Allekirjoititko sinä Väyrysen euro-aloitteen?
Menee eduskuntaan nyt. Taitaa vielä ehtiä nimen siihen laittaa jos siltä tuntuu.
http://yle.fi/uutiset/vayrysen_kansalaisaloite_etenee_eduskuntaan__maar…
Kommentit (19)
Heti ensimmäisten joukossa. Äänestin Väyrysen kanssa myös EI EU:lle ja olen ylpeä siitä. Harmi kun muut ei tajunneet.
Vierailija kirjoitti:
En. Kun en ole mikään raha- ja talouspolitiikan tuntija minun on vaikea hahmottaa mitä kaikkia seurauksia rinnakkais- ja/ tai omasta valuutasta olisi. Suomen olisi mun mielestä kannattanut pysyä alunalkaen euron ulkopuolella Ruotsin ja Tanskan tapaan, mutta myöhäistä sitä nyt on itkeä.
Mitä paluu omaan valuuttaan Suomen taloudelle merkitsisi, ap, muuta kuin mahdollisuutta devalvaatioon? Allekirjoititko itse ja jos,niin haluatko kertoa miksi?
Allekirjoitin. Vienti toimisi paremmin ja suomalaiset tuotteet olisivat kilpailukykyisempiä kuin nyt. Vahva euro rankaisee suomen taloutta rankalla kädellä.
Äänestin. Syynä ainoastaan Eu:n (Merkelin) ja tuon seurauksena Suomen (Sipilän) maahanmuuttopolitiikka. Molemmat tahollaan toivottivat koko Lähi-idän ja Afrikan tervetulleiksi ajattelematta lainkaan vaikutuksia lapsiin, nuoriin ja naisiin. Jos eu tulisikin turvaamaan lasten koulu- ja harrastusmatkat, asia olisi toisin, mutta kun ei tule. Yhdenkään lapsen elämän pilaaminen ei ole eu:n arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin. Syynä ainoastaan Eu:n (Merkelin) ja tuon seurauksena Suomen (Sipilän) maahanmuuttopolitiikka. Molemmat tahollaan toivottivat koko Lähi-idän ja Afrikan tervetulleiksi ajattelematta lainkaan vaikutuksia lapsiin, nuoriin ja naisiin. Jos eu tulisikin turvaamaan lasten koulu- ja harrastusmatkat, asia olisi toisin, mutta kun ei tule. Yhdenkään lapsen elämän pilaaminen ei ole eu:n arvoinen.
Harmi vain, että tässä äänestetään eurosta, ei EU:sta. Eli mentäisiin ruotsin suuntaan. Oma valuutta euron rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta kysymys on euro-erosta, eikä eu-erosta.
Kyllä. Eu ja euro on orjuuttanut Suomen talouden.
En tykkää EU:n maahanmuuttopolitiikasta, niin äänestin Suomen euroeron puolesta.
- Vauva-foorumin ekonomisti
Vierailija kirjoitti:
En tykkää EU:n maahanmuuttopolitiikasta, niin äänestin Suomen euroeron puolesta.
- Vauva-foorumin ekonomisti
No, siihen suuntaan euroerokin Suomea veisi. Hyvä alku ajatella, mitä hyvää eu tuo Suomelle vs. ei tu
juu allekirjotin aikoja sitte jo....:)
En. Ajatus, että nykyistä 100 mrd. euron valtionvelkaa pitäisi alkaa maksaa takaisin vahvasti devalvoituneella markalla, ei oikein houkuttele. Eikä korkotason nousu yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
En. Ajatus, että nykyistä 100 mrd. euron valtionvelkaa pitäisi alkaa maksaa takaisin vahvasti devalvoituneella markalla, ei oikein houkuttele. Eikä korkotason nousu yhtään enempää.
Tähän Eu luottaakin. Euro maat ajavat itsensä nurkkaan ja eivät enää voi erota velkojen vuoksi. Silti eroaisin nyt kun se on vielä mahdollista. Velka vain suurenee jos mitään ei tehdä ja silloin itsenäisyytemme katoaa lopullisesti.
Mitä veikkaatte tämän aloitteen kanssa käyvän? Repiikö hallitusta erilleen?
MIlloin alkavat käsitellä aloitetta eduskunnassa?
En allekirjoittanut, enkä allekirjoita.
Väyrynen haluaa ensisijaisesti kiusata nykyistä kepujohtoa ja toisekseen hän on vannoutunut venäjänkaupan ja devalvaation reliikkijäärä.
Nyt se ei edes itse kannata koko aloitetta, ihme mies. http://www.helsinginuutiset.fi/comment/367287
Vierailija kirjoitti:
Nyt se ei edes itse kannata koko aloitetta, ihme mies. http://www.helsinginuutiset.fi/comment/367287
Paavo on Paavo, vaikka voissa paistaisi: ei koskaan samaa mieltä mistään yön yli nukuttuaan.
En. Kun en ole mikään raha- ja talouspolitiikan tuntija minun on vaikea hahmottaa mitä kaikkia seurauksia rinnakkais- ja/ tai omasta valuutasta olisi. Suomen olisi mun mielestä kannattanut pysyä alunalkaen euron ulkopuolella Ruotsin ja Tanskan tapaan, mutta myöhäistä sitä nyt on itkeä.
Mitä paluu omaan valuuttaan Suomen taloudelle merkitsisi, ap, muuta kuin mahdollisuutta devalvaatioon? Allekirjoititko itse ja jos,niin haluatko kertoa miksi?