Yhtä asiaa en ymmärrä keskustelussa miesten väheksymisestä
Olen lukenut tästä aiheesta tosi monia ketjuja niin täällä kuin muualla, koska aihe koskettaa kahdella tapaa. Olen toisaalta nähnyt läheltä Vaarasen kuvailemia parisuhteita, eli perushyvä ja mukava mies jota vaimo jatkuvasti haukkuu yksityiskohdista, kuten siitä ettei mies tienaa tarpeeksi tai haluaisi juoda olutta viikonloppuisin. Toisaalta olen nähnyt perheessäni tällaisen oikeasti täysin epäluotettavan lapsimiehen sekoiluja. Mies ei suostunut tekemään mitään kotitöitä vaikka äiti olisi miten anellut, jos äidillä meni palaverissa myöhään niin kotiin tullessa lapset itkivät nälkäänsä kun mies ei ollut antanut ruokaa, koira oli pissannut lattialle kun sitä ei ollut päästetty edes pihalle nopeasti... Siivous- tai kauppa-avusta tuon äidin oli turha haaveilla.
Näitä tarinoita on monia, koska jotkut miehet (ja naiset) nyt vain ovat laiskoja siipeilijöitä.Mutta nyt päästään siihen mitä en tajua. Joka ikisessä keskustelussa on ollut kertomus juuri tällaisesta miehestä joka vaikka jättää päiväkoti-ikäiset lapset yksin kaupungin keskustaan ja menee pariksi tunniksi kaljalle, ja aina löytyy joku joka alkaa raivota että pilkuntarkat naiset eivät anna miesten tehdä asioita vaan valittavat kun mies on viisi vuotta sitten pukenut väärän värisen paidan lapselle. Onko tämä sama jankkaaja joka keskustelussa? Onko hänestä oikeasti sama asia laittaa pieni lapsi ulkoilemaan pelkissä ohuissa farkuissa 15 asteen pakkaseen ja laittaa sopimaton väriyhdistelmä lapselle?
Toinen asia mitä en tajua on raivo siitä että miten luulet kaikkien Suomen sinkkumiesten käyvän kaupassa/ siivoavan/ laittavan ruokaa. Mutta eikös se nyt ole selvää että he ovat niitä miehiä jotka tekevät sen itse? Eiväthän kaikki miehet ole tuollaisia passattavia lellipentuja, vaan se röyhkeä, laiska ja välinpitämätön osa miehistä.
Tähän törmää palstalla usein. Jos kritisoi yhtä miestä, saa kuulla vihaavansa kaikkia miehiä. Eivätkö miehet näiden jankkaajien mielestä ole yksilöitä?