Vereslihalle haljenneet kuivat kantapäät
Mikä jalkarasva olisi paras ehkäisemään näin pahaa kuivumista? Tuntuu, ettei mikään kokeilemani jalkarasva ole auttanut tarpeeksi. Ja kannattaako noita halkeamia rasvata esim. Bepanthenilla vai mitä niille kannattaisi tehdä? Pian sattuu niin paljon ettei kävelemään pääse.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovettumat pitää hioa pois heti kun niitä alkaa syntyä.
Itse olen tarkkana raspin kanssa ja ongelmaa ei ole -kun unohdan asian niin jo alkaa kovettumia tulla ja nehän hyvin äkkiä halkeilevat mikä sattuu niin vietävästi.Jalkaterapeuttien mukaan raspata ei saisi, koska se vain lisää kovettumien syntyä. Oikea ratkaisu on antaa jalkahoitajan poistaa kovettumat veitsellä.
Ja minun käsitykseni taas on että ei pitäisi raspata eikä myöskään käyttää veistä, vaan ainoastaan rasvata, mutta tiedä nyt sitten tuota....Kovettumat pitäisi joka tapauksessa yrittää ennehkäistä rasvaamalla.
Huonot ja vääränlaiset kengät voivat aiheuttaa kovettumia. Tarkistakaa kenkänne.
Lanoliinia villasukkien kanssa yön yli :)
Salisyylivaseliini yliopiston apteekista. Toimii minulla erittäin hyvin jo parissa päivässä, mutta ei tosin koskaan ole vereslihalle päässyt, vaikka valkoisena on olleet kantapäät ja kipuilleetkin vähän. Mitään raspausta ei tuon tuotteen jälkeen olekaan tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Kehäkukkavoidetta joka ilta ja yöksi sukat jalkaan. Tulee pehmeät kantapäät
Tuota voidetta myydään isoissa purkeissa , maksaa euron tai pari.
Tuo voide on suureksi osaksi vaseliinia. Ihan valkovaseliinikin on hyvää kantapäille yöksi.
Osta Hansaplastin Anti Callus Intensive cream jalkavoidetta ja saman sarjan suojaavia kalvoja.
Käy ainakin kerran jalkaterapeutilla, joka hoitaa jalat kuntoon, poistaa kovettumat jne. Rasvaaminen on helpompaa sen jälkeen. Puhtaiden ja huolella kuivattujen jalkojen päälle esimerkiksi Schollin jalkarasvaa, muovipussit ja sukat päälle. Rasvan imeydyttyä muovipussit pois.
Muoviopussin sijasta tuorekelmu on mukavampaa. Minä käytän jaloilleni lanoliiniä, jota tilaan netistä. Apteekin Lansinoh on liian kallista siihen. Minulla on prosiasis, joten kovettumat, hilseily ja halkeilu kuuluu taudin kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jossain lantionseudulla kipuja? Vyöhyketerapian mukaan tuollainen kantapääoireilu voisi johtua sellaisesta. Elikä se tahtois sanoa että kantapäätkään eivät tule kuntoon ennekuin perussyy (lantiot?) on saatu kuntoon.
Alapeukutuksesta päätellen luulette siis että tämä on vitsi?
No, vitsi tämä kumminkaan ei ole, vaan näin on vyöhyketerapian mukaan.
Terv. ensimmäisen viestittäjä
Joillakin kovettumiin auttaa kengänpohjalliset siis mallin mukaan tehdyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jossain lantionseudulla kipuja? Vyöhyketerapian mukaan tuollainen kantapääoireilu voisi johtua sellaisesta. Elikä se tahtois sanoa että kantapäätkään eivät tule kuntoon ennekuin perussyy (lantiot?) on saatu kuntoon.
Alapeukutuksesta päätellen luulette siis että tämä on vitsi?
No, vitsi tämä kumminkaan ei ole, vaan näin on vyöhyketerapian mukaan.
Terv. ensimmäisen viestittäjä
Mä voisin uskoakin tämän :D! Aivan halkeilleet, tulee jopa verta joskus ja astuminenkin tekee kipeää. Ja lantiosärky tuttua jo kymmenen ellei pidemmänkin ajan takaa.
Minulla toimii pihkavoide kaikenlaisiin iho-oireisiin. Apteekki myy Agbillar - nimistä kuusenpihkavoidetta, luontaiskaupoista saa myös männynpihkatuotetta. Mielestäni männynpihka on miedompaa. Pihkavoiteita käytetään nykyisin jopa sairaalakäytössä esim. Ruotsissa.