Silmätulehduksen takia saikkua?
Heräsin päikkäreiltä ja huomasin, että toinen silmä on ihan punainen ja rähmii. Huomenna pitäisi mennä töihin ja olen asiakaspalveluhommissa. Kehtaanko kysyä saikkua? Hävettää mennä tämännäköisenä mihinkään, kun silmä on ihan punainen. Ottaisitko itse saikkua silmätulehduksessa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En itse hakenut saikkua, mutta olisin saanut. On se aika paha työskennellä, jossei silmällä juuri mitään nää. Mulla ainakin välillä rähmi niin pahasti. Olisi asiakkaille ollut varmaan tosi kiva asioida puolisokean ja vihreää mönjää silmistään kaivavan tarjoilija/ruokapalvelutyöntekijän kanssa?
Tosi kiva asiakkaille asioida silmiään kaivavan tarjoilijan/ruokapalvelutyöntekijän kanssa, vaikka se silmä ei olisikaan tulehtunut...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut saikkua silmätulehduksen takia, vaikken ollut missään ihmiskontaktissa töissä. Silmät olivat ihan kamalan kipeät, en todellakaan olisi pystynyt keskittymään töihin.
Joo mut sulla ei varmaankaan ollut sidekalvotulehdus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse hakenut saikkua, mutta olisin saanut. On se aika paha työskennellä, jossei silmällä juuri mitään nää. Mulla ainakin välillä rähmi niin pahasti. Olisi asiakkaille ollut varmaan tosi kiva asioida puolisokean ja vihreää mönjää silmistään kaivavan tarjoilija/ruokapalvelutyöntekijän kanssa?
Tosi kiva asiakkaille asioida silmiään kaivavan tarjoilijan/ruokapalvelutyöntekijän kanssa, vaikka se silmä ei olisikaan tulehtunut...
No eikai kukaan silmiään väkisin halua tökkiä. :D Tiedän, että silmätulehduksiakin monenlaisia, mutta vain henk. koht. kokemuksista kyse. Minä en ainakaan nähnyt mitään ellen niitä limarähmäpalloja tulehduksen alussa jotenkin poistanut. Siksi en olisi töihin mennyt, jos niitä olisi ko. ajankohtana ollut.
Perus silmätulehduksen takia en jäisi pois, mutta värikalvontulehduksen takia kyllä. Asiakaspalvelu ei olisi kyseisessä taudissa millään onnistunut ekoina päivinä, kun jouduin käyttämään silmälappua ja laittamaan tippoja puolen tunnin välein.
Persesilmä kun tulehtuu niin ei voi istumatyötä tehdä :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Kysyin juuri korvalääkäriltä silmätulehdusbakteereista. Suurin osa niistä on vain lähinnä silmissä viihtyviä bakteereita. Vain osa on yhteisiä esim korvatulehduksen kanssa. Tämän vuoksi silmätulehdus tarttuu herkästi ja nimenomaan silmistä silmiin.
No käyn lääkäris ja kysyn pomolta mitä mieltä se on, kantsiiko tulla puoli sokeena rähmäsilmällä töihin! :D
Asperiinia ja bepanthen salvaa silmää ja pipi paranee. Ps:asperiini niellään ja nautitaan runsaan veden kanssa .
T:valelääkäri
Silmätulehduksia on montaa sorttia. Itse olin kerran jo käynyt pariin otteeseen yleislääkärillä. Mitkään saamani tipat eivät auttaneet, yhdet jopa pahensivat tilannetta. Menin sitten silmälääkärille oireiden vaan jatkuessa ja hän sanoi, että tämä on erittäin herkästi tarttuvaa ja antoi viikon sairauslomaa. Hämmästyin tavattomasti. Tulehdussairauden nimeä en valitettavasti muista enää.
Minä en ottanut. Sitten olikin molemmat silmät tulehtuneet (ilmanvaihto tuntui pahentavan asiaa entisestään) ja lopulta vietin kaksi viikkoa saikulla pimeässä huoneessa kun molemmat silmät olivat muurautuneet umpeen ja en kestänyt katsoa mitään valoisaa/kirkasta, toipumiseen meni toista vuotta kun silmät vaurioituivat niin pahasti.
Ei sillä tulehtuneella silmällä ainakaan näyttöä tuijoteta, kun silmä on valonarka. Saikulle vaan, ei se parista päivästä ole kiinni.
Se on punainen ja arka, sekä rähmivä. Alkoi juuri, joten huomenna varmaan pahempi. Kyllä mun mielestä pitäis saada edes päivä saikkua, että sais silmätipalla vähän rauhoittamaan. Ap