Muistaisiko kukaan tällaista versiota Pinokkiosta?
Joskus 90-luvun alkupuolella näin sellaisen version Pinokkiosta, mikä poikkesi aika paljon alkuperäisestä versiosta. Muistan, että alussa Pinokkio suuttui Geppettolle, koska tämän hänelle tarjoama leipä oli kuivunutta, ja Geppetto haki Pinokkiolle tuoretta leipää ja koulukirjoja ja joutui vaihtamaan takkinsa niihin. Sitten loppupuolella Pinokkio joutui valaan vatsaan lintuystävänsä ja muistaakseni jonkin delfiinin kanssa. Kyseessä ei ole 90-luvun alussa televisiossa esitetty piirrossarja, vaan näin tämä kirjastosta lainatulta videokasetilta. Kiitos jo etukäteen, jos joku tietää!
Kommentit (30)
Saattoi se olla sarjakin, eikä elokuva. T. 22
Siis kiitos sulle, joka vinkkasit tämän. Siis sen ahdistavan Pinokkio sarjan on täytynyt olla tämä, sillä tässä on tuo pissa-kohtaus ja samanlainen säkkipaita. Mutta muuten tämä ei ole ollenkaan niin kuin muistin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vain tuhman Pinokkon, jolla kasvoi muu kuin nenä. Mutta nenässäkin on paisuvaista. Miehelläni aina näkee nokan kasvavan, kun panettaa pahasti.
No jos tuolle linjalle lähdetään niin minäkin muistan Robinson Crusoe tarinan missä Perjantai ei ollutkaan musta mies vaan musta nainen ja sitten tapahtui jänniä asioita.
Nahkaisen laukun kortti jota urkit.
Yllätyin illalla, kun näin taas tämän Pinokkio-ketjun ja ehdin jo innostua, kun joku laittoi YouTube -linkin italialaiseen sarjaan, mutta ei, tuo ei ole se, jota minä tarkoitin. Sitä Pinokkiota, jonka minä muistan, esitti tummatukkainen pikkupoika.
(13 + 16)
...tuota tunnaria sitten nauhoitettiin laittamalla mankka telkkuun kiinni, niinkuin sen aikaisella tekniikalla tehtiin. Piti vain olla hiljaa ettei omia tai muiden löpinöitä mennyt nauhalle.
Tuossa "le avventuressa" taisi olla puhuva nukkepinokkio. Huonosti muistan enää juonta. Tunnari jäänyt mieleen parhaiten.
70- luvun pinocchion muistan. Näin sen silloin mustavalkoisena. Hieno tunnelma, hyvät hahmot upea kuvaus, ja musiikki.
Olettekohan tekin vaikuttuneet samasta pinokkio elokuvasta kuin minä!? Se oli ihan oikeilla näyttelijöillä, ei mikään piirretty. Ikuisesti on syöpynyt mieleeni kohtaus, jossa puinen nukke muuttuu pojaksi. Nukke oli ruskea ja sileä (kalju) ja se oikea poika (näyttelijä) oli hämmästyttävän paljon sen nuken näköinen. Kohtauksessa poika on ihmeissään kun pissa lorisee kintuille säkkikankaisen mekon (?) alta. En oikeastaan muista mitään muuta koko elokuvasta kuin tuon ja sen ahdistavan tunnelman, mikä siinä elokuvassa oli. Mutta siis 70-luvulla tv:stä on minun täytynyt nähdä tämä.