Miltä avantoon meneminen tuntuu
Kommentit (15)
Meneminen on aika kauheaa, aina. Mutta oleminen ja poistuleminen ovat ihanaa.
Mulla yksi kokemus mikä riitti: Ensin tuntui viiltävän kammottavalta, pahemmalta kuin mikään ikinä ennen. Sitten kun pääsin rintaan asti veteen, mulla meni taju ja minut piti onkia sieltä avannosta kuiville. Ilmeisesti kun on taipumusta alhaiseen verenpaineeseen noin voi käydä.
Pirun hyvältä tuntuu mutta kikkeli kutistuu.
Kannattaa. Olen harrastanut viisi vuotta. Pakotat vain itsesi veteen ja kastaudut. Sitten onkin ihanaa istua saunassa.
Mistä kohdasta tuntuu pahimmalta: reidet, kyljet?
Itse varmaan jähmettyisin pelkästä kauhusta. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Rinta. Myös nilkat ja ranteet, jos ei ole hanskoja ja sukkia, kuten syksyllä aluksi ei ole. Sitten pitää alkaa käyttää, niin ei satu enää. Kaikilla ei ole tätä. Minulla henki salpautuu aluksi melkoisesti, mutta kun tottuu, se loppuu.
Pahimmalta ( kivuliaimmilta) tuntuu ranteissa, nilkoissa ja häpyluussa. Mutta avantoon tottuu pian. Kokonaisfiilis on aina loistava
Onko ilman kylmyysasteella jotain merkitystä siihen kastautumiseen?
Hyytävältä. Ei muutosta olemattomaan kikkeliin. Avantouinnin jälkeen on virkistynyt olo.
Järvellä oli hauska katsella hiihtäjiä,jotka olivat 50 metrin päässä avannosta.
Vierailija kirjoitti:
Tisseissä tuntuu mulla pahiten. Yleensä menen avantoon kädet rintojen päällä. Sit helpottaa kun on kaulaa myöden vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ilman kylmyysasteella jotain merkitystä siihen kastautumiseen?
Mitä kylmempi ilma, sen helpompaa veteen on mennä. Kaikkein pahin on talvella tuulinen nollakeli, etenkin jos ilmassa on räntää. Mutta voi silloinkin mennä.
Jos siis uimahallin +23 tuntuu aika vaikealta saada kastettua