Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden helpompi olla porukassa kuin kahdestaan?

Vierailija
14.01.2016 |

Onko täällä muita jotka kokevat olonsa mukavammaksi joko täysin yksin, tai 3-5hengen porukassa? Itseäni alkaa helposti ahdistaa, kun joudun viettää aikaa ihmisten (läheisienkin) kanssa kaksin, sillä usein tuntuu ettei ole riittävästi puhuttavaa. En keksi asiaa jollei ole tapahtunut mitään merkittävää. Porukassa ollessa saa olla rennommin, sillä keskustelussa on enemmän henkilöitä ja tällöin puhe on rönsyilevää ja näin ollen välillä hiljaa oleminen on aivan luonnollista. Pystyn myös puhumaan enemmän turhanpäiväisiä asioita, kun olen porukassa ja olenkin melko äänekäs. Oletteko löytäneet keinoja, miten saada olo luonnolliseksi myös kahdestaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita jotka kokevat olonsa mukavammaksi joko täysin yksin, tai 3-5hengen porukassa? Itseäni alkaa helposti ahdistaa, kun joudun viettää aikaa ihmisten (läheisienkin) kanssa kaksin, sillä usein tuntuu ettei ole riittävästi puhuttavaa. En keksi asiaa jollei ole tapahtunut mitään merkittävää. Porukassa ollessa saa olla rennommin, sillä keskustelussa on enemmän henkilöitä ja tällöin puhe on rönsyilevää ja näin ollen välillä hiljaa oleminen on aivan luonnollista. Pystyn myös puhumaan enemmän turhanpäiväisiä asioita, kun olen porukassa ja olenkin melko äänekäs. Oletteko löytäneet keinoja, miten saada olo luonnolliseksi myös kahdestaan?

Luulin, että olin ainoa. Ihana aloitus!

Vierailija
22/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu. Joku 5:n hengen porukka on kiva, mut jos ihmisiä ihan törkeesti niin sit kyllä kiva seurata.

Kans kahdestaan, jos oon totesi läheisen ihmisen kanssa. Ni öö, ei oo aina hirveesti puhuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne muut ei ole läheisiä ihmisiä, niin pahinta on olla kahden kesken, koska silloin tulee paljon itsetietoisemmaksi, kun vie toiselta kaiken huomion itseensä, kun taas jos ihmisiä on useampia, niin saan helpotuksekseni vain puolet tai vähemmän huomiosta. Isommassa porukassa on siis tavallaan vähemmän paineita kullakin osapuolella, kun on enemmän ihmisiä jakamassa "taakan" vuorovaikutuksessa.

Joskus käy niin, että on kolmen porukassa ihan rento olo, mutta sitten yksi lähtee käymään jossain ja tulee tosi kiusallinen olo sen jäljelle jäävän kanssa.

Vierailija
24/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kahdestaan tulee hölötettyä enemmän paljastuksia mitkä sitten harmittaa jälkikäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan