Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sikiötutkimuksista

Vierailija
13.01.2016 |

Niiden suhteen voisi palata ajassa taaksepäin ja jättää seulat pois. Tulee mitä on tullakseen ja nykyisin maailma on erilainen. Ennen vammaisuus oli häpeä, enää ei ole. Ihan turha stressata vanhempia, kun kuitenkaan kaikkea ei voi seuloa eikä tutkia. Jos lapsi on elinkykyinen ja syntyy, niin eläköön sen oman elämänsä. Oli sitten lyhyt tai pitkä elämä. Eiväthän nuo tutkimuksetkaan ihan halpoja ole, jos nyt sitä puolta ajatellaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä. Nyt tuntuu että kauhean tarkkaan seulotaan ja annetaan riskilukuja ja tarjotaan tosi usealle tarkempia tutkimuksia. Ettei vaan pääsus yhtään sairasta lasta syntymään.

Vierailija
2/6 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden suhteen voisi palata ajassa taaksepäin ja jättää seulat pois. Tulee mitä on tullakseen ja nykyisin maailma on erilainen. Ennen vammaisuus oli häpeä, enää ei ole. Ihan turha stressata vanhempia, kun kuitenkaan kaikkea ei voi seuloa eikä tutkia. Jos lapsi on elinkykyinen ja syntyy, niin eläköön sen oman elämänsä. Oli sitten lyhyt tai pitkä elämä. Eiväthän nuo tutkimuksetkaan ihan halpoja ole, jos nyt sitä puolta ajatellaan.

Sikiöitä voidaan hoitaa ja korjata tiettyyn rajaan asti jo kohdussa. Raskauden hoito ja lääkitseminen voi auttaa vauvaa syntymään terveenä ja täysiaikaisena, jolloin mm. tehohoidon, elämänmittaisen laitoshoidon ja terveysongelmien määrä vähenee. Terveistä vauvoista tulee todennäköisemmin tuottavia yhteiskuntamme jäseniä, joka maksaa raskausajan tutkimukset takaisin. Sekin on säästöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kyllä osittain minäkin. Jos haluaa biologisen lapsen niin siinä koko prosessissa on pakko ns. nöyrtyä aika paljon vain ihan luonnon omille ehdoille. Kukaan ei voi raskausaikanasi taata että kaikki menee hyvin. Keskenmenoja tulee paljon, kohtukuolemiakin tulee vaikkei tietenkään niin paljon kuin keskenmenoja, kukaan ei tiedä miten paha raskauspahoinvointi sulle tulee ja se voi kestää jopa synnytykseen asti. Kukaan ei voi kertoa sinulle, että vaikka seuloissa ja testeissä kaikki olis mallillaan niin että teille syntyisi terve lapsi.

Itse koin itseni jotenkin hyvin pieneksi ja avuttomaksi elämän rinnalla kun tulin raskaaksi ensimmäisen kerran, tuntui ettei mulla ollut mistään oikeasti kontrollia. Mietin aina, että kuinka ihanaa olisi jos joku osaisi tehdä keinotekoisen kohdun jossa lapseni olisi koko raskausajan varmasti turvassa ja kaikki menisi ihan varmasti hyvin eikä mun tarvitsisi huolestua mistään.

Vierailija
4/6 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne seulta tuudittaa uskomaan, että kaikki on hyvin, jos mitään ei löydy. Sitten syntyy vammainen lapsi ja neuvola ja äitipolis saa kuulla syytteitä siitä, että "tilaus" meni pieleen.

Niillä seulonnoilla ei voida taata tervettä lasta eikä niillä voida parantaa sairasta lasta. Niiden ansiosta abortoidaan ihan terveitä sikiöitä varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/6 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, jos joku omistaa lapsen, joka voi vain maata tai on muuten vammainen.

Mutta kyllä minä olisin halunnut, että äitini abortoi minut jos olen vammainen. En halua olla vihannes. Toki on surullista, että tiettyjen ei haluta syntyvän. Mutta ettekö te sääli lasta, joka kärsii koko elämänsä, koska vammaisuuden riskiä ei haluttu pienentää? Haluaisitte te, että ainoa elonmerkki teistä on hengitys ja pulssi? Minä en haluaisi...

Vierailija
6/6 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up