oonko liian vanha 40-vuotiaana vielä kerran äidiksi
Hei, haaveilen yhtä vielä.. Miten saisin miehen ylipuhuttua, nyt neuvoja kehiin. Vai oonko oikeasti liian vanha jo, kesällä tulee 40 täyteen. Joo tiedän riskit.. mutta raskautuminen nopeaa ja 6 tervettä jo, jaloissa pyörii 4 :)
Kommentit (24)
Tee niikuin kaikki jätä mihen huoleksi ehkäisy ja huomenna olet jo paksuna
Kannattaa miettiä miltä lapsistasi tuntuisi. Se tuo myös heidän elämäänsä todellä suuren muutoksen, eikä välttämättä positiivisella tavalla. Etköhän keskity nyt jo sinulla oleviin lapsiin ja heidän tarpeisiinsa.
Mikä merkitys vauva-palstalaisten mielipiteellä oikeasti on....?
Jos teillä on talous kunnossa niin miksi ei? Et ole liian vanha mutta jos miehesi ei halua lapsia niin et voi hänen selän takana niitä tehdä lisää.
Mä en tajua, miksi täällä ollaan niin negatiivisia toisten lisääntymiseen. Tiedän maailman ylikansoittumisen, mutta miksi se pitää aloittaa suomalaisista. Lisäänny vaan, jos siltä tuntuu ja rahkeet riittää.
Oletko varma, että jaksaisit sitä valvomista? Itse huomasin ison eron jaksamisessa alle kolmekymppisenä verrattuna 35v. Ja vaati kyllä sinnikkyyttä, että kroppa palautui ennalleen. Kannustaisin, jos olisit just löytänyt sopivan puolison ja hankkimassa ekaa lasta, mutta tuohon tilanteeseen not.
Mun gynen mielestä 40-vuotias on vielä nuori kun perusteli mulle sterilisaation tarpeellisuutta ja sanoi että mun iässä ehtii vielä raskautua monta kertaa. En siis saa gyn. sairauden takia tulla missään tapauksessa raskaaksi enää ikinä ja sterilisaatio on selibaatin lisäksi ainoa mulle sopiva ehkäisymuoto.
Tällä palstalla oli kerran mielenkiintoinen ja pitkä ketju siitä, miten ihmiset oli kokeneet "vanhat vanhemmat". Olin yllättynyt siitä, että tosi moni oli pitänyt vanhempiaan liian vanhoina ja jopa hävennyt näitä kouluaikoina. Nyt aikuisina moni koki ikäväksi sen, että ns. ruuhkavuosina ei saa mitään apuja omilta vanhemmiltaan vaan päinvastoin hekin ovat itse sellaisia, että vaativat vähän hoitoa.
Oletko ap siis minkä ikäinen? Tasan 40v vai jo päälle? Eikö kannattaisi keskittyä niihin lapsiin jota sulla jo on eikä haaveilla uusista? Vanhemmiten myös riski saada vammainen lapsi kasvaa.
Nro 10 jatkaa... Olitkin ap maininnut että täytät vasta 40v. No, olisit ainakin alle 50v kun kuopus aloittaisi koulun.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä miltä lapsistasi tuntuisi. Se tuo myös heidän elämäänsä todellä suuren muutoksen, eikä välttämättä positiivisella tavalla. Etköhän keskity nyt jo sinulla oleviin lapsiin ja heidän tarpeisiinsa.
En ymmärrä yhtään, nuoremmat sisarukset on paras juttu mitä äitini osasi tehdä, ei edes paljon osannut
Jos olosuhteet on kunnossa ja on varaa lapsensa elättää niin kukin tehköön niitä niin paljon kuin itse parhaaksi katsoo. Mutta miksi siihen pitää pyytää oikeutusta mammapalstalta?
Jos tuntuu niin mikä ettei. Mutta tosiaan riskit kasvaa iän myötä. Jaksatko aloittaa alusta heräilee tms. Olet saanut jo noin monta ja vaikka 4 asuu kotona jos keskityisit heihin. Itse en tekis silloin kun ite olen 40v lapset on 20v ja 18v ei huvita aloittaa enään
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu niin mikä ettei. Mutta tosiaan riskit kasvaa iän myötä. Jaksatko aloittaa alusta heräilee tms. Olet saanut jo noin monta ja vaikka 4 asuu kotona jos keskityisit heihin. Itse en tekis silloin kun ite olen 40v lapset on 20v ja 18v ei huvita aloittaa enään
Provo on aloitus kenellekään ei ole 4p vuotiaana kuutta lasta
Miksi vanhan ämmän vielä pitäisi tulla paksuksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhan ämmän vielä pitäisi tulla paksuksi?
Mee sä kakara muualle laukomaan noita "totuuksiasi". Jos ois joku syy, miksi naisen ei pitäisi lisääntyä 40-vuotiaana, luonto hoitaisi sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo on aloitus kenellekään ei ole 4p vuotiaana kuutta lasta
No mikä ettei, mun serkullanikin oli jo kahdeksan. Ja päälle nelikymppisenä tuli vielä yhdeksäs. Ja koska joku kumminkin kommentoi, niin eivät (tietääkseni) ole lestoja.
Sain lapsen 43-vuotiaana.
Onnekseni ei ollut yövalvomisia. Jos olisi ollut, olisin ehkä toista mieltä. Raskaushirminit pitivät minut pirteänä. Lapsi oli terve, joten kaikki hyvin.
Lapsi on nyt koululainen, mutta on myönnettävä että katson oman ikäisiäni kateellisena: Heillä on oma elämä jo 😔
Että "neuvoja kehiin". Luulisi nelikymppisen kuuden lapsen äidin osaavan ilmaista itseään edes vähän kypsemmin.