Olen ahdistunut tulevaisuudesta..
Anteeksi jos tästä teksistä tulee sekava. Kirjoitan puhelimella ja en muista koska olisin viimeksi kunnolla nukkunut.
Olen ammatiltani kokki, olen tehnyt nyt pari vuotta eri ravintola-alan hommia ja vaikka työn tekeminen ei ole itsessään ole kamalaa ..olen uupunut. En tunne pärjääväni koska olen osittain hidas. En ole mikään täysi uupelo mutta tunnen etten tavoita vaadittua nopeutta tehtävissä. Jaloissani on jotain synnynnäistä vikaa (fyssarin mukaan?) ja jalkani ovat jatkuvasti aivan helvetin kipeät ja se uuvuttaa. Mua ärsyttää myös ihmiset tällä alalla. Musta tuntuu että kaikkia vaan ärsyttää ja väsyttää. Kaikki ottaa työn liian henkiläkohtaisesti ja tuntuu että kellään ei ole koirien ulkoiluttamisen lisäksi muuta elämää. Palkka myös ärsyttää. Mä en tiedä mitä toivon tältä aloitukselta mutta toivon jotakin helpottavaa sanaista.
Kommentit (8)
Muakin ärsyttää. Myöskin uuvuttaa. Joka juupelin päivä. Aivan kaikki. Stna..
Onko sulla oikeanlaiset kengät keittiötyöskentelyyn ja siihen, että joudut olemaan jalkojesi päällä kaiket päivät?
Suomessahan tuo kokkausala on järkyttävän aliarvostettua ja sen alan ihmiset stressaantuneita. Oletteko te ihan oikeita kokkeja, jotka kokkaavat alusta loppuun ihan oikeata ruokaa, vai lämmitättekö te mikrossa jotain syöpävalmisteita? Kannattaa myös laihduttaa jos on läskiä.
Mielestäni ihmiset elävät joukkopsykoosissa, johtuen kaikista kokkiohjelmista joissa joku despootti huutaa että nopeammin, nopeammin! Bongi on jo täynnä stna!
Ei mikään ala voi eikä saa olla mitään juosten kustua häsläämistä. Itse ainakin arvostan hartaudella ja pieteetillä valmistettua ruokaa, en mitään sekuntikello kädessä kasaan kaavittua paskaa. Eli alalla on vallalla sellainen kummallinen "kiire jonottamaan" -kulttuuri, sama mikä vaivaa puolustusvoimia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla oikeanlaiset kengät keittiötyöskentelyyn ja siihen, että joudut olemaan jalkojesi päällä kaiket päivät?
Kiitos kysymästä, on. Olen etsinyt mahdolisimman ystävälliset jaloille.-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitten miettinyt, mikä muu ala sinulle voisi sopia? Monethan kouluttautuvat aikuisiällä toiseen tai kolmanteenkin ammattiin. Tsemppiä!
Joo olen päättänyt että haen johonkin amk. It-tradenomi kiinnostaa mutta mietin onko ala liian stressaavaa minulle. Toisaalta ehkä ne ihmiset joilta olen saanut tämän käsityksen ei ole keitetty samoissa liemissä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan tuo kokkausala on järkyttävän aliarvostettua ja sen alan ihmiset stressaantuneita. Oletteko te ihan oikeita kokkeja, jotka kokkaavat alusta loppuun ihan oikeata ruokaa, vai lämmitättekö te mikrossa jotain syöpävalmisteita? Kannattaa myös laihduttaa jos on läskiä.
En tiedä mitä haet tällä. oliko tämä toteamus vai kysymys:D olet oikeassa kumminkin. Mutta olen tehnyt töitä tuollaisissa paska keittiössä töitä yhtä lukuunottamatta. Se yksi oli ainoa siedettävä paikka. Muut joissa lämmitetään on älyttömän raskaita työpaikkoja jossa et saa toteuttaa itseäsi ja laitat sen saatanan persilian samaan paikkaan. Läski asiasta, mä en ymmärrä miten kukaan lihoo tällä alalla... Raskas työ kyllä motivoi liikkumaan sillä haluan jaksaa vielä työpäivän jälkeenkin jotain elää. En siis ole läski.
Ap
Oletko sitten miettinyt, mikä muu ala sinulle voisi sopia? Monethan kouluttautuvat aikuisiällä toiseen tai kolmanteenkin ammattiin. Tsemppiä!