Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta, että rota-virus ei muka tartu aikuisiin?

14.02.2006 |

No tuossapa se kysymys oikeastaan olikin... Naapurin lapsi joutui sairaalaan nesteytykseen tuon rota-viruksen takia ja vähän sellaista viestiä olivat sairaalasta saaneet, että tarttuu lapsiin tosi helposti ja viikonkin karanteeni olisi lasten kesken suositeltavaa. Sen sijaan aikuiset kuitenkin voisivat olla tekemisissä keskenään. Eli onko todella niin, että tuo virus ei tartu aikuisiin? En millään vaan voi uskoa. Ja voinko kuitenkin siirtää tartunnan naapurin lapsilta/aikuisilta omiin lapsiini, vaikka pysyisinkin itse terveenä?

Kiitos tiedosta, jos joku asiantuntija sattuisi vaikka olemaan kuulolla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tuo rotavirus pari vuotta sitten (oli silloin 5 kk) ja hän oli tiputuksessa sairaalassa. Kyllä rota-virus tarttuu aikuiseenkin, mutta se on niin lievänä, ettei sitä tavan vatsataudista erota. Niin sanotaan. Meillä oli molemmilla vanhemmilla myös tuo tauti ja melko kova vatsatauti oli. Miehen veti ihan veteläksi. Minäkin olin melkko vetelä, mutta jonkunhan oli lapsi hoidettava. Ja me aikuiset parannuttiin päivässä.

Joten totta kai voi tarttua aikuiseen ja tietysti tarttuu sitten perheen lapsiin, jos aikuinen sitä sairastaa.

Vierailija
2/4 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee lievempänä aikuisiin jotka jo sairastaneet sen mutta koska virus muuntuu niin voi tulla uudelleen ja uudelleen. Itse sain tartunnan kun kapsi oli infektio-osastolla enkä ihan heti muista kaameampia kokemuksia kuin oma synnytys ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiin tosiaan tarttuu kyllä myös mutta lievempänä. Meilläkin sairastettiin tautia kaikki mutta tytöllä (tuolloin 11 kk) pahimpana, ei kyllä joutunut mihinkään tiputuksiin tai sairaalaan. Mies kärsi myös pahempana taudin kuin minä ja lähestulkoon kaikki tuttavat ja lähisukulaiset sairastivat myös (oltiin oltu tekemisissä ennenkuin huomattiin taudin olevan päällä) joten todella tarttuvainen tauti on kyseessä.

Ja tosiaan koirakin oksenteli yhden päivän, oikeasti en tiedä johtuiko viruksesta vai mistä mutta osui ainakin sopivasti samaan rakoon...

4/4 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota en olisi varmaan edes huomannut, ellei lapsi olisi ollut rotan kynsissä. Monta perhettä kyllä tiedän, joissa vanhemmat ovat myös voineet pahoin.