Kuka antaa kissansa/ kissojensa hyppiä keittiön pöydällä
Tai työtasoilla?
Meillä ei ole mitään asiaa kisulla näihin paikkoihin, mutta muutamassa kyläpaikassa on kissat saaneet vapaasti tassutella ruokien seassa.
Oksettavaa.
Kommentit (82)
Miten sen estääkään. Ruoat voi peittää.
Aika monikin.. itsellä ei ole kissoja, mutta tiedän useita joiden kissat esim. nukkuvat ruokapöydällä. Ja kuka niitä on vahtimassa työpäivän aikana. Tekevät mitä haluavat :)
Meillä sai kun taapero konttasi lattialla niin kissan ruuat piti laittaa pöydälle.
Meidän kissa saa hyppiä missä tahtoo. Ruokapöydällä ei ole ruokia levällään, ja työpöydällä on vain säilykepurkkeja tai leipäpusseja, joille kissan tassu ei tee mitään vahinkoa eivätkä ne vanhaarouvaa edes kiinnosta. Enemmän tuo tekee vahinkoa kukkatasolla, kun innostuu joskus kaivelemaan multaa ruukuista.
Koirilla on omistajat, kissoilla palvelijat. Aivan sama mitä rajoja asetat, kunhan silmä välttää niin tekevät juurikin niitä "kiellettyjä" asioita.
Siellä se teidänkin mirri nukkuu päivät leipälaatikossa :D
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin.. itsellä ei ole kissoja, mutta tiedän useita joiden kissat esim. nukkuvat ruokapöydällä. Ja kuka niitä on vahtimassa työpäivän aikana. Tekevät mitä haluavat :)
No mutta kysymys oli, kuka antaa?
Jos olet töissä, et ole antamassa. Jos tulet kotia, etkä tee asialle mitään, annat.
Hiekkalaatikolta ruokapöydälle on oksettavaa!
Olen ollut kyläpaikassa missä kissa saa tulla kahvipöytään nuolemaan ja maistelemaan tarjoiluvadilla olevia leivonnaisia sekä syömään jäätelöä emännän lautasen toiselta reunalta kun emäntä söi itse toiselta. Siinä vain me muut istuskelimme ja mietimme mitä ottaisimme kahvikupillisen seuraksi.
Meillä saa. Ei meillä lillu ruokia normaalisti pitkin pöytiä. Toisekseen kissamme ovat terveitä ja puhtaita. Kuka kissa muka suoraan laatikolta loikkaa pöydälle? Kyllä meillä ainakin peseydytään ensin ja sitten jatketaan puuhia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa. Ei meillä lillu ruokia normaalisti pitkin pöytiä. Toisekseen kissamme ovat terveitä ja puhtaita. Kuka kissa muka suoraan laatikolta loikkaa pöydälle? Kyllä meillä ainakin peseydytään ensin ja sitten jatketaan puuhia.
No väitän kyllä että aika moni! Vai luuletko kissan ajattelevan ruokiesi hygieniatasoa?!
Herää.
En söisi teillä mitään.
Erikoisia vastauksia tässä ketjussa... Saako koiratkin siis nukkua keittiönpöydillä, ja jos ei niin miksi ei?!
Minkäs niillekkään voi?
Kyllä sen aina heivasin pois pöydältä kun siihen hyppäsi.
Meillä saa kissa kulkea vapaasti ihan joka paikassa, sen ruokakuppikin on keittiön pöydällä.
Ja kummasti olen terveenä pysynyt vuosikymmeniä.
Meillä ei kissat keittiön työtasoille edes yritä mennä, ainakaan en ole koskaan niitä siellä nähnyt kiipeilemässä. Ruokapöydälle hyppäävät välillä, siitä kun näkee loistavasti ulos. Silloin kun syödään, niin kissat pysyvät lattialla.
Meillä tulee suihkepullosta välittömästi. Oppivat pelkäämään sitä heti. Kun olen poissa suihkepullo on pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väitän kyllä että aika moni! Vai luuletko kissan ajattelevan ruokiesi hygieniatasoa?!
Herää.
En söisi teillä mitään.
No en luule mitään, vaan olen kissojani seuraillut ja tiedän niiden tavat. Toisten kissoista en tietenkään. Eivätkä ne kissat siellä pöydillä alati ravaa. Ps. Kyllä niitä pöytiä ja keittiöntasoja pyyhitään kissatalouksissakin, jopa ennen ruuan laittoa, eikö olekin ihmeellistä?
Lapsena meillä oli ihan ehdoton kielto, että jos kissa tuli mille tahansa pöydälle, niin sai kyllä heti lähdöt. Sittemmin lapsuudenkotiini tuli myös koiria, jolloin kissan piti antaa syödä omat ruokansa pöydältä käsin, koska muuten koirat olisivat hotkineet kissojenkin ruuat, jos nekin olisivat olleet lattialla. Nykyään omassa kodissani kissa saa kulkea ihan missä haluaa. Katettuun ruoka- tai kahvipöytään se ei kuitenkaan saa tulla, ainakaan jos paikalla on vieraita.
Meillä saa kissa loikata ruokapöydälle, jossa sen "heinät" kasvaa näin talvellakin. Ruokapöydäksi tuota pöytää ei voi kutsua, koska sitä ei käytetä ruokailuun kuin todella harvoin. Nytkin se näyttää olevan enemmänkin kirjapöytä... (Minkäs teet kun työpöytä on liian pieni -> kurssikirjat ei mahdu kaikkien tietoteknisten laitteiden kanssa samalle pöydälle).
Keittiön työtasoille kissalla ei ole asiaa, mutta loikkaa sinnekin kun silmä välttää! Ilmoittaa kuitenkin touhuistaan varovaisesti naukaisemalla, jolloinka kissan voi komentaa alas. Ei tarvita suihkepulloja, vaan tottelee kun käsketään alas tasolta :)
Jos tulee vieraita "kirjapöytä" siivotaan, pyyhitään kunnon kemikaaleilla ja kissalla ei ole asiaa herkkupöytään. Tuolille saa istua, mutta mitään herkkuja ei tipu. Niin ja vieraat syö meillä lautaselta, ei pöydältä!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kyläpaikassa missä kissa saa tulla kahvipöytään nuolemaan ja maistelemaan tarjoiluvadilla olevia leivonnaisia sekä syömään jäätelöä emännän lautasen toiselta reunalta kun emäntä söi itse toiselta. Siinä vain me muut istuskelimme ja mietimme mitä ottaisimme kahvikupillisen seuraksi.
Olemmekohan olleet samassa kyläpaikassa? Minä olin ystävälläni syömässä. Kun hän laitteli leipiä ja juustoja valmiiksi pöytään, niin kissa haisteli ja nuoli niitä kuljeskellessaan ruokapöydällä. Välillä kissa istui valmiiksi katetun soppalautasen päällä. Ystäväni välillä työnsi kissaa kauemmaksi ja jatkoi pöydän kattamista. Söin tarjotun ruoan ja nappasin leipäkorin alimmaisen palasen, juustoon en koskenut.
Meillä ei saa. Mutta yöllä varmasti hyppivät pöydillä