Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmisiltä kysyisin

14.01.2016 |

Kävi hassusti ja koirani pamahti vahingossa paksuksi kun leikki naapurin koiran kanssa. Ei näkynyt tavanomaisia juoksun merkkejä, joten en osannut ennakoida tällaista yhtään ja kaikki kävi salamavauhtia. Molemmat koirat ovat samaa rotua olevia terrierejä, omani on rekisterissä ja muotovalio, naapurin koira ei, koska ei ole kuulemma täysin puhdasrotuinen vaikka näyttää lähes identtiseltä oman koirani kanssa. Kysymys kuuluu, että saanko tulevat pennut silti johonkin ns."huonompaan" rekisteriin, kun en haluaisi myydä paperittomia pentuja kenellekään vai miten tällainen hoidetaan? Luonteet kummallakin aivan mahtavat ja haluamme hoitaa pennut ja myydä sitten kun aika koittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani molemmat vanhemmat ovat saaneet palkintoja ja saisi varmasti omanikin jos näyttelyt kiinnostaisivat. Harrastan agilityä koirani kanssa mieluummin. Olen siis varmasti hirveän typerä.

Vierailija
22/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tapaus ei ole pentutehtailua. Vahinkoja voi käydä eikä se tarkoita että on kyse pentutehtailusta. Asiallisesti hoidat pentujen eläinlääkäriasiat ja muut kuntoon, niin ei ongelmaa. Ostajia varmasti löytyy ja et varmaan yritä salailla mitään pentujen vanhemmista? Eli ei täytä pentutehtailun kriteerejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saliax kirjoitti:

Koirani molemmat vanhemmat ovat saaneet palkintoja ja saisi varmasti omanikin jos näyttelyt kiinnostaisivat. Harrastan agilityä koirani kanssa mieluummin. Olen siis varmasti hirveän typerä.

Kieltämättä olet melko typerä. Ei se vanhempien menestys ole mikään tae sille että niiden jokaisesta pennusta tulee muotovalio jos vaan jaksaa näyttelyissä käydä. Pennuista voi toki pyytää kovaa hintaa sillä perusteella että vanhemmat ovat todistetusti menestyneet.

Koita edes sisäistää että koirasi ei ole muotovalio ja piste.

Vierailija
24/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Koirani ei ole virallisesti muotovalio, vaikka sen molemmat vanhemmat ovat. Se on itselleni oikeastaan aivan samantekevää. Olen vain onnellinen kun koirani tykkää agilitystä ja on terve ja iloinen. Pennut vien eläinlääkärille niiden synnyttyä ja myyn hyviin ja rakastaviin koteihin. Sitten leikkautan koirani ettei näin käy enää toista kertaa. Kiitos niille joille kiitos kuuluu.

Vierailija
25/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh... olipa mielenkiintoista seurata tätäki keskustelua. Tyyppi kysyy ihan viattomasti mitä kannattais tehdä ja porukka heti teilaa ja on hirttämässä, varsinkin ns.koiraihmiset! Juuri tämän takia kierrän näyttelyt sun muut kaukaa, tärkeileviä ja p4skantärkeitä ihmisiä täynnä

Vierailija
26/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin yhtä dokumenttia (tuli telkkarista joku n.vuosi sitten) niin kennel-koirat ovat oikeasti sairaita ja pilalle jalostettuja. Näyttävät kivalle, mutta täynnä sairauksia.Ne pennut mitä nyt tulee on varmaan lopulta terveempiä :) mun mäykylle kävi pari vuotta sitten sama juttu(vahinkopennut) ja yksi soittaja syytti kanssa pentutehtailusta mikä oli täysin mun arvomaailmaa vastaan ja suututti tosi paljon :( eikä meinannu uskoo kun sanoin että vahinko mikä vahinko.Onneksi sitten ostajistakin löytyi tosi ihania ihmisiä jotka ymmärsi tilanteen ja löydät sääkin varmaan hyvän kodin kaikille!! Tsemppiä :)

Vierailija
27/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin yhtä dokumenttia (tuli telkkarista joku n.vuosi sitten) niin kennel-koirat ovat oikeasti sairaita ja pilalle jalostettuja. Näyttävät kivalle, mutta täynnä sairauksia.Ne pennut mitä nyt tulee on varmaan lopulta terveempiä :) mun mäykylle kävi pari vuotta sitten sama juttu(vahinkopennut) ja yksi soittaja syytti kanssa pentutehtailusta mikä oli täysin mun arvomaailmaa vastaan ja suututti tosi paljon :( eikä meinannu uskoo kun sanoin että vahinko mikä vahinko.Onneksi sitten ostajistakin löytyi tosi ihania ihmisiä jotka ymmärsi tilanteen ja löydät sääkin varmaan hyvän kodin kaikille!! Tsemppiä :)

Millä perusteella nyt tulevat pennut olisivat yhtään terveempiä kuin muutkaan saman rodun pennut? Vanhemmat siis samanrotuisia tässäkin tapauksessa.

Harmittavan monesti "rotukoiralta" puuttuu paperit sen vuoksi että sen vanhemmat eivät kaikkia terveystarkastuksia läpäisseet, siltä kannalta pääteltynä nyt olisi tulossa keskimääräistä sairaampia pentuja kuin kyseisen rodun keskiarvo.

Vierailija
28/28 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sanoi että toinen on sekarotuinen ja toinen puhdasrotuinen, ei me tiedetä miksei sillä ole papereita. Sun logiikkas siis ontuu myös koska et taustoja tiedä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi