Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäistä kertaa spinningiin??

Vierailija
14.01.2016 |

Mitä tykkäätte kyseisestä lajista?Itse ajattelin tänään ekaa kertaa uskaltautua spinning-tunnille. Mitä kaikkea tarvitsen mukaan?Millainen vaatetus kannattaa olla esim. pitkät vai 3/4 pituiset trikoot, tekninen toppi/tekninen t-paita, millaiset alushousut parhaimmat ettei tule hiertymiä vai onko paras mennä "commandona" , pärjääkö tavallisilla lenkkitossuilla vai olisiko hyvä olla spinning kengät ja onko jotain, mitä mun tarvitsee tietää etukäteen? Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetuksen kannattaa olla melko niukkaa, koska tulee kunnolla hiki. Alushousut mahdollisimman mukavat. Mulla on jalassa ihan normaalit salikengät ja niillä pärjää oikein hyvin. Mukaan ehdottomasti vesipullo sekä pieni pyyhe, johon voi kuivata enimmät hiet välillä pois. Spinning on oikein mukavaa. Kannattaa kertoa ohjaajalle, että olet ensimmäistä kertaa mukana niin hän neuvoo pyörän säädöt sinulle. Kivaa tuntia!  

Vierailija
2/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava laji.

3/4 trikoot tai tiukat trikootyyppisen shortsit ja hyvät alushousut (puhdas mielipidekysymys, itsellä joskus myös ihan urheilushortsit.

Juomapullo, hikipyyhe, pesuvälineet.

Tekninen toppi/t-paita, saleissa joskus kuuma ja puuvillainen t-paita on tuskaa silloin.

Mahdollisimman jäykkäpohjaiset kengät, jos alkaa homma innostamaan, sitten MTB-/spinningkengät klosseilla.

Älä aloita liian isolla vastuksella, se tuntuu alussa kevyeltä mutta muuttuu kyllä raskaaksi :)

Kysy ohjaajalta vinkit pyörän säätöihin, älä ujostele, hän on siellä juuri sinua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyhousut ovat mielestäni mukavimmat ja shortsimalliset kun satula on kapea ja yleensä kova. Hikipyyhe mukaan ehdottomasti kun polkiessa tulee kuuma/hiki ja juomapullo mukaan myös. Hiukset ponnarille jos on pitkät hiukset ja lyhythihainen toppi paras jos tulee liian kuuma, ei mitään pitkähihaista. Kengät on hyvä olla paksupohjaiset ja tukevat et välttämättä tarvitse spinningkenkiä....Tsemppiä spinningtunnille ja tulet varmasti tykkäämään tunnista : )

Vierailija
4/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyvaatteiden valinta:  http://www.fitlandia.fi/pyorailyvaatteiden-valinta/

Tämä sivusto on hyvä myös spinning aloittajalle, mutta tietysti kun pyöräily tapahtuu sisätiloissa niin vaatetus voi olla muunlainen esim. yläosaksi riittää toppi tai tekninen paita. Kivaa spinningtuntia :)

Vierailija
5/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilyhousut ovat mielestäni mukavimmat ja shortsimalliset kun satula on kapea ja yleensä kova.

Vähän ohi ap:n kysymyksen, mutta missä tuollaisia satuloita on? Kaikissa sisäpyörissä (ja juu, olen muutamaa vatkannut...) millä olen itse ajanut on päinvastoin leveät ja pehmeät satulat. En usko että kauhean kova käyttöaste jos jossain on oikeita sporttisatuloita spinningpyörissä.

Vierailija
6/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tykkäätte kyseisestä lajista?Itse ajattelin tänään ekaa kertaa uskaltautua spinning-tunnille. Mitä kaikkea tarvitsen mukaan?Millainen vaatetus kannattaa olla esim. pitkät vai 3/4 pituiset trikoot, tekninen toppi/tekninen t-paita, millaiset alushousut parhaimmat ettei tule hiertymiä vai onko paras mennä "commandona" , pärjääkö tavallisilla lenkkitossuilla vai olisiko hyvä olla spinning kengät ja onko jotain, mitä mun tarvitsee tietää etukäteen? Kiitos jo etukäteen :)

Ai hitsi kun tulisit meidän salille, siellä on avoimien ovien viikko, kaikki pääsee ilmaiseksi kokeilemaan myös ryhmätunteja :D

Sinne itsekin illalla taas hikeä valuttamaan spinnitunn(e)ille.

Vierailija
7/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti viesteistä, mutta voisitteko vielä kertoa enemmän teidän vaatetuksesta spinning tunneilla esim. trikoista, yläosista yms.  ap :)

Vierailija
8/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kovasti viesteistä, mutta voisitteko vielä kertoa enemmän teidän vaatetuksesta spinning tunneilla esim. trikoista, yläosista yms.  ap :)

MTB kengät, lyhytvartiset urheilusukat, trikoomallin urheilushortsit, mukavat ja hyvin istuvat pikkarit, tekninen t-paita ja urheiluliivit. Urheiluliikkestä kun käy ostamassa ja kysyy vaikka vähän neuvoa myyjältä niin ei varmaan pysty meneen pahasti pieleen.

Jos kokeilumielessä, niin melkeinpä mitkä tahansa kevyet liikkavaatteet käy, satsaa sitten varusteisiin jos jatkaa.

Spinnussa käy monenlaista monenlaisissa varusteissa, ei siellä kukaan katso mitä muilla on päällä, tai siis ainakaan itse en katso, muista en voi mennä takuuseen mutta en ole koskaan pannut merkille että kukaan toisia niin katselisi :)

Vierailija
9/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
10/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilyhousut ovat mielestäni mukavimmat ja shortsimalliset kun satula on kapea ja yleensä kova.

Vähän ohi ap:n kysymyksen, mutta missä tuollaisia satuloita on? Kaikissa sisäpyörissä (ja juu, olen muutamaa vatkannut...) millä olen itse ajanut on päinvastoin leveät ja pehmeät satulat. En usko että kauhean kova käyttöaste jos jossain on oikeita sporttisatuloita spinningpyörissä.

En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja, mutta myös minun kuntosalilla pyörissä on kapeat ja kovat satulat. Olen käynyt spinning tunneilla 15 v. ja aika ajoin pyöriä on vaihdettu, mutta satulat ovat aina olleet samanlaisia.

Vierailija
11/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja, mutta myös minun kuntosalilla pyörissä on kapeat ja kovat satulat. Olen käynyt spinning tunneilla 15 v. ja aika ajoin pyöriä on vaihdettu, mutta satulat ovat aina olleet samanlaisia.

Meidän salilla kanssa todella kovat ja kapeat satulat kanssa, siksi olen alannut käyttämään pyöräilyyn/spinningiin tarkoitettuja pehmustettuja pyöräilytrikoita :)  Nyt ei tule peffa kipeäksi :)

Vierailija
12/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi kuva ja video missä hyvin näkyy millaisia vaatteita naiset ja miehet käyttävät spinning tunnilla. Kuvasta näkee hyvin naisten pukeutumisen: Pitkät tai 3/4 pituiset trikoot toppi tai t-paita.

http://sportsfitnessandrubberflooring.com/wp-content/uploads/spinning.j…

Vierailija
13/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä spinning video:

Vierailija
14/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia spinningin vihaaja. Musta se oli yksinkertaisesti vain tappavan tylsää, enkä voinut käsittää, miksi joku niillä tunneilla vapaaehtoisesti käy. Mulle spinning oli vastenmielinen korvike lenkkeilylle aina silloin, kun jokin vamma/vaiva esti juoksemisen, mutta liikkumaan piti silti päästä. Viime vuonna iski sen verran paha polvivaiva, että oli pakko pitää lenkkeilystä useamman kuukauden tauko ja korvata lenkit spinningillä. Nyt polvi on ollut kunnossa jo jonkin aikaa ja olen ihan koukussa siihen pahuksen pyöräilyyn :D Viimeksi tänään kävin, ja oikein odotan koska seuraavaksi pääsee.

Vierailija
15/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salilla järjestetään starttitunteja tms. aloittelijoille suunnattuja, mene ensimmäisenä sinne. Siellä käydään säädöt ja muut ohjeet läpi. Jos tällaisia ei teillä ole, kannattaa ainakin valita se helpoin tunti mitä järjestävät.

Vierailija
16/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia spinningin vihaaja. Musta se oli yksinkertaisesti vain tappavan tylsää, enkä voinut käsittää, miksi joku niillä tunneilla vapaaehtoisesti käy. Mulle spinning oli vastenmielinen korvike lenkkeilylle aina silloin, kun jokin vamma/vaiva esti juoksemisen, mutta liikkumaan piti silti päästä. Viime vuonna iski sen verran paha polvivaiva, että oli pakko pitää lenkkeilystä useamman kuukauden tauko ja korvata lenkit spinningillä. Nyt polvi on ollut kunnossa jo jonkin aikaa ja olen ihan koukussa siihen pahuksen pyöräilyyn :D Viimeksi tänään kävin, ja oikein odotan koska seuraavaksi pääsee.

Olen kanssa itse hurahtanut spinningiin ja tosi hyvää "liikakilojen" tiputtaja :)

Vierailija
17/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
18/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun pimpsaa alkaa hiertää, niin voin tulla voitelemaan sitä tunnin jälkeen!

Vierailija
19/22 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa naisen enemmän spinning harrastuksesta ja millaisia vaatteita käytätte niin ap saa enemmän vinkkejä

Vierailija
20/22 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP