Ekoilla treffeillä ruuan maksaminen
Ensimmäiset treffit ikinä ensi viikon alkupuolella ja ollaan menossa johonkin syömään. Haluaisin maksaa oman ruokani (en tykkää että minulle tarjotaan ikinä mitään), miten se pitäisi sitten tuoda esille vai täytyykö miehen vaan antaa maksaa? Muita vinkkejä ekoille treffeille otetaan myös vastaan
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ihminen. Pidän enemmän rennoista ja joustavista ihmisistä. Jos yksi ravintolalasku on noin vaikea selvittää, miten paljon on valmis tekemään kompromisseja vaikeista asioista!?
On vaikea ja joustamaton, jos omaa mielipiteen jostain asiasta? Vaikeus oli kai siinä, että ap on nuori ja ujo, eikä halua loukata treffikumppania eikä ole varma miten toimia, kun haluaa maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jatkossakin aiotte laskea joka euron tarkalleen. Antaa kuvan ihmisestä, joka ei ehkä ole valmis läheisyyteen, jakamiseen, huomionosoituksiin jne.
Minusta olisi kohteliasta, jos mies maksaisi ekoilla treffeillä kun ei vielä virallisesti edes olla pari. Sitä voi sitten sumplia käytännöt myöhemmin.
Oletko ottanut huomioon sen, että mies voi kokea tarjoilijoiden pitävän häntä pihinä, kun sinä maksat omasi. Eli riistät mieheltä sen yhden niistä pienistä jutuista, joissa mies voi vielä osoittaa herrasmiesmäisyyttään tänä päivänä.
Lompakkoloinen selittämässä miksi miesten tulee maksaa ilmaisia illallisia loisille.
Kyllä nyt hemmetti mies maksaa ekoilla treffeille! Jos ei maksa niin todella epätodennäköistä että nään uusiks. Kuuluu hyviin tapoihin. Ällöttää oikeen suomalaiset feministi ämmät, jotka eri mieltä. Ulkomailla tämä on ihan selvä juttu! N30
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut huomioon sen, että mies voi kokea tarjoilijoiden pitävän häntä pihinä, kun sinä maksat omasi. Eli riistät mieheltä sen yhden niistä pienistä jutuista, joissa mies voi vielä osoittaa herrasmiesmäisyyttään tänä päivänä.
Totta. Tämän vuoksi annan mieheni (olemme jo vakiintunut pari) maksaa ravintolassa. Hän kertoi, että häntä nolottaa, jos minä maksan. Hölmöä, mutta miehen logiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt hemmetti mies maksaa ekoilla treffeille! Jos ei maksa niin todella epätodennäköistä että nään uusiks. Kuuluu hyviin tapoihin. Ällöttää oikeen suomalaiset feministi ämmät, jotka eri mieltä. Ulkomailla tämä on ihan selvä juttu! N30
Voin tarjota sulle hodarin yösnagarilla ekoilla treffeillä.
t. nykyaikainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis jatkossakin aiotte laskea joka euron tarkalleen. Antaa kuvan ihmisestä, joka ei ehkä ole valmis läheisyyteen, jakamiseen, huomionosoituksiin jne.
Minusta olisi kohteliasta, jos mies maksaisi ekoilla treffeillä kun ei vielä virallisesti edes olla pari. Sitä voi sitten sumplia käytännöt myöhemmin.
Lompakkoloinen selittämässä miksi miesten tulee maksaa ilmaisia illallisia loisille.
Jesh, kyllä jokainen rehellinen tajuu mitä "Sitä voi sitten sumplia käytännöt myöhemmin" tarkoittaa. Tuommoinen nainen ei jää pitkään katselemaan jos miehen tulot pienenee, jos vaikka saa potkut.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla naiset on yleisesti huonommassa asemassa eivätkä yllä samoihin palkkoihin miesten kanssa.............
Treffit vai sokkotreffit? Jos olette jo tavanneet ja tiedätte, että on molemminpuolinen kiinnostus, mutta nyt tapaatte ensimmäistä kertaa treffien merkeissä, niin tottakai annat miehen maksaa jos hän siihen tarjoutuu, ja itse tarjoat sen jälkeen hänelle kahvit/drinkit jatkopaikassa. Jos sokkotreffit eikä ole aavistustakaan keskinäisestä kiinnostuksesta tai sen puutteesta, niin toimit tilanteen mukaan. Jos tekee mieli jatkaa iltaa, niin annat miehen maksaa ruoat ja tarjoat itse jatkojuomat kuten edellä, mutta jos heti tiedät ettei tule jatkoa (tai huomaat miehen olemuksesta ettei häntä kiinnostakaan) niin ilmoitat tarjoilijalle laskun pyytämisen yhteydessä, että erikseen.
(Jos syötte jossain pizzeriassa tai ketjuravintolassa, missä se ruoka maksaa joka tapauksessa jonkun 15 euroa max, niin asialla ei ole oikeasti pienintäkään väliä.)
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan Suomessa kummeksuta sitä, että lasku maksetaan puoliksi tai erikseen, jos nyt ei fine dining paikoista puhuta. Sen sijaan Etelä- Euroopassa ja monin paikoin Euroopan ulkopuolella on paljon helpompaa antaa miehen maksaa. Tavallaan olen itse oppinut siitä jopa tykkäämään, eli minä annan etukäteen tai jälkikäteen miehelle oman osuuteni, mutta hän on se joka hoitaa laskun tilaamisen ja maksamisen.
Vierailija kirjoitti:
Treffit vai sokkotreffit? Jos olette jo tavanneet ja tiedätte, että on molemminpuolinen kiinnostus, mutta nyt tapaatte ensimmäistä kertaa treffien merkeissä, niin tottakai annat miehen maksaa jos hän siihen tarjoutuu, ja itse tarjoat sen jälkeen hänelle kahvit/drinkit jatkopaikassa. Jos sokkotreffit eikä ole aavistustakaan keskinäisestä kiinnostuksesta tai sen puutteesta, niin toimit tilanteen mukaan. Jos tekee mieli jatkaa iltaa, niin annat miehen maksaa ruoat ja tarjoat itse jatkojuomat kuten edellä, mutta jos heti tiedät ettei tule jatkoa (tai huomaat miehen olemuksesta ettei häntä kiinnostakaan) niin ilmoitat tarjoilijalle laskun pyytämisen yhteydessä, että erikseen.
(Jos syötte jossain pizzeriassa tai ketjuravintolassa, missä se ruoka maksaa joka tapauksessa jonkun 15 euroa max, niin asialla ei ole oikeasti pienintäkään väliä.)
Jos sillä 15 eurolla ei kerran ole oikeasti pienintäkään väliä, niin miten sinä naisena et voi sitä maksaa omasta pussistasi , vaan miehen "pitää" se maksaa?
Jatkoksi, se 15 euroa on niin mitätön summa sinulle, niin sinähän voit maksaa miehenkin mitättömän 15 euron ruoan? Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tämä oli tarkoitettu niille miehille jotka tajuavat avata ovia naisille, laittaa puvun juhliin ja osaavat ostaa lahjan äidilleen. Ei pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää lompakkoloinen näkee miten miehensä kiemurtelee joka kerta tuolissaan, kun loinen maksaa yhteisen illallisen. Joskus olen antanut miehelle rahat erikseen, että voi maksaa ravintolassa. Me kuitenkin yhdessä vaiheessa käytiin aika paljon syömässä eikä missään ABC:llä, joten olisi ollut tolkutonta, että miehen olisi pitänyt aina maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tämä oli tarkoitettu niille miehille jotka tajuavat avata ovia naisille, laittaa puvun juhliin ja osaavat ostaa lahjan äidilleen. Ei pojille.
Minä tajuan ja osaan, paitsi että avaan ovet kaikille, en vain naisille. Tuo "poika" osui nappiin kommentillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä 15 eurolla ei kerran ole oikeasti pienintäkään väliä, niin miten sinä naisena et voi sitä maksaa omasta pussistasi , vaan miehen "pitää" se maksaa?
Jatkoksi, se 15 euroa on niin mitätön summa sinulle, niin sinähän voit maksaa miehenkin mitättömän 15 euron ruoan? Eikö?
Jos 15 euroa (tai siis 30 kahdelta) tekee kipeää, niin ei todellakaan kannata edes tehdä treffejä ravintolaan. Jos itse ehdotan miehelle treffejä niin ihan varmasti varaudun maksamaan tuon hintaluokan paikassa molempien ruoat ja juomat. Jos mies on se, joka ehdottaa treffejä, niin oletan ettei tuo hänellekään tee lovea kukkaroon.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa! Minä miehenä suorastaan vaadin saada maksaa ekatreffeillä.
Kun nainen on suostunut treffeille, on velvollisuuteni maksaa. Olen kylläkin melko vanhanaikainen mies.
Tuo suostuminen on minun kirjoissani naiselle kuitenkin melko korkean kynnyksen ylittäminen. Ja siis näin ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksi. Kohteliaisuuden vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Päätit sieltä "ulkomailta" napata sen kivan jutun? Kosmopoliittiina varmaan tiedät, että siellä "ulkomailla" sen maksamisen mukana tulee tiettyjä odotuksia, jotka eivät vastaa modernin tasa-arvoisen yhteiskunnan maailmankuvaa.
Ovatko nämä odotukset myös ok? vaiko vain se "mies-maksaa"-osuus? ts. oletko vanhoillinen näkemyksissäsi johdonmukaisesti kautta linjan, vaiko vain opportunisti joka noukkii tapailukulttuurista ne osat jotka antavat maksimihyödyn?
Jos sanot, että sopiiko, että molemmat maksavat osuutensa nyt ja ensi kerralla myös, niin mies ei loukkaannu ja luule, että tämä oli nyt tässä, vaan saa toivoa seuraavasta kerrasta.
Ranskassa naisen maksaminen ei oikein käy. Olin kolmen hengen työporukassa (2m+n) siellä töissä ja sovimme, että maksamme vuoron perään. Jos nainen maksoi, se kyllä herätti hämmennystä ja tarjoilija iski meille miehille silmää luullen jotain kolmen kimppaa. Ja kun menimme seuraavan kerran samaan ravintolaan, niin tarjoilija kutsui meitä "seurueeksi, jossa nainen maksaa". Ja hämmästyi suunnattomasti, jos olikin jomman kumman miehen vuoro maksaa. Yleensä hämmennys oli niin suurta, että seuraavalla työkeikalla päätimme, että miehet maksavat aina ja seurueemme nainen hyvittää meitä jälkikäteen omalla osuudellaan.
Mitäs jos teetkin sellaisen liikkeen, että tarjoudut maksamaan molempien ruuat? Ei kai sen aina tarvitse olla mies, joka tarjoaa?
Kiitoksia vastauksista, selvästi tosi erilaista kantaa nähtävissä.. No katsotaan kuinka tilanne menee, stressaa paljon niin ajattelin edes tähän valmistua mutta ei sitten :D -ap