Pyyhkeet kovettuu pesukoneessa, mikä avuksi?
Sain joululahjaksi ihania, pehmeitä kylpypyyhkeitä, jotka ovat menettäneet kaiken pehmeytensä jo parin pesun jälkeen. Muutenkin pyyhkeet menevät mulla pesukoneessa ihan koppuraksi, jotkut vanhemmat pyyhkeet melkein pysyy telineessä kuivatuksen jälkeen muodossa.. Pesen 60 asteessa, ilman huuhteluainetta, olenko unohtanut jotain?
Kommentit (28)
Olet unohtanut veden. Tai siis pesukoneiden valmistajat säästävät vettä niin vimmatusti, että tulos on sitten tuo.
Käytä enemmän vettä, vaikka lisäämällä pesuainelokeron kautta, ja vähemmän pesuainetta. Ulkona kuivattaminen pehmentää pyykit, samoin pesupähkinät.
Ei etikasta jää mitään hajua vaan se haihtuu pyykin kuivuessa.
Vierailija kirjoitti:
Käytä enemmän vettä, vaikka lisäämällä pesuainelokeron kautta,
Mitenkähän tuo onnistuu päältäladattavissa pesukoneissa?
Älä missään tapauksessa ota sitä huuhteluainesaastaa käyttöön. Ongelmasi ratkeaa sillä, että silität pyyhkeet. Se ei ole niin kauheaa tai vaivalloista hommaa ollenkaan. :)
Minä pesen pyyhkeeni 60 asteessa, kone suht täynnä. Tällä hetkellä pesen pyyhkeet Pirkka-sarjan color-merkillä ja huuhteluaineena minulla on Comfort. Kumpaakin ainetta niukasti, pesuainetta pikkuisen enemmän. Kuivatan pyyhkeet telineellä kylppärissä, koska kuivuria minulla ei ole (parvekkeelle ei voi viedä, koska naapurien tupakointi saastuttaisi ne). Minun pyyhkeeni ovat aina hyväntuoksuisia, pehmeitä ja kuohkeita. Uusin pyyhevarastoni suuremmaksi osaksi viime vuoden aikana ja ostin vain hyvälaatuisia pyyhkeitä, ehkä siinäkin syy, miksi pyyhkeistäni tulee niin hyviä pesussa. Kymmenen vuotta vanhat, sataan kertaan pestyt pyyhkeet ovat aina käppyräisiä ja haisevia, vaikka mitä niille yrittäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään tapauksessa ota sitä huuhteluainesaastaa käyttöön. Ongelmasi ratkeaa sillä, että silität pyyhkeet. Se ei ole niin kauheaa tai vaivalloista hommaa ollenkaan. :)
Totta kai pyyhkeet silitetään! Ei kai kukaan sentään silittämättä ole????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä enemmän vettä, vaikka lisäämällä pesuainelokeron kautta,
Mitenkähän tuo onnistuu päältäladattavissa pesukoneissa?
Sammutetaan kone, odotetaan, että luukku avautuu ja jatketaan sitten ohjelmaa. Vettä voi laittaa myös ennen pesua tai vaihtamalla eri ohjelmaan sen jälkeen, kun on ottanut veden. Onhan näitä konsteja, mutta helpointa olisi ostaa kone, johon voi valita lisävettä jo pesuvaiheessa eikä vain useampaa huuhtelukertaa, nekin yhtä olemattomalla vesimäärällä.
Itse en tykkää noista kovista koppuroista, hotellien muhkeanpehmeät pyyhkeet on ihania. :)