:
Laiska tai sairas ihminen.
Kissalle voi opettaa jopa agillityä. Katsokaa youtubesta videoita, jos ette usko.
Kuka haluaa?!
Koirat ovat erikseen. Ne hyppikööt renkaitten läpi!
Vierailija kirjoitti:
Miten sen estääkään. Ruoat voi peittää.
Helposti, mutta ei se kissan omistajille kelpaa.
Esim. suihkeilla ja hajuilla joita kissasi inhoaa. Niitä kun ruiskii aina päin näköä kun kissa on pöydällä niin oppii äkkiä.
Minä ihmettelen samaa. Meillä kissat kyllä ihan reilusti oleskelevat pöydällä kun kukaan ei muka näe, mutta aina annetaan lähtöpassit kun huomataan. Syytän anoppia kissojen vastarinnasta tässä asiassa, itse opetimme alusta asti, ettei pöydillä olla ja suihkepullosta tuli vettä naamaan jos pöydälle menivät. Anoppilassa käydessä anoppi kuitenkin opetti kissat keittiön työtasolle, kun siitä näki niin kivasti ulos ja lintulaudalle :))
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen samaa. Meillä kissat kyllä ihan reilusti oleskelevat pöydällä kun kukaan ei muka näe, mutta aina annetaan lähtöpassit kun huomataan. Syytän anoppia kissojen vastarinnasta tässä asiassa, itse opetimme alusta asti, ettei pöydillä olla ja suihkepullosta tuli vettä naamaan jos pöydälle menivät. Anoppilassa käydessä anoppi kuitenkin opetti kissat keittiön työtasolle, kun siitä näki niin kivasti ulos ja lintulaudalle :))
No toi on pahin oli eläin sitten mikä tahansa, että löytyy yksi kpää joka ei välitä omistajan ohjeista tuon taivaallista. Eläinkin kärsii jos välillä sallitaan ja kohta taas rangaistaan siitä mikä äsken olikin sallittua.
Tuollaisista anopeista kannattaa hankkiutua eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi paiskoisit mua? En hypi pöydillä, olen muutenkin kunnolla, joten en kaipaa kuritusta, toisin kuin kissa joka on tottelematon. Tottelematon kurittaa.
Huoh, taidat olla vähän yksinkertainen? Fyysisesti kurittamalla saadaan vain aikaan aggressioita, niin lasten, koirien, kissojen ja muidenkin eläinten kohdalla. Jos se kissa olisi sinua isompi, olisit jo kuollut paiskomisen jälkeen. Potkitko kenties myös kissaasi? Lastasi kun se on kuriton? Jos sinusta tottelemattomuus oikeuttaa vetelemään päin näköä, niin kerroppa miksi sinua ei sitten saisi kiskoa ihan vain huvin vuoksi pitkin poskia?
Onko sinua ehkä kiskottu lapsena pitkin poskia ja siten luulet, että se on hyvä kasvatuskeino? Hae psykiatrista apua.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kertokaapa niitä vinkkejä, miten sen voi opettaa, ettei mene tasoille/pöydille? Kyllä meidän kissat menee.
Yksi vinkki jo oli, suihkepullo - sitä en ole kokeillut, täytyypä kai kokeilla.
Vaikka kyllä komennetaan tai heivataan heti pois jos menee, ei tämä ole auttanut siihen etteikö menisi uudelleen. Tuo katti on muutenkin aika kovapäinen (ei ole oppinut muitakaan juttuja mitä yritetty opettaa); saa nähdä miten tuo nuorempi tulokas...
Vanhempi katti voi olla jo menetetty tapaus, sillä opettaminen pitäisi olla johdonmukaista alusta asti. Nuoremman kanssa kannattaa ottaa tuo suihkepullo käyttöön, muutaman suihkauksen jälkeen riittää usein pelkkä suihkepullon näkeminen.
Me olemme lisäksi käyttäneet sitruunaa silloin, kun emme ole olleet paikalla. Esim. yöksi ja työpäivän ajaksi jätimme aluksi sitruunalohkoja pitkin keittiön tasoja, eikä mennyt kovin pitkä aika, että kissa lopetti pöydille hyppelyn. Meillä käytetään paljon sitruunaa, eli niitä on myös aina hedelmäkorissa työtasolla. Ruokapöydällä ei ole, mutta väittäisin, ettei se sinnekään hyppele kun emme ole paikalla, jos ei ole jossain välissä oppinut pyyhkimään tassunjälkiä pois lasipinnalta...
Meillä kissat saa hyppiä pöydillä ja työtasoilla. Toinen nukkuu usein myös ruokapöydällä. Silloin kun laitamme ruokaa tai syömme niin kissoilla ei ole asiaa pöydille ja hyvin sen ymmärtävät. Meillä pyyhitään pöytiä usein ja esim leipää ei pidetä pöydän päällä ilman lautasta.
Meillä kaksi kissaa saa olla pöydällä , mutta sillon kun syödään saa lähtöpassit ja mä ainakin osaan pöydän pyyhkiä ennen syöntiä ja kuka nyt pöydästä syö ?ilman lautasia ? Ja ne joka tapauksessa sinne menee kun silmä välttää lapsuuden kodissa ei saanut olla kun ei vanhemmat ei ollu kotona tuli aina pöydälle silti.vaikka suihkepullolla olevinaan opetti ettei menisi
Meillä kissa saa aika vapaasti kulkea missä huvittaa ja pelkäsin, että se hyppää kuumalle hellalle. Laiton Bergamot-öljyä muutaman tipan pumpuliin ja pyyhin hellan sillä. Sen jälkeen ei ole kissa hellalla käynyt.
Ja samaa konstia olen käyttänyt viherkasveihin, tehoaa!